Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
25.04.2021 18:02
Peter zeker zijn de vaccins een afgeleide van eerdere griepvaccins maar het is wel degelijk een nieuw vaccin wat nog in de experimentele fase zit. Over 10 jaar zullen we zien wat het ons opgeleverd heeft. Ik hoop iets goeds net zoals veel andere vaccins die echter jarenlang getest zijn. Je praat over "we slikken allerlei..." maar spreek voor jezelf. Ik slik niks. En kanker is onvergelijkbaar met corona! Aan kanker sterven jaarlijks 45000 mensen en aan corona vorig jaar 20000 waarvan een groot deel corona als doodsoorzaak kreeg terwijl er sprake was van onderliggende ziektes. En natuurlijk ga je een experimentele behandeling aan als je anders dood gaat. Maar ik ga me nu toch niet laten bestralen voor het geval ik misschien kanker krijg? En daarom wil ik ook geen experimenteel vaccin in een gezond lichaam spuiten. Ik ben geen anti vaccineerder maar ik ben wél bang om over 10 jaar ziek te worden van dit vaccin.
, Datum:
25.04.2021 18:04
Peter, je zult het hopelijk niet zo bedoelen maar eigenlijk zeg jij dat je stiekem hoopt dat diegenen die zich niet laten inenten corona krijgen.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
25.04.2021 18:51
Carolien. Natuurlijk hoop ik niet dat een niet gevaccineerde corona krijgt. Evenmin dat ik hoop dat ik verder opgesloten blijf omdat jij je niet laat vaccineren. Een goede deal lijkt me dan jij blijft binnen en ik neem mijn leven terug op. Iedereen blij.
En dan die kankers. Inderdaad een 45.000 vorig jaar. Bij meestal oudere mensen. Kanker is immers een ziekte die meer en meer kans krijgt bij het ouder worden, jong sterven is nog altijd de beste remedie tegen kanker.
Op IC liggen nu heel wat corona patiënten jonger dan 50. Scholen worden/werden gesloten omdat er teveel coronabesmettingen waren. Gelukkig werden er nog geen scholen gesloten omwille van kanker.
Met cijfers en al dan niet uit verband gerukte voorbeelden kan iedereen wel zijn gelijk bewijzen zeker. Wat heeft het de maatschappij al gekost aan financiële en morele offers om het aantal corona doden te beperken tot 20.000?
En waarom zouden verplegenden zich nog verder uit de naad werken als wij er toch van overtuigd zijn dat wij niet ALLE (dus ook vaccin) mogelijke moeten nemen?
, Datum:
25.04.2021 19:35
Peter we worden het niet eens dus laten we het hier maar bij laten. Maar we kunnen allebei naar buiten hoor. Jij hoeft niet bang te zijn want je bent gevaccineerd, net als de meerderheid. En ik ben ook niet bang. Niet meer althans dan voor het krijgen van kanker of een ongeluk o.i.d. In elk geval wens ik je een fijne vakantie in het bij ons beiden zo geliefde Frankrijk. Daarover zijn we het dan wel weer eens.😊
Geplaatst door: Wima
, Datum:
25.04.2021 20:01
En nu maar hopen dat de reisadviezen worden aangepast naar geel of groen en de voorwaarden als in vaccinatie paspoorten of negatieve testen heen en terug uitvoerbaar zijn.
Geplaatst door: J
, Datum:
25.04.2021 20:35
Zolang er zoveel mensen zijn die zich bewust niet laten vaccineren blijft het virus in hoge mate aanwezig.
Dan loopt iedereen nog steeds risico, al is het risico voor niet gevaccineerden momenteel ook al erg groot gezien de huidige stijgingen.
Maar ja, iedereen mag zelf kiezen, alleen kies je er dan ook bewust voor om risico te lopen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.04.2021 11:35
Hoe je het wendt of keert als er veel mensen niet vaccineren is de kans groter dat er varianten ontstaan die op termijn niet meer door de vaccins goed aangepakt kunnen worden. En dan is de kans groot dat er weer lockdowns komen. Ik moet iemands mening respecteren dat hij niet wil maar om nu te beginnen over lange termijneffecten terwijl we van alles eten en drinken waarin ook stoffen kunnen zitten die op lange termijn schadelijk zijn. Maar daarover hoor je dan niemand.
Persoonlijk vind ik wel dat ze inzake AZ er vrijwillig van moeten maken ipv laatst in de media het verder opzijschuiven (interview Delden). Als mensen het willen, laat ze het dan krijgen. Elk iemand die je nu kan vaccineren is er weer 1. En dan al je altijd nog een kleine groep houden die niet wil maar dan is de kans op overbelasting van de zorg ook kleiner.
Je kan wel zeggen dat je gezond bent maar de laatste tijd komen ook gezonde 20, 30 en 40ers in het ziekenhuis terecht met Corona.
