Reizen naar Frankrijk 1 juni 2021 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
29.04.2021 08:50
We willen op 1 juni a.s. graag voor onze zomervakantie naar Frankrijk of Spanje.
Zijn beiden gevaccineerd.
Waar kan ik de meest recente en betrouwbare info vinden.
Als het over vakanties gaat in de media gaat het vaak om vliegvakanties maar wij willen met caravan.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.04.2021 09:31
Ik denk dat je het beste de Franse media kunt volgen. Als dat lastig is: https://www.frankrijk.nl/2021/04/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Als het goed is, is er morgen een persconferentie, maar eerder aangekondigde persconferenties zijn méér dan één keer niet doorgegaan. Vorig jaar werd pas op 13 juni besloten dat de grenzen op 15 juni weer open zouden gaan. Nu wordt er gesproken over een Covid-19 certificaat gesproken, maar ik verwacht niet dat die voor 1 juni al beschikbaar zal zijn. De hoop van de ANVR is dat het het certificaat op 1 juli beschikbaar zal zijn.
Op dit moment kunnen we niet anders dan afwachten.
Geplaatst door: ® monique1
, Datum:
29.04.2021 09:57
wij hebben een huis gehuurd in Molières vanaf 22 mei ( 8maanden geleden met het reserveren in de veronderstelling dat het dan toch wel weer mogelijk zou zijn...) gaat het niet worden ben ik bang; hopen in september nog te kunnen gaan. Ik denk inderdaad dat het vanaf juli wel mogelijk zal zijn naar Frankrijk te reizen en wens iedereen die dan kan gaan heel veel plezier!
, Datum:
29.04.2021 10:02
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.04.2021 10:54
Volgens mij kan je vanaf 15 mei( als het negatieve reisadvies wordt opgeheven)en je bent gevaccineerd gewoon op vakantie.
Je hebt tenslotte een bewijs dat je ingeënt bent.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
29.04.2021 13:18
Ik heb de reis app van buitenlandse geïnstalleerd. Hier kun je elk land invoeren en hij is up to date
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.04.2021 14:06
@lia, zolang Frankrijk nog een test eist en ook terug ben je nog niet vrij als gevaccineerde. Het EU-paspoort wordt eind juni verwacht (is wel aangenomen vandaag).
Geplaatst door: koen
, Datum:
29.04.2021 15:29
Vanaf 9 juni zijn toeristen weer welkom in Frankrijk! Jan, je zult dus toch pas een week later kunnen vertrekken.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
29.04.2021 16:11
Volgens nu.nl wordt de avondklok pas 30 juni afgeschaft.
, Datum:
29.04.2021 18:20
Als de gezondheidstoestand het toelaat:
Vanaf 19 mei gaat de avondklok in om 21:00 uur, vanaf 9 juni naar 23:00 uur en vanaf 30 juni wordt de avondklok afgeschaft.
Vanaf 15 mei geldt het algemene negatieve reisadvies van Nederland niet meer, Daarna gaan we terug naar het systeem waarin per land of regio aangegeven wordt op er code rood, oranje of geel geldt. Dat zegt dus niets over Frankrijk.
@Koen, waar haal jij de informatie vandaan dat vanaf 9 juni toeristen weer welkom zijn. Volgens mijn informatie wordt vanaf die datum De gezondheidspas geïmplementeerd en worden eetzalen, sporthallen en gesloten plaatsen in het algemeen met een heropend.
Geplaatst door: Wendyl
, Datum:
29.04.2021 18:46
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.04.2021 19:12
Geplaatst door: koen
, Datum:
29.04.2021 19:23
Ad.nl was een paar uur eerder met het nieuws
15:15
De Franse cafés en restaurants kunnen 19 mei de terrassen weer openen. Op die dag wordt ook de avondklok wat verruimd. Aan het einde van de maand juni wordt de avondklok helemaal afgeschaft. Dit zijn onderdelen van een plan voor het afbouwen van de coronamaatregelen waar president Emmanuel Macron regionale media van op de hoogte stelt. Het plan staat echter al onder meer bij nieuwszender Europe 1.
