Reizen naar Frankrijk 1 juni 2021 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
20.05.2021 21:30
Ik wil graag op 31 mei naar Frankrijk reizen met caravan. Echtgenote is volledig gevaccineerd en ik 1x. Als we allebei op zaterdag een PCR test doen dan kunnen we een camping zoeken?
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
20.05.2021 21:39
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
20.05.2021 21:43
Je kan Frankrijk momenteel binnen met een negatieve pcr-test van minder dan 72 uur oud en ook een verklaring per persoon invullen.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.05.2021 21:46
Zowel de Belgische als de Franse regering hebben aangekondigd dat op 9 juni de grenzen worden opengesteld voor toeristen, mits gevaccineerd of een verklaring van een negatieve test of eerder corona gehad. Op deze datum worden ook verschillende beperkingen opgeheven of versoepeld. Tot 9 juni is het niet mogelijk op vakantie te gaan in Frankrijk. Het is wel de vraag wat er wordt geaccepteerd als bewijs van vaccinatie, het Europese paspoort is er dan zeker nog niet.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
20.05.2021 21:48
Dan overweeg ik om 31 mei toch maar af te reizen want als ik wacht tot 9 juni is de resterende tijd te kort.
Ik ken de ANWB en reisverzekering voorwaarden.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
20.05.2021 21:57
Hoe de regelgeving is om door België te reizen weet ik niet. Qua verzekeringen in Nederland weet ik ook niet en welke consequenties er zij bij terugkomst , maar zoals al gezegd kan je nu Frankrijk binnen met een negatieve test en een verklaring, kijk eens om Frankrijk.nl
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
20.05.2021 22:08
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
20.05.2021 22:10
@Heidi,
Je mag door België. Je mag er niet langer dan 48 uur verblijven.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
20.05.2021 22:31
@Johan als ik op je link klik en download komt er een leeg vel te voorschijn.
, Datum:
21.05.2021 09:27
Volgens mij is heel Europa voor Nederland nog oranje, en dit houdt in:
Reis alleen naar het land of gebied als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Let op: gaat u toch op reis? Bereid u zich dan zeer goed voor. Bij terugkeer naar Nederland moet u een negatieve testuitslag laten zien en gaat u in quarantaine.
Duidelijk dus, geen vakantiereizen.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.05.2021 10:04
@Manus ,
Als je met eigen vervoer vanuit Frankrijk naar Nederland terug keert, dan heb je geen negatieve PCR test nodig. Zolang het land waar je vandaan komt code oranje heeft moet je wel 10 dagen in quarantaine. Na 5 dagen kun je je laten testen en als de test negatief is dan kun je de quarantaine stoppen.
Het Nederlandse reisadvies voor Frankrijk is negatief, maar de Fransen denken daar anders over. Je bent daar nu welkom met een certificaat van negatieve PCR test die niet ouder is dan 72 uur en een zelf ingevulde gezondheidsverklaring.
Geplaatst door: J
, Datum:
21.05.2021 10:23
En hoe zit het dan met reisverzekering, reparatie auto/caravan, etc.
Dacht dat verzekeringen momenteel niets regelen voor je als je in een oranje of rood gebied bent.
Vakanties worden afgeraden voorlopig nog.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
21.05.2021 10:29
Wij denken er aan 5 juni hier te vertrekken. Dan zal ik dus 3 dagen in een oranje gebied (Frankrijk) verblijven zoals nu de verwachting is.
Hebben beide 2 prikken gehad. Denk dat we hiermee een aanvaardbaar risico nemen.......of zie ik iets over het hoofd????
Geplaatst door: Jack
, Datum:
21.05.2021 10:29
Dat klopt, je kunt het beste je eigen reisverzekering nakijken. " u bent niet verplicht naar een oranje land af te reizen" zeggen ze....
, Datum:
21.05.2021 10:38
@Johan,
Ik reageer op @Jan. Jan wil 31 mei met de caravan afreizen naar Frankrijk. En dat mag dus niet, code oranje is nog steeds van toepassing, en die houdt in geen vakantiereizen. Nu kan je daar natuurlijk maling aan hebben. Maar als we allemaal de regels aan ons laars gaan lappen wordt het een aardig zooitje. Mijn mening: Houd je aan de adviezen, dan zijn we hopelijk sneller van al deze ellende af. Wij hadden ook gepland om op 2 juni te vertrekken naar Frankrijk met de caravan, maar voorlopig hebben wij dit uitgesteld naar 9 juni. En ja, onze vakantie wordt dan een week korter. So be it.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.05.2021 10:41
Ik las op een ander forum dat er toch veel Nederlanders naar Frankrijk gaan.
Mijn buren zitten er nu ook in hun eigen huis.
Niemand is ooit gecontroleerd bij de Franse grens.
Terwijl er wel douane en politie staan
Een test is duurder dan een boete.
Geplaatst door: J
, Datum:
21.05.2021 10:43
Ik lees toch ook overal dat buitenlandse toeristen pas weer vanaf 9 juni welkom zijn in Frankrijk.
Dat sommige campingeigenaren daar anders over denken kan ik wel begrijpen, geld is geld.
Maar de regels zijn er toch niet voor niets.
Het feit dat je gevaccineerd bent wil niet zeggen dat de regels niet meer gelden dan.
Nog even geduld dan kan iedereen misschien weer wat veiliger op vakantie.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.05.2021 10:53
@Dave ,
Misschien moet je even bij de downloads kijken. Er wordt een Word document gedownload.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
21.05.2021 11:06
Manus als jij op 9 juni vertrekt en Frankrijk nog code oranje is zIt het verschil alleen in verplicht PCR test voor 9 juni.
Dus ga jij ook tegen het Nederlandse reisadvies in. Je bespaart alleen een dure pcr test
, Datum:
21.05.2021 12:21
@Jan56, wie zegt dat ik op 9 juni vertrek als er dan nog een code oranje is? Als dat zo is ga ik op 9 juni NIET naar Frankrijk. Maar ik reken er een beetje op dat op die datum alles al minimaal geel zal kleuren, gezien de huidige daling van de cijfers.