Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Alex
, Datum:
19.04.2021 11:22
Ach, ik zou me wel laten vaccineren om naar Frankrijk te kunnen gaan. Als ik naar Thailand of het verre oosten op vakantie ga moet ik me ook laten vaccineren tegen allerlei enge ziektes zoals malaria, gele koorts of weet ik veel wat. Ik zou het ook voor mezelf ook doen, als ik op een franse markt of brocante loop wil ik niet na hoeven denken over afstand houden enzo. Geeft mij rust!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
19.04.2021 11:34
Ik sluit mij aan bij Wilma. Als er weet wat eerst de normale stappen zoals terras of winkel en dan geleidelijk steeds meer. En uiteraard volle kracht op vaccineren. Mijn vader uit 1951 heeft hem zaterdag gehad (1e prik) en ik mag zelf komende vrijdag (val net in BMI-groep). Mijn mioeder mag binnenkort (1955) als alles goed gaat. Mijn vader kreeg Pfizer (krijg ik ook) en heeft op een gevoelige plek bij priklokatie nergens last van.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.04.2021 13:11
Echtgenoot gaat a,s, donderdag de 2e prik halen (79 jaar); ik ga de 2e prik begin volgende maand halen (78 jaar)
In de week dat ik ben "geprikt had ik ook een injectie gehad in m'n schouder. Die laatste prik was pijnlijker dan de Corona-prik.
We hebben nergens last van gehad, ... misschien toch naar Frankrijk. Kreeg gisteravond een mail van de camping-eigenaar in Combourg (Bretagne)
Optie is bungalowtje bij hen huren en verder alleen toegankelijk met een motorhome komen. Geen tenten of caravans..... sanitair blijft afgesloten.
Misschien worden later in het jaar wel caravans toegelaten... fijne camping, jammer.
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
19.04.2021 14:43
Digi-oma, uit een krantenartikel van deze camping begrijp ik dat dit de huidige situatie is. Het huren van een mobile home of het verplaatsen van Max 10 km van het huisadres met een kampeermiddel met alle voorzieningen aan boord is mogelijk, later wordt het sanitair weer met restricties geopend, net als vorig jaar. Ik denk dat als wij weer naar Frankrijk mogen deze camping toch ook weer gewoon open is.
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
19.04.2021 14:51
Het krantenartikel is te lezen op hun website. Artikel is van een paar dagen geleden en toen verwachtten ze begin mei weer open te gaan.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
19.04.2021 21:03
Morgen krijg ik mijn eerste prik (geboren in 1952), en vanaf vandaag kunnen mensen geboren in 1953, 54 en 55 via www.coronatest.nl hun afspraak maken. Echtgenote kan 4 mei voor de eerste prik terecht en 6 juni de tweede prik (geboren 1954)
Geplaatst door: Dave
, Datum:
19.04.2021 21:39
@Toon Alleen geboren in 54 en 53 mogen nu bellen voor een afspraak geboren in 55 die krijgen volgende week oproep
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.04.2021 05:54
Die testevenementen kunnen wel belangrijk zijn voor de toekomst. Andreas Voss ( viroloog) denkt dat er binnenkort nieuwe mutanten komen, waar het vaccin niet meer tegen werkt.
Om in de toekomst niet voortdurend in een lockdown te gaan, zijn die onderzoeken nu nodig om te kijken hoe we in de toekomst kunnen omgaan met het virus.
Als straks bijna iedereen gevaccineerd is kan je dat onderzoek niet meer uitvoeren.
Het is inderdaad bizar daar een miljard euro voor uit te geven, maar die onderzoeken zijn zeer nuttig.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
20.04.2021 08:13
Dat begrijp ik wel, Daido. Maar het is misschien goed om dat in kleinere stappen te doen (niet meteen 10000 personen) en het beter uit te leggen. Het ligt duidelijk gevoelig in de maatschappij, dus moet men er zorgvuldig mee omgaan. En timing is ook belangrijk....
Maar goed, dit is niet meer het onderwerp van dit topic...
, Datum:
20.04.2021 09:32
@Toon, ik keek net even op de website maar die zegt 1954 of eerder. 1955 zie ik dus nog niet staan.
