Luchtbedvraag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
20.04.2021 09:14
Ik hoor graag jullie ervaringen met luchtbed vd Action of andersoortig.
Ik ben geen luchtbedfan maar van kamp “SI-mat” 😁. Die hebben we dan ook. Maar puber zweert bij hoog en laag dat luchtbed veel fijner zouzijn. Ik denk dan aan zo’n intex met zo’n zacht laagje aan bovenkant maar ik lees ook veel dat ze in no time lek zijn. Wie heeft met welke goede ervaring. Iets van decathlon kan ook. Of eventueel te bestellen bij campingzaak.
Wel normale dikte; ik zie ze soms ook met een dikte alsof t een boxspring is. Maar dan ligt hij met zijn neus tegen dak van z’n tentje.
Geplaatst door: ® M
, Datum:
20.04.2021 09:54
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.04.2021 10:03
.Zoals bij alles is ook bij een luchtbed er een verhouding prijs / kwaliteit. Een simpel plastic bedje van nog geen € 5,-- kan je niets van verwachten, die is van een dusdanige kwaliteit dat die zo lek is. Ga dus naar een kampeerzaak, en koop daar een goed kwaliteit luchtbed. Met de Intex heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets van zeggen.
En, het belangrijkste, blaas een luchtbed niet te hard op. Je bent vaak genegen het bed helemaal op te blazen, maar dat slaapt voor geen meter, veel te hard.
Het beste is het bed op te blazen tot je er op kunt zitten zonder de grond te raken. Als je dan op het bed gaat liggen lig je als het ware ''tussen" de lucht.
Geplaatst door: scg
, Datum:
20.04.2021 10:26
Na een aantal lekke Intex luchtbedden, hebben we een paar jaar geleden een Coleman Maxi Comfort Bed Single gekocht. Wel ietsje duurder, maar volgens de verkoper gemaakt van sterker materiaal. Tot nu toe nog steeds geen lekkages gehad. Voordeel is ook de royale afmeting van 2 meter bij 80 cm. Is te bestellen bij o.a. Obelink.
Geplaatst door: DickP
, Datum:
20.04.2021 11:12
Wij hebben de nodige Intex luchtbedden versleten de afgelopen jaren. Het wisselde erg hoe lang ze heel bleven. Daarom altijd een of twee reserve mee.
Inmiddels overgestapt op canvas luchtbedden. Dat slaapt net wat lekkerder. Of het voor een puber echt zoveel uit maakt durf ik niet te zeggen. En zo'n canvas ding is zomaar 8 tot 10x zo duur als de Intex. Ik zou het hem of haar gewoon thuis een paar nachten laten proberen. Heb je meteen een logeerbed in huis.
In gebieden met koude nachten is een dikker luchtbed overigens wel kouder. Maar in de zomervakantie speelde dat bij ons niet (in de meivakantie wel).
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
20.04.2021 12:31
Ooit in Frankrijk een intex gekocht ivm pech met een SI mat. Sliep goed maar was zo lek.
Vroeger hadden we altijd canvas luchtbedden, bijna onverslijtbaar. Maar een luchtbed is wel koud. Alle lucht moet je opwarmen met je lijf en als de grond eronder koud is koelt het net zo hard weer af. Samen met man hield ik het op een 2persoons luchtbed meestal warm genoeg maar soms ook niet. Toen de kinderen kwamen zijn we overgestapt op goedkope SI matten om het eens te proberen. Na een aantal jaar wat duurdere matten gekocht en daarna een vouwwagen dus nu slapen we echt comfortabel. De duurdere matten zijn nog in gebruik bij de kinderen.
Een luchtbed ligt prettiger qua ondersteuning van je lijf vind ik maar door die kou slaap ik dan niet echt goed, ik zou dus in een tent gaan voor een SI mat. Als het echt een luchtbed moet worden dan een canvas luchtbed, die intex dingen zijn vrij snel stuk.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
20.04.2021 13:19
Ik zou ook voor canvas gaan, wij leggen daar een noppen matrasje op, hoeslaken er omheen en we slapen heerlijk. Oh ja ook bedbodems van decathlon eronder
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
20.04.2021 13:34
Onze blauwe luchtbedden met fluwelen bovenlaag gaan al jaren mee. We leggen er een aluminium matje onder tegen kou. Ook ligt er een hoeslaken op. Het heeft zo'n fluwelen laagje. We pompen niet te hard. En regelmatig bij. Kennelijk veel geluk. Eentje hebben we wel eens geplakt. Al jaren dus ongebruikte reserve luchtbed mee. O ja. Onze kinderen slapen er alleen op. Voor de rest zijn ze niet in hun tent. Wanneer we de luchtbedden leeg laten lopen doen we dat leegzuigen met de luchtpomp standje andersom. We persen dus nooit lucht naar buiten door oprollen. Toen de kinderen jonger waren wel lekke bedden gehad. Maar ja, toen zaten ze er met hun knieën op. Of speelden erop.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
20.04.2021 13:40
Ik zal eens zoeken op canvas. Specifiek merk?
