Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.03.2021 16:16
We leven in een vrij land PeterV. Je móet je dus niet in laten enten. Dat is een vrije keuze. Jouw keuze om dit niet te laten doen is evenveel waard als die van iemand die ervoor kiest dit niét te doen. Jij zult misschien minder ziek worden dan iemand die zich niet vaccineert. Maar misschien word je wel zieker. Die keuze maak je zelf. Kortom, laten we elkaar geen dingen opdringen maar respect hebben voor ieders overwegingen en keuzes.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
27.03.2021 17:21
Carolien. Ik dring mijn mening niet op. Maar net zoals u mag ik een mening hebben. En een keuzemogelijkheid.
Enkel de verpleegkundigen die moeten niet kiezen maar klaarstaan om ons te helpen. Of we ons nu lieten vaccineren of niet, of we ons risicovol gedragen of niet....
Ik pleit om eens verder te denken dan IK.....
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.03.2021 17:22
http://www.adrreports.eu/nl/search_subst.html# als naar onder scrollt kan je de mogelijke bijwerkingen van de verschillende gebruikte vaccins ( pfizer, modena en az) in Europa .
EudraVigilance houdt zich nu ook bezig met meldingen van letsels en sterfgevallen na de experimentele Covid 19 'vaccins'. Dit is ongeveer van 4% van de EU bevolking die gevaccineerd is . Dit zijn de cijfers van de drie gebruikte vaccins.
3.964 doden
162.610 letsels
Di zijn officiële meldingen die nog op causaliteit onderzocht moeten worden.
Je kan per fabrikant van de gegeven vaccins kijken en je eigen oordeel vellen.
Geplaatst door: J
, Datum:
27.03.2021 17:53
Heb je weleens de bijsluiter van aspirine of paracetamol of “ de pil” gelezen?
Zet de bijwerkingen af tegen het aantal gevaccineerden. Het beeld dat jij nu schetst komt toch niet helemaal goed over.
, Datum:
27.03.2021 18:57
@PeterV ik zeg absoluut niét dat jij je mening opdringt! Ook denk ik niet alleen aan mezelf maar laat me ook niet inspuiten met iets waarvan ik niet geloof dat het de oplossing is alleen voor de anderen..die óók een keuze hebben. Een patiënt van mij is na zijn 2e vaccinatie overleden aan Covid 19. Ik zit dicht bij het vuur, heb me erin verdiept en kies op basis daarvan om me nu nog niet te laten vaccineren ook al heb ik daar beroepshalve al diverse mogelijkheden toe gehad. @J, ik ben óók kritisch t.a.v. andere medicatie. Ik ben er absoluut niet tegen maar denk wel zelf na en slik,letterlijk en figuurlijk, niet alles wat de farmaceutische industrie ons voorschrijft. Dat lijkt voor sommigen onder ons een wat bittere pil te zijn...
Geplaatst door: Wima
, Datum:
27.03.2021 19:39
In Engeland gaat iedereen (die wil neem ik aan) een derde prik krijgen....
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.03.2021 19:46
Die prik is voor de varianten.
Dus wat schieten we ermee op?
Dat we ons straks lek moeten laten prikken,om de zorg te ontlasten.
Er zijn nu toch al veel mensen gevaccineerd,maar de cijfers lopen wereldwijd alleen maar op.
En ik vind 4000 doden wel erg veel.
Mij even niet bellen!
, Datum:
27.03.2021 21:48
@J. Een paracetamol vergelijken met een in deze fase nog experimenteel vaccin is een rare vergelijking.
Ik geef helemaal geen beeld. Ik geef de cijfers van de EudraVigilance, niet meer niet minder.
Iedereen kan die de moeite neemt de cijfers door te nemen zijn eigen conclusie trekken.
, Datum:
27.03.2021 21:54
Wat ik in mijn eerdere post meldde :Dit zijn officiële meldingen die nog op causaliteit onderzocht moeten worden. Dus het verband tussen de meldingen en het krijgen van het vaccin moet nog onderzocht worden.
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
28.03.2021 10:01
Aan Marian. Jij mag niet ingeënt. Maar hoe meer mensen zijn ingeënt hoe kleiner de kans dat jij covid krijgt. Goed toch?