Ik kan dus alleen maar hopen dat genoeg Nederlanders en andere Europeanen het willen zodat we tenminste weer vrijer kunnen reizen. En dan vind ik zo'n paspoort prima voor deze zomer. Of je toont aan gevaccineerd of recent besmet of je test. Wil je niet vaccineren maar wel reizen dan moet je testen. Dat is je keuze.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
26.04.2021 13:52
Helemaal met @martwout eens. Wat wordt er op fora en social media een hoop onzin uitgekraamd t.a.v. vaccineren en wat laten veel mensen zich daarin meeslepen. Er lopen op dit moment heel wat zelfbenoemde experts rond. Ik heb me laten vaccineren en ik ga me niet druk maken over een mogelijk effect over 10 jaar. Dan ben ik hopelijk de 80 gepasseerd en als het mij gegeven is, heb ik nog een aantal goede jaren gehad met heel wat weken in het mooie Frankrijk. Maar vrijheid, blijheid, laat iedereen zelf een weloverwogen keuze maken.
, Datum:
26.04.2021 15:25
Inderdaad vrijheid blijheid Marion. Enne..ik vind het op jouw leeftijd een ander verhaal.
, Datum:
26.04.2021 16:53
Behoor jij nog tot de jongeren dan, Carolien?
Dat zou al veel verschil maken.
, Datum:
26.04.2021 18:20
Geplaatst door: Henk
, Datum:
26.04.2021 19:19
@martwoud - Jij suggereert dus dat als je gevaccineerd bent je niet meer besmettelijk bent (of kan zijn) en ook het virus niet meer bij je kan dragen. Dat is dus niet waar. Je kunt evengoed nog het virus bij je dragen en een ander (die niet gevaccineerd is) besmetten. En dus wordt er weer net als met de mondkapjes, schijnveiligheid gecreëerd.
Het enige voordeel van gevaccineerd zijn is dat je er minder ziek van wordt als het virus op zou lopen. (aldus mijn huisarts)
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
26.04.2021 19:24
Weet je waar ik nou zo benieuwd naar ben. Dat wanneer dit hele Corona-gebeuren 2 decennia eerder was gebeurd, dus voor de tijd van de social media, of we dan nog zoveel zelfbenoemde experts zouden hebben.
Zal vast wel, ieder EK en WK hebben we ook al tich jaar 17 miljoen bondscoaches.
Ik denk maar zo, ik ben geen Louis van Gaal. Ik laat me leiden door degene die er verstand van hebben. Naïef of niet, het lijkt mij op dit moment de enige methode om uit deze rottijd te komen.
, Datum:
26.04.2021 20:20
@Henk,
Recente onderzoeken wijzen steeds meer uit dat na vaccinatie de besmettelijkheid ook sterk afneemt.
Win win situatie dus.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
27.04.2021 09:30
@MarionE, ik ben het helemaal met u eens, ook mijn man en ik laten vandaag de 2e prik zetten en we maken ons geen zorgen wat er over 10 jaar met ons gebeurt, dan zijn wij bijna 90!
En ik hoop toch nog enige jaren heerlijk met de caravan naar Frankrijk te kunnen en mijn man daar nog enkele bergen kan beklimmen op zijn racefiets.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.04.2021 09:52
@Henk, dat suggereer ik nergens. Alleen als veel mensen niet vaccineren gaat het meer rond en dus meer druk op de ziekenhuizen. Hoe meer mensen dus vaccineren des te sneller de druk afneemt en je de maatregelen kan loslaten. Dan wordt het net als een griepperiode. 100% voorkomen doet vaccinatie niet maar de kans dat je nog in ziekenhuis beland neemt wel af. Dan wordt het meer thuis uitzieken. En uiteraard respecteer ik iemands beslissing om niet te prikken maar argument op zeer lange termijn-effect vind ik een drogreden mede omdat je dat van geen enkele spuit/medicijn weet. Iemand die eerder nare ervaring had vind ik wel een goede reden. Ik ga niet wachten op 10 jaar maar wil graag weer terug naar normaal. Dan liever nu een spuit en eventueel een jaar jonger leven dan geen spuit en nog 2-3 jaar in deze ellende. En ik leef nog steeds (1e prik al gehad).
Geplaatst door: Philip
, Datum:
27.04.2021 10:19
Als je je niet wilt laten vaccineren omdat de effecten op de langere termijn niet bekend zijn moet je ook direct stoppen met eten. Je moet eens weten wat je allemaal voor stoffen naar binnen krijgt waarvan de effecten op de langere termijn niet bekend zijn!
, Datum:
27.04.2021 12:11
Wat een boosheid en irritatie naar de mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren! Waarvoor is dat nodig?
Ik zal me verder onthouden van reacties...behalve over leuke campings of tips voor bijzettentjes of andere zaken waarvoor dit forum bedoelt is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
27.04.2021 15:34
, Datum:
27.04.2021 22:29
Dank je tineke! Er zitten een paar bekende campings bij maar ook wat nieuwe pareltjes!