Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
26.03.2021 16:13
Vergeet niet dat het COVID-19 virus veel overeenkomsten heeft met andere COVID virussen zoals SARS en MERS en dat men die wetenschap gebruikt om dit vaccin te ontwikkelen. Het wiel was eigenlijk al uitgevonden maar de spaken moesten anders zijn of op een andere plaats komen en misschien ook wel het ventiel.
Dus dat scheelt een enorme tijd in de ontwikkeling van een vaccin.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.03.2021 17:37
Dat klopt deels wel @Jan52 maar neemt m.i. niet de risico's weg. Ook daarover valt uiteraard te twisten; welk risico is groter, vaccineren of het risico om covid te krijgen? Ik ben niet voor en ook niet tegen maar prijs me gelukkig dat ik vooralsnog in een vrij land woon waar ik zelf de keus (nog ??)mag maken.
, Datum:
26.03.2021 18:14
Uiteraard heeft men die vrijheid.
Echter moet men niet er van uitgaan dat het vaccin niet veilig zou zijn want dat is het namelijk wel.
, Datum:
26.03.2021 18:17
We zullen het zien...over een aantal jaar..
Geplaatst door: Willem
, Datum:
26.03.2021 18:32
In de jaren '60 / '70 was softenon ook veilig. De gevolgen kennen we !!
, Datum:
26.03.2021 18:57
Dat was van een andere orde, had niets te maken met virusinfecties.
, Datum:
26.03.2021 19:11
Dat klopt @Jan52. Softenon was een medicijn, net als Des, en geen vaccin. Dat is indertijd op de markt gebracht en zou veilig zijn. De desastreuze gevolgen zijn bekend. Covid 29 is een hele andere situatie maar ook daarin moet zorgvuldig worden gehandeld. Daarover heb ik sterke twijfels en niet zoveel vertrouwen, mede door de grote financiële belangen die een rol spelen, de paniek die gezaaid wordt en de druk vanuit andere landen.
, Datum:
26.03.2021 19:42
Covid 29 moet natuurlijk Covid 19 zijn...😊
, Datum:
26.03.2021 21:09
Dat was van een andere orde, had niets te maken met virusinfecties.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.03.2021 23:53
Ik ben 52 en ben dus redelijk laat aan de beurt (alhoewel dat nu misschien al juni zal worden). Ik had, vooral in het begin zoiets van ... dat duurt nog wel even en ik heb dus alle tijd om af te wachten hoe en wat met eventuele bijwerkingen. Inmiddels weet ik zeker dat ik me laat vaccineren, vooral als dat allemaal voordelen oplevert 🎉🎉🎉 Dus, kom maar op met die prik, dan kunnen we eind juli lekker naar 🇫🇷
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.03.2021 08:14
De meeste vaccins zijn mRNA of vectorvaccins. Dit zijn nieuwe vaccins die nog nooit op grote schaal gebruikt zijn. Ze zitten in feite nog twee jaar in de experimentele fase. Niemand weet wat de effecten zijn op langere termijn. Misschien zijn ze geweldig en