Voor anderen die perse niet ingeënt willen worden dit, als je goed gezond bent en jong is er niet snel wat aan de hand.
ben je niet goed gezond is de keus makkelijker. Ik met mijn longaandoening heb niet veel keus.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
28.03.2021 10:40
@Carolien, hoe oud was die patiënt en hoe was de gezondheid verder? En is er onderzoek gedaan naar eventueel verband? Zonder onderzoek kan je nooit 100% meteen naar het vaccin wijzen. En ja rond Zeneca zijn er geluiden maar 99% vrouw en onder 60 maar vooral moet je het aantal gevallen naast het aantal vaccinaties zetten (@Daido kan je ook zien wat de hoeveelheid prikken was bij die gevallen). En dan wordt het percentage klein. En nogmaals vaccin heeft alle testen ondergaan. Dat het zo snel ging, was dat ze alle arbeid en geld erin hebben gestoken en de fases tegelijk hebben uitgevoerd. Er was nu eenmaal een wereldpandemie die opgelost moest worden.
, Datum:
28.03.2021 12:05
@martwout, het betrof wel een oudere man maar hij was goed gezond. Hij kreeg corona, evenals zijn vrouw en kinderen. Zowel hij als zijn vrouw waren gevaccineerd. De man kreeg een longembolie. Ik ben het met je eens dat het een schimmig gebeuren is rondom de doodsoorzaken. Heel veel mensen overlijden onder de noemer corona terwijl het om iets anders gaat wat onderliggend was. Dat is ook wat ik tegen heb op dit hele gedoe wat door de media enorm opgeklopt en uit zijn verband wordt gerukt. En dat bedoel ik naar beide kanten.
, Datum:
28.03.2021 12:21
Overigens betrof het geen Astra Zeneca maar Pfizer.
, Datum:
28.03.2021 12:24
https://youtu.be/vTpVtHNCkFY
Een interview met prof .Theo Schetters ( dit is geen facebookwappie) die kritisch is over vaccineren van iedereen.
Ik merk dat mensen die kritisch zijn tegen mensen die vraagtekens plaatsen tegen vaccinaties zich helemaal niet verdiept hebben in de materie en alles napraten wat wij in de media te zien krijgen.
Dat geldt ook vaak voor mensen die op facebook allerlei complot verhalen lezen.
Het zou fijn zijn dat als mensen hier een oordeel over hebben eerst het hele interview kijken.
, Datum:
28.03.2021 12:32
@martwout, daar heb je inderdaad gelijk in ( en het causaal verband moet ook nog uitgezocht worden).
Het percentage mensen dat overlijdt aan covid19 is ook heel klein(0,2%) en dat zijn meestal ouderen en mensen met onderliggende ziektes.
Geplaatst door: J
, Datum:
28.03.2021 13:11
Deze Theo Schetters is zelf eigenaar van een bedrijf dat vaccins ontwikkelt.
Daarnaast is hij aanhanger van de theorie van Andrew Wakefield , een Brits arts die al 10 jaar geleden uit het medisch register geschrapt is en aan de wieg staat van de antivax beweging. Beweert oa dat BMR autisme zou veroorzaken.
Gekleurde mening?
Inderdaad belangrijk om je te verdiepen in de materie maar soms ook heel gevaarlijk om achter dit soort meningen te gaan staan.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
28.03.2021 13:21
Volgens mij beschikt niemand over genoeg informatie om goed te kunnen oordelen. Niet over het virus, niet over de vaccins, niet over het vaccinatieprogramma hier en in andere landen.
Je kunt je voor zover mogelijk goed laten informeren en afgaan op je eigen gevoel. En dat is voor iedereen weer anders.
, Datum:
28.03.2021 13:56
@J. Dit bedoel ik nou. Je hebt helemaal niet naar het interview gekeken en je trekt de verkeerde conclusies. Als je de video had bekeken had je kunnen zien dat prof Schetters helemaal geen aanhanger is van Wakefield en ook hoe dat bericht in de media terecht is gekomen.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
28.03.2021 14:53
@Nena Laten we even terugkomen op het onderwerp waar jij een vraag over stelde en niet op het gekibbel letten van de laatste reageerders die maar proberen hun gelijk te halen.
Ik denk dat de mogelijkheid ook bestaat dat niet alleen Nederland een vaccinatie zal kunnen eisen voor vertrek naar het buitenland, maar ook het land waar je heen reist die eis kan stellen. Dat gebeurt nu al jaren als je naar b.v. Afrika of Azië afreist en dan doet de vakantiereiziger er ook niet zo moeilijk over.
Dus de keus is aan een ieder zelf of je dat accepteert of niet!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.03.2021 10:05