Camping geschikt voor peuters met vrij weids uitzicht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
14.05.2021 14:08
Dag,
Wij zoeken een nette camping (warme, zonnige deel) voor een grote tent met wijds vrij uitzicht. Mag zee zijn, bergen, een dal, of gewoon een ander prachtig mooi vergezicht.
Iemand tips? Wellicht ook plaatsnummers?
We reizen met onze kleine dochter, een heel mooi uitgebreid zwembad zou erg fijn zijn. Wellicht strand op niet al te lange afstand? Of wordt het wensenlijstje nu te lang! Haha.
Groeten Els
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.05.2021 14:54
, Datum:
14.05.2021 15:28
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.05.2021 15:48
, Datum:
14.05.2021 18:07
, Datum:
14.05.2021 19:14
@tineke
Bedankt voor de goede tips! We vinden camping Charmilles (inmiddels gemaild) en Camping L'Hirondelle erg mooi, die laatste ga ik ook nog benaderen. Voldoen volledig aan eisen die we hebben. Het liefst zouden we precies zo'n soort camping willen maar dan op loop/fietsafstand van een gezellig dorpje. Wellicht weet je nog een goede tip?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
14.05.2021 21:22
ik persoonlijk vond l'hirondelle in de middle of nix liggen. Maar kwam er puur per toeval langs toen we recreatieve route reden naar de camping waar we zelf heen gingen. Wanneer je lekker veel op de camping bent en af en toe uitstapje vast prima.
Ik zelf ben meer fan van rivier dan zwembad. Onze kleine zette we in de rivier dan in een nijntje boot en maar op en neer lopen en laten drijven.. Hij vond het ook heerlijk langs de kant en dan beetje keitjes gooien in het water.
De omgeving van Anduze is perfect: warm/zonnig deel. De rivier de Gardon is heerlijk om te spelen - niet altijd om te zwemmen want water kan er laag staan - en de zee is op 50 minuten rijden. Perfect voor een dut in de auto voor de kleine. Er zijn erg veel campings daar in die omgeving, geen idee hoe het zit met het wijdse vrije uitzicht. In Sommieres zit - best dure camping - https://www.camping-frankrijk.nl/camping/sommieres/domaine-de-massereau/ Maar het had wel mooi zwembad, een heel groot grasveld er om heen, er loopt een fietspad daar, omgeving is leuk voor uitstapjes, de rivier de Gardon stukje rijden, en de zee ook half uurtje.
In Anduze hebben we zelf op camping le bel ete gestaan, als je aan de rand zit heb je idd een weids uitzicht, wel met een hek voor je neus geloof ik. Onze tent was 9x5 meter en kon er staan. Maar is lang geleden, geen idee of die camping leuker of minder leuk is geworden. We hadden er prima naar de zin.
Kijk anders ook eens op de site van greencamp.nl zij verhuren tenten op kleinschalig campings die leuk zijn voor kleintjes. Toen onze kinderen nog klein waren keek ik vaak op die site voor campinginspiratie. Volgens mij kun je op bleu soleil in de dordogne het treffen met je gewenste uitzicht. Alleen geen strand in de buurt. Maar wat let je om twee campings te combineren?
Geplaatst door: Koen
, Datum:
14.05.2021 21:48
Massereau heeft zeker een prachtig zwembad en een nog beter restaurant. Wij vonden de camping verder niet zo sfeervol. Heggen tussen de plaatsen en veel (korte) straatjes. Zeker geen mooie vergezichten. Omgeving heeft meer dan voldoende te bieden. Als ik aan mooie ruime plaatsen denken en jonge kinderen dan denk ik altijd terug aan Domaine Merlanes. Met jonge kinderen super. Geen zee en ook geen hoge bergen. De omgeving noemen ze het Toscane van Frankrijk. Goede tip van Mar om te kijken op de site van greencamp, veel leuke kleine campings.
, Datum:
14.05.2021 22:34
mar3tent,
wij zijn ook meer liefhebbers van zwemmen in natuurwater (rivier, meer of zee)
L'Hirondelle heeft een mooi zwembad en ligt óók aan een rivier....
Zie ook de foto's: https://goo.gl/photos/sKmJSx8DwZ1DeQfJ8
, Datum:
15.05.2021 08:37
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
15.05.2021 15:44
Els, l"hirondelle heeft( enkele) prachtige plaatsen met vergezichten, MAAR.... vaak sta je dan naast een huuracco.
