Reizen naar Frankrijk 1 juni 2021 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
01.05.2021 14:39
Van een zeer betrouwbare website.
Volgens onze informatie mogen ook reizigers uit Schengenlanden vanaf 3 mei (fase 1) weer zonder dringende reden naar/door de verschillende Franse regio’s reizen, net zoals voor de laatste lockdown het geval was. Mits ze bij binnenkomst in het land een negatieve PCR-test van max. 72 uur oud kunnen tonen. We zoeken hiervan nog officiële bevestiging en laten het zsm weten.
https://www.frankrijk.nl/2021/04/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
, Datum:
01.05.2021 15:02
Nog even een aanvulling op eerdere bericht.
Wel geldt er natuurlijk vanuit Nederland tot zeker half mei een oranje reisadvies, waarmee niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
01.05.2021 17:07
@Vakantie, inderdaad tot 15 mei. Alleen is de persconferentie van 11 mei volgens mij geannuleerd en komt er pas 18 mei eentje. Dus of ze verlengen het tot 18 mei of er komt een verklaring in de tussentijd.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
01.05.2021 17:46
De persconferentie van volgende week gaat niet door. 11 mei hoopt de schoenenprins Hugo uitspraak te kunnen doen voor het komende vakantieseizoen.
Ik denk dat code oranje voor Frankrijk voorlopig wel zal blijven.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
01.05.2021 19:11
Ik constateer in deze topic dat de grenzen in Frankrijk open gaan vanaf 9 juni 2021.
Natuurlijk is het prachtig dat Frankrijk weer open wil gaan zodat de zomervakantie heerlijk in Frankrijk kan worden doorgebracht.
Maar voor het zover is moet er nog heel veel gebeuren. De datum 9 juni 2021 is inderdaad door Macron genoemd en dat vanaf die dag Frankrijk weer toeristen toe wil laten. Maar dat is nog verre van definitief en als het doorgaat dan zullen er tal van maatregelen gelden.
De belangrijkst is een de zogenaamde pass sanitaire waarin staat dat je:
-gevaccineerd bent;
-of een geldige negatieve test hebt;
-of een bewijs dat je corona hebt gehad en voldoende antistoffen hebt.
Verder staat er in de voorwaarden ondermeer dat het aantal besmettingen onder de 450 per 100.000 inwoners moet zitten en dat is nog lang niet het geval. Verder is het de vraag of de Europese Covidvaccinatiepas op tijd gereed is. Het Europarlement heeft daar 29 april 2021 mee ingestemd. De komende maand moeten de landen met elkaar overeenstemming zien te bereiken. In juni zou de pas dan in de praktijk getest kunnen worden en experts verwachten dat deze op zijn vroegst pas per 1 juli 2021 voor iedereen beschikbaar is.
Dus ga er maar vanuit dat het na 9 juni 2021 mogelijk is om naar Frankrijk te gaan maar dat zal naar mijn mening niet voor 1 juli voor ons kunnen. Daarnaast moet de Nederlandse regering ook het reisadvies aanpassen. Zolang dat nog steeds oranje is zal een verblijf in een risicogebied voor eigen risico zijn.
Geplaatst door: koen
, Datum:
01.05.2021 19:13
persconferentie van 3 mei is geannuleerd, en niet van 11 mei.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
02.05.2021 10:29
@Koen, dank voor de correctie. Mijn 11 mei moest inderdaad 3 mei zijn dus feitelijk is mijn eerdere posting in het geheel overbodig. 11 mei is nog voor 15 mei.
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
02.05.2021 19:41
Coronapaspoort?
Ok, dan blijven we lekker in NL
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
02.05.2021 22:34
@stn gaat u dat bij elk item schrijven?
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
03.05.2021 10:01
Wij hopen dat we 9 juni kunnen.....aan ons ligt het niet.
Alle 2 corona gehad.
Partner gevaccineerd,ik 20 mei
En als het moet gaan we ons dag van tevoren nog laten testen.
Tegen die tijd kunnen we de grensen over.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
03.05.2021 10:04
Bovenstaand bericht beetje verkeerd afgesloten,ik bedoel:
HOPELIJK kunnen we tegen die tijd de grens over.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
07.05.2021 15:12
Dit staat op fb van onze camping waar we in de zomer heen willen
E.U.-toeristen nu al welkom in Frankrijk met négatieve PCR-test !!!
Houd u zich vast… Reizigers uit de Europese ruimte kunnen nu al Frankrijk binnenkomen zonder dwingende redenen (mits in het bezit van een negatieve PCR-test van minder dan 72 uur).
Onze campingfederatie, de FRHPA, is hierover gisteren geïnformeerd door de regering. Wij vernemen zojuist het nieuws. Eerder verstrekte informatie dat Europese toeristen tot 9 juni zouden moeten wachten, is dus niet meer van kracht.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken specificeert dat het alle categorieën reizigers uit landen in de Europese ruimte toegestaan is Frankrijk in te reizen.
Wel moeten zijdus een negatieve PCR-test laten zien die 72 uur voor hun vertrek wordt uitgevoerd, ongeacht het vervoermiddel (lucht, zee of land).
Wij nodigen onze gasten die voor 9 juni bij ons gereserveerd hadden uit contact met ons te zoeken. Wij herzien dan graag in overleg met hen (een laatste keer hopen we!) hun verblijf, mochten zij toch eerder dan 9 juni willen komen.
Vanzelfsprekend geldenvoorlopig, ook na opening van ons terrein voor kampeerders a.s. woensdag 12 mei, nog alle bekende Coronagerelateerdehygieneregels (mondkapjedragen waar nodig, regelmatig wassen van uw handen, fysieke afstand houden…).
En bij aankomst op uw vakantiebestemming moet u kunnen verklaren symptoomvrij te zijn en geen ‘contactgeval’te zijn.
Geplaatst door: Petera
, Datum:
07.05.2021 15:30
Maar het reisadvies vanuit Nederland is toch nog altijd oranje?
, Datum:
07.05.2021 16:51
Even voor de duidelijkheid, NL gaat niet over de regels die een ander land hanteert, gelukkig zijn we op dat gebied nog vrij.
NL geeft alleen een advies, je bepaalt zelf.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
07.05.2021 17:17
Kijk naar je verzekering als je op vakantie gaat naar een land met een negatief reisadvies vanuit NL !!!
Dit staat o.a bij ANWB op de site! :
.Reizen naar landen of gebieden waar sprake is van een oranje of rood reisadvies
Situatie op de bestemming is op het moment van vertrek al slecht
In dit geval is je reisverzekering alleen geldig voor gebeurtenissen die niet door corona veroorzaakt zijn.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.05.2021 17:38
, Datum:
07.05.2021 18:20
Naar de ANWB gekeken, naar aanleiding van genoemde link. Het is jammer dat ik moet constateren dat deze organisatie het op verschillende punten verkeerde informatie geeft, jammer. De Franse overheid geeft andere informatie.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
07.05.2021 19:41
, Datum:
07.05.2021 19:49
Johan, dank voor de aanvulling dat heel duidelijk is.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
07.05.2021 19:53
Misschien heeft ANWB het fout, maar ik lees bij andere verzekering maatschappijen , o.a Centraal Beheer, toch óók dat je niét verzekerd bent als je naar een ( door NL) aangegeven oranje of rood land gaat en er gebeurt iets.... Je bent wel verzekerd voor bv beenbreuk maar dus niét voor zaken die met corona te maken hebben.......Ik zou het toch even goed nakijken bij je eigen reisverzekering !!