@Daido, ik heb niets tegen testen maar dat hoort per soort eenmalig te zijn en niet zoals nu half Nederland. Bovendien las ik laatst de mening van iemand die bij de 3FM-awards is geweest en een test na het evenement hoefde niet. Dan heb je er weinig aan als je niet verplicht dat deelnemers ook erna even testen. De vorige keren bleek ook niet iedereen de 2e test te doen. Maar als veel mensen zijn gevaccineerd heb je dit soort testen niet nodig. Dan kan je op termijn weer los. En ja mutaties zullen altijd komen maar vaccins passen ze daarvoor aan. Je zal in het najaar wel de 3e prik krijgen en dan jaarlijks de opvolging.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
20.04.2021 13:08
Klopt Martwout , ik kijk elke dag op die site . Mijn man en ik zijn allebei van 1955 en nog niet aan de beurt voor vaccinatie!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.04.2021 13:38
Wij beiden van 1952, mijn vrouw had de oproep zaterdag, ik vandaag. Allebei zaterdag a.s. de 1e prik, en 29 mei de 2e. Hopen dat we in juni naar Frankrijk mogen en kunnen.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
23.04.2021 16:23
Iedereen die in 1955 geboren is kan nu een vaccinatie afspraak maken! Staat op coronatest.nl
Net gedaan ( online ) en op 8 mei 1e prik ! Wat een opluchting 👍😀
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
23.04.2021 17:16
Het is ook de snelste manier om een prikafspraak te maken via internet.
Ik las donderdag dat geboortejaar 1952 ook een afspraak konden maken en heb dat vervolgens binnen enkele minuten geregeld.
Maandag de eerste, eind mei de tweede.
Ik kreeg ook een nieuwsbrief van le Clos Barrat in de Lot en die gaven aan dat per 15 mei de grenzen open gaan.
Geplaatst door: Henk Schoenmaker
, Datum:
23.04.2021 18:39
Vanaf 1 januari gepensioneerd, en ik heb mij opgegeven om mee te helpen te vaccineren. Al heel wat vaccinaties gezet, om zo te helpen de coronacrisis te bestrijden. Zelf deze week de prik gehad en mijn vrouw 2 weken geleden. Wij zijn dus op tijd gevaccineerd en gaan er van uit, dat we vanaf 10 augustus zo'n 5-6 weken naar Zuid-Frankrijk, Vallon Pont d' Arc , camping La Roubine en Bormes les Mimosas, camping Camp du Domaine kunnen.
, Datum:
24.04.2021 08:44
@Gerd@, mooi om te lezen. Mijn moeder heeft haar afspraak ook binnen (ook Pfizer). Ze kon komende donderdag hier terecht. Dan heb ik en mijn ouders ieder hun 1e prik te pakken. Ik heb zelf weinig last. Beetje gevoelig en soms idee van lichte spierpijn in die arm maar verder niets. Maar laatste kan ook combi met fitness van do zijn. Ik ga met de 2e prik maar geen fitness de dag ervoor doen. We houden hier Oostenrijk in de gaten en beslissen in juni (dan weet je hoe gaat het) of deze plan B het wordt. Die gaan heropenen vanaf half mei en toegangstest is ook groen als je gevaccineerd bent. Zie https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus---Aktuelle-Ma%C3%9Fnahmen.html Bij eerste deel staat link naar pdf met uitleg.
, Datum:
24.04.2021 09:40
Geplaatst door: Camper
, Datum:
24.04.2021 22:28
Niemand die zich nog kan herinneren dat er nog legio landen zijn waar je pas naar toe kunt als je je malaria tabletten meeneemt, je DTP hebt vernieuwd en al die andere inentingen die we als kind kregen?
Vroeger zaten we zonder helm op de motor, gordels in de auto? Nooit van gehoord. Rookten je ouders en vrienden als schoorstenen. Vinden we nu niet meer normaal.
Ook dat vaccin zal tot het normaal gaan horen, wen er dus maar aan.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
25.04.2021 13:12
Bijna nergens in Europa is de weerstand tegen vaccins groter dan in Frankrijk. Volgens een recente peiling blijkt dat maar de helft van de Fransen zich wil laten vaccineren in de strijd tegen het coronavirus, zo'n 20 procent twijfelt nog en 30 procent wil geen vaccin. Ik peinst er zelf niet over om mij te laten vaccineren. "Ik ben niet tegen vaccineren, maar van dit vaccin zijn er geen effecten bekend op de lange termijn. Wat ze ontwikkelen is totaal nieuw. Ik kijk het liever even aan, een jaar of tien. Nu ben ik kerngezond. Je gaat je been toch ook niet in het gips zetten voordat het is gebroken? Dan maar niet naar Frankrijk als het zonder vaccin niet mogelijk is.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
25.04.2021 17:09
Henk. Dit vaccin is niet totaal nieuw maar een afgeleide van eerdere griepvaccins; Stiekem hoop ik dat mensen die zich niet laten vaccineren niet (mogen) profiteren van de groepsimmuniteit waar ze bewust niet willen aan bijdragen. Dit klinkt misschien hard. Maar we slikken allerlei medicijnen waarvan we de bijsluiter beter niet lezen omwille van alle mogelijke bijwerkingen. En als we bvb kanker krijgen dan aanvaarden we elke nieuwe behandeling hoe experimenteel ook. Maar een door zowat alle wetenschappers wereldwijd 'veilig' verklaard vaccin, dat weten we wel beter...