De camping is wel geschikt voor kleine kindjes met een een heel gaaf zwembad en een rivier.
Wij zijn er vroeger met onze kleine kinderen heel veel geweest.
Je moet wel altijd met de auto op pad om ergens te komen. Wel mooie tochten te doen en met een kleine kinderen best te doen. Picnic onderweg... top.
Chattilion en Dios is een schattig dorp met elke vrijdagochtend een leuke markt. Kleine supermarkt
Die is de eerst volgende grote plaats met woensdag/zaterdag markt en alle grote supermarkten aanwezig.
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
15.05.2021 16:41
De verhuur-accommodaties aan het veld met uitzicht zijn een paar mobilehomes en wat lodge-tenten.
Op andere campings is dat ook vaak zo en daar heb je helemaal geen last van
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
16.05.2021 12:05
@Tineke we gingen vroeger bijna elke dag op pad om wat te doen of zien. Daarvoor vond ik L hirondelle echt afgelegen liggen.
Campings ergens bij Crest of Die (of daartussen) vind ik dan veel centraler liggen om er op uit te gaan. Die hebben ook zwembad en rivier.
Maar als je graag veel op camping bent is l hirondelle prima lijkt me.
, Datum:
16.05.2021 12:48
Mar, wij hebben zelf niet op L'Hirondelle gekampeerd, we hebben de camping alleen bezocht om er foto's te maken. Wij kamperen zelf altijd op campings aan een rivier, een meer of aan zee, waarin je goed kunt zwemmen. We zwemmen niet in de zwembaden op campings.
We hebben zelf 2 keer op Gervanne Camping in de Drôme gekampeerd (in 2001 en 2012) en hebben vrijwel alle campings aan de rivier de Drôme bezocht om er foto's te maken. Tijdens onze vakantie zijn wij veel op pad om campings te bezoeken om er foto's te maken. We vragen altijd eerst om toestemming hier voor.
, Datum:
17.05.2021 09:50
Allereerst bedankt voor alle tips en opmerkingen, erg waardevol!
We hebben geboekt, eerste week gaan we naar camping La Clariere in La Tremblade, Charente-Maritime. Totaal niet overeenkomend wbt ons wensenlijstje maar het lijkt ons heerlijk om een weekje bij het strand te staan en te fietsen door de bossen.
Iemand tips wbt dit gebied? 'Must sees'?
Daarna op naar camping l'Hirondelle, zoals hierboven beschreven, met inderdaad een plekje aan de rand van de camping met uitzicht.
@tineke, heb jij nog tips wbt pleknummers voor deze Cotton Lodge Deluxe? Denk je dat we wat avondzon hebben op deze plekjes?
Ik lees op verschillende sites in de reviews dat de hygiene echt behoorlijk te wensen overlaat, zijn er hier mensen die dat de afgelopen jaren wel mee vonden vallen, of is het verbeterd? Wij hebben gelukkig privé sanitair, hopelijk is dat in orde.
Qua omgeving ga ik alles een even lekker uitzoeken, moet een beetje te doen zijn met onze dochter van dan bijna 2. Lees bij de één bijvoorbeeld dat Die tegenvalt, en de ander vindt het juist leuk. Smaken verschillen natuurlijk.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
, Datum:
17.05.2021 10:15
En nog iets...
Welke route zouden jullie adviseren van het westen naar de Drôme? We zitten eind juli, hoogseizoen.
Via het zuiden (Toulouse, Montpellier) of via het midden (Clermont-Ferrand)? In mijn (on)wetendheid zou ik zeggen via het midden...
Of nog andere opties?
We boeken een overnachting ergens op de helft, gezellig, mooi, oud stadje ofzo lijkt ons wel iets. Tips wat dit betreft?
, Datum:
17.05.2021 10:33
, Datum:
17.05.2021 12:02
Bedankt Johan!
We zijn in 2019 in Carcassonne geweest, prachtig!
Denk dat we voor onze overnachting een andere plaats zoeken, we vinden het leuk om telkens iets nieuws te bekijken.
Het zuiden is dus de ideale route?
, Datum:
17.05.2021 12:08
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
17.05.2021 13:13
Of anders Béziers , ook een leuke stad om te bezoeken! En dat sluizencomplex net buiten de oude stad( weet even zo gauw niet meer hoe dat heet ) in het canal du midi .