Ik zal jou tip ook eens nakijken scg hij is 1.85 dus lengte telt ook mee. Ze gaan kamperen in de meivakantie. Ik weet dat SI veel warmer is. Wij nu vouwwagen dus slapen prima en normaal slapen onze kinderen op de goeie SI matten die we al hadden toen we nog met tent kampeerden.
Bedankt voor de tips!
Geplaatst door: koen
, Datum:
20.04.2021 17:02
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.04.2021 18:48
Ik ben het met DickP eens. Duur hoeft niet altijd beter te zijn. Ooit dacht manlief dat zo'n luchtbed fijner zou slapen dan onze superfijne matjes. Na een nachtje in de woonkamer en wat overreding van mijn kant lag hij ongebruikt op zolder. De eerste vakantie dat onze zoon hem meenam was hij na een week lek. We hebben ook nog zo'n oud canvas luchtbed en die zijn inderdaad oersterk. Neem dan wel een wafel luchtbed en geen banen. Of tóch een goedkope uitproberen want misschien wil jouw zoon volgend jaar liever weer een matje...
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.04.2021 22:11
Vroeger jaren op een luchtbed in de tent geslapen, dat was inderdaad een een canvas. Laatste 2 jaar slapen onze kinderen op een intex luchtbed en dat gaat idd prima. Ze hebben wel eens (de duurdere) inflatables van 10 cm en meer geprobeerd in de winkel, maar dat vonden ze niks. Ook zijn de dikkere vaak flink zwaarder, zeker dan de intex luchtbedden.
En inderdaad, gaat er een lek dan is de Decathlon en in uiterste nood de lokale super/hyper marché altijd in de buurt...
Geplaatst door: Mireille
, Datum:
21.04.2021 09:58
Wij hebben onze luchtbedden van de Action al wel een jaar of 7 a 8, denk ik. We slapen er ieder jaar meerdere vakanties op, maar ze gaan wel in een topper speciaal voor luchtbedden. Dus wellicht gaan ze daarom langer mee. En als hij per se op een luchtbed wil: dan koop je er 1. Heeft hij een keer een beroerde nacht, omdat hij op de grond ligt. Tover je dan het SI matje weer tevoorschijn en zal het wel goedkomen. Of je neemt er voor de zekerheid 2 mee.
Maar dit jaar gaan we overstag en gaan we toch SI matten kopen.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
21.04.2021 21:25
wij hebben ook de coleman luchtbedden die hierboven al eens genoemd staan.
Nu 3 jaar. bevallen erg goed. Vorig jaar had lagen wij eerst op de luchtbedden van de kinderen, wat ik eerst niet doorhad. Tot we gingen slapen....
Wat een verschil. Dus onze dochters hebben nu ook de coleman.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
22.04.2021 16:40
Hier dezelfde situatie als bij Inge, maar dan met Human Comfort luchtbedden. De ontelbare Intex-luchtbedden van de oudste (nu 15) hebben we afgelopen jaar vervangen voor Active Leisure en dit jaar ook die van de jongste van 13. Ze liggen veel beter en gaan minder snel stuk.
, Datum:
23.04.2021 09:37
Waar ik hierboven Active Leisure schrijf moet Human Comfort zijn, stop de tijd :D
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.04.2021 22:05
Human Comfort is toch van Karsten? Volgens mij hebben wij onze SI matten ook van Human Comfort, maar dat is niet meer op te googlen, die zijn nu 11 jaar oud. (volgens mij Caen de Luxe) Die liggen nog steeds prima. Daarnaast hebben we thermarest, maar die zijn na ruim 23 jaar minder.
Maar morgennacht gaat hij proefkamperen op een luchtbed van een vriend
Ze gaan met vrienden volgende week kamperen. Volgens mij is er geen decathlon oid in de buurt. Ik zie dat het vooral gaat regenen ;-) Dus ik zou zeggen doe een warme SI. Asl het toch een luchtbed moet worden rijd ik idd even naar Linberg. (mag deze week weer zonder afspraak hoera)
Canvas vind ik voor nu toch nog even een dure optie.
, Datum:
27.04.2021 09:13
Human Comfort is wel te koop bij Karsten maar geen eigen merk volgens mij, ik zie ze ook bij Bever te koop staan.
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
30.04.2021 11:14
Luchtbed van de decatlion hebben de ribbels in de breedte.
Dit geeft een betere ondersteuning in de rug maar dit is persoonlijk.
Ook klein in formaat met hoes en komen qua afmetingen beter overeen met de onze quechua tenten.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
03.05.2021 22:18
Als het dan een luchtbed wordt en je hebt koude nachten isoleer dan goed. Óp het luchtbed dus. Je lijf geeft warmte af aan de koude lucht van het luchtbed. Een isolatiematje ónder je luchtbed hooud dan wel de kou van de grond tegen maar dat verschil is kleiner dan de lichaamswarmte/luchttemperatuur. Het heeft dus het meeste effect als je de warmte houdt waar die is. Bij je lichaam dus. Warme deken op het luchtbed dus.