De strenge avondklok van 19.00 uur tot 06.00 uur wordt in twee stappen afgeschaft. Op 19 mei gaat het land vanaf 21.00 uur dicht en 9 juni vanaf 23.00. Op 9 juni kunnen er ook weer gezonde toeristen komen en die moeten dan een 'gezondheidsdocument' bij zich hebben.
De nieuwe versoepelingsfases gaan maandag 3 mei van start met een beperkte heropening van middelbare scholen. De lagere zijn al open. Overdag vervalt het verbod zich zonder noodzaak ver van huis te begeven of naar andere departementen of regio's te gaan. Er mag dan weer onbeperkt gereisd worden in het land.
De negentiende mei wordt een grote 'versoepeldag' in Frankrijk, want dan heropenen de niet-essentiële bedrijven ook hun deuren, net als musea, bioscopen, theaters en concertzalen. Er gelden dan wel maximale aantallen bezoekers, achthonderd mensen binnen of duizend buiten. Die maxima gelden dan ook voor sportevenementen. Op terrassen van cafés en restaurants kunnen vanaf 19 mei weer mensen plaatsnemen.
De cafés en restaurant kunnen vanaf 9 juni onder voorwaarden ook binnen weer open en het aantal mensen dat bij sportwedstrijden of culturele evenementen en voorstellingen bijeen mag zijn gaat naar 5000. Voorts gaan overdekte sportgelegenheden ook weer open, kunnen er weer tentoonstellingen worden gehouden en mogen gezonde toeristen komen. De laatste dag van juni vervalt de avondklok helemaal en worden ook andere beperkingen van het samenzijn in publieke ruimten afgeschaft.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.04.2021 19:47
Ik kreeg dit net doorgestuurd...
Hoezo verwarring???
5.Nederlanders en Belgen zullen dus vanaf maandag weer overdag zonder beperkingen en attesten door Frankrijk kunnen reizen, bv. naar hun tweede huis. Vanaf 19.00 uur gelden ivm met de avondklok wel beperkingen. U dient als u moet reizen tussen 19.00 uur en de volgende ochtend 06.00 uur een attest in te vullen, waarin de uitzonderingsvoorwaarden staan waaronder u kunt reizen. Dit attest is al maanden van kracht.
, Datum:
30.04.2021 07:41
VRT meldt ook dat vanaf 9 juni toeristen mogen komen mits negatief getest of bewijs vaccinatie.
, Datum:
30.04.2021 10:12
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
30.04.2021 12:48
Op zich kan ik leven met bewijs van vaccinatie, dat je dan het land in mag.
Ik hoop alleen dat ze slimme keuzes maken voor kinderen.
We hebben zoon (10) en dochter (13) en die krijgen geen vaccinatie, dus ook geen automatische pas.
Zou toch vervelend zijn als je hun moet laten testen 2 dagen voor de vakantie.
Gelukkig gaan we pas eind augustus..... dus kunnen we aankijken hoe het de rest vergaat.... en zijn mogelijk wat onhandigheden opgelost.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
30.04.2021 14:18
Ik heb ook wel vragen. Zo'n test mag niet ouder zijn dan bv. 48 uur of 72 uur o.i.d. Maar wordt er dan alleen aan de grens gecontroleerd? Of kan dat ook midden in Frankrijk zijn? En wat als dat gebeurt en ik ben er al 2 weken? En als je weer naar huis gaat? Waar moet je dan zo'n test doen. In Frankrijk?
, Datum:
30.04.2021 14:49
, Datum:
30.04.2021 22:24
@martwout, het EU-bewijs zal op z'n vroegst pas eind juni beschikbaar zijn, maar waarschijnlijk veel later.
Het gaat er om wat de Fransen accepteren vanaf 9 juni. Dat is op dit moment nog onduidelijk. Tot nu toe is voor reizigers vanuit de Europese Ruimte een certificaat van een negatieve PCR test nodig die niet ouder is dan 72 uur.