Reis/camping wasmachine (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
29.03.2021 09:51
Al jaren vind ik het een vervelend klusje om tijdens onze vakantie op verschillende campings de wasmachine van de camping te gebruiken. Ze zijn vaak bezet, moet in de buurt blijven tot het gedaan is, muntjes gaan kopen,... Daarom ben ik aan het kijken naar zo een camping/reis wasmachine die je gewoon in de caravan opbergt. We hebben geen vaste staanplaats en trekken vaak van de ene naar de andere camping. Hebben jullie ervaring met zo een wasmachine? Hoeveel kleding kan er in? Wast het goed, is alles schoon? Maakt het veel lawaai? Werkt het op de gewoonlijke 6 ampère stroom die de camping aanbiedt? Welke vinden jullie goed en welke niet?
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
29.03.2021 11:09
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
29.03.2021 12:54
Geplaatst door: ® J
, Datum:
29.03.2021 22:52
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
30.03.2021 18:52
Bedankt ga deze topics eens doornemen
Geplaatst door: Johann
, Datum:
01.04.2021 14:12
Wat ook goed werkt is een zuurkoolvat (te koop bij kanobedrijven, misschien ook wel bij de campingzaak), vullen met was, wasmiddel en water en bij verkassen naar een andere camping gewoon achterin de auto leggen. Door de beweging van het rijden wordt de was schoon.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
01.04.2021 19:16
Haha..wat Johann zegt... Tupperware heeft jaren zo'n soort emmer verkocht. Peperduur.
Wij gebruiken al jaren een goed afsluitbare emmer. Schudden tijdens het rijden,voordelen in t zonnetje op de camping en verder goed uitspoelen...ophangen en klaar is Kees
Geplaatst door: Den
, Datum:
01.04.2021 22:52
Meer kleding meenemen = minder wassen
Geplaatst door: ® Ina
, Datum:
02.04.2021 11:06
Wat een gezeur, zeg!
Inderdaad wat Den zegt: meer kleding meenemen...
Je bent op vakantie en hebt toch alle tijd om even een wasje te doen in de wasmachine van de camping? Bij veel supermarkten zijn ook wasmachines, waar je een wasje kunt doen. De was wordt er gecentrifugeerd, niet gedroogd. Er is meestal ook een wasdroger, maar je kunt je vochtige was natuurlijk ook aan een waslijn hangen
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
02.04.2021 16:13
Podiki vraagt eigenlijk alleen naar ervaringen met de wasmachine en niet naar de manier waarop wij ons campingwasje doen... ;-)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
10.04.2021 23:02
Geregeld heb ik kampeerders met een campingwasmachine bezig gezien. Ook op campings waar 6A beschikbaar was. Een geloop met emmers water, die ook weer afgevoerd moeten worden. Een behoorlijke aanslag op de ruimte onderweg, het is toch een behoorlijk apparaat in omvang. De was komt er vaak kletsnat uit, en is dan loodzwaar aan de waslijn. Er kan niet heel veel tegelijk in. Toch lijken een aantal kampeerders er tevreden over te zijn.
Zelf gebruikten we het zuurkoolvat. Met name voor sokken (toen gezin van 5, bij fris weer dus tien sokken per dag in de was) Vat vullen met sopje, sokken erbij en rijden maar. Savonds spoelen en uithangen. Het werkte wel.
Inmiddels ben ik fan van de supermarkten of tankstations met grote wasmachines. Kilos was tegelijk draaien in max 40 minuten tijd.(meestal korter) We stoppen de was erin, mijn man laat ondertussen de hond uit of maakt eten in de caravan (als we op doortrek zijn) en ik bezoek de supermarkt. We hebben dus in diezelfde tijd de was klaar, eten klaar of de hond uitgelaten en boodschappen gedaan. De goed gecentrifugeerde was hangen we laten op de camping te drogen. Ook hebben we weleens de droger gebruikt, maar dat is maar net hoeveel tijd je dan weer wil wachten. Het werkt niet altijd zo mooi: we hebben weleens eindeloos staan wachten bij een machine die klaar was, maar de eigenaar kwam zijn was niet halen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
11.04.2021 15:51
@Irene: Je schreef: maar de eigenaar kwam zijn was niet halen.
Heb ik ook wel meegemaakt op de camping. Ik wachtte 5 minuten. Als er geen eigenaar kwam opdagen, dan haalde ik de was uit de machine en legde het er bovenop. Onze was er in en ik liep weer terug naar de kampeerplaats. Moeten ze maar op tijd leeghalen.
Maar ik heb nog nooit wasmachines bij supermarkten of tankstations gezien, ook nooit op gelet, staan die binnen?
Ben de laatste 5 jaar ook niet in Frankrijk geweest, vorig jaar moesten we annuleren, net zoals vele anderen.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
11.04.2021 16:24
Car2, een aantal jaren geleden een was gedraaid bij een grote Intermarché of Carrefour. Waar dat was, weet ik niet meer, maar daar stonden de wasmachines en drogers buiten bij de ingang van de winkel. Moet ergens in Zuid-Frankrijk zijn geweest. Superhandig vanwege de enorme laadcapaciteit.
Geplaatst door: henny
, Datum:
11.04.2021 16:31
Staan van noord tot zuid en van oost naar west in Frankrijk bij flinke supermarchés. Vooral die vlakbij een groot industrieterrein liggen. Ze worden óók veel gebruikt door vrachtwagen chauffeurs . De was is dikwijls binnen de 40 min klaar dus mooie tijd om even de boodschappen te doen.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
11.04.2021 16:48
Geplaatst door: Car2
, Datum:
11.04.2021 17:25
Bedankt, mochten we naar Frankrijk (kunnen) gaan, dan ga zeker een wasmachineblok opzoeken.
Ondertussen tanken of boodschappen doen, handig.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
11.04.2021 19:34
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
11.04.2021 20:49
@carl2,
Een wasmachine geeft een tijdsduur aan in zijn display.
Maar deze kan gedurende het progamma bekort worden door de machine zelf.
Dus als de machine 120 minuten aangeeft maar uiteindelijk er maar 115 minuten over doet is de eigenaar niet te laat maar de machine te vroeg klaar tov je timer die je in je telefoon hebt ingesteld.
Dus je gedachte is een beetje kort door de bocht en bovendien niet netjes om ongevraagd in een andermans schone was te trekken.
Gewoon je muntje op de machine leggen als reservering.
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
11.04.2021 21:01
Ik heb zo'n wasmachientje gehad en vond het echt niks. Je moet alles ook uitspoelen en is veel gesjouw met water. 3 handdoeken en hij is vol! Met de hand wassen gaat sneller of toch de campingwasmachine gebruiken. Succes!!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.04.2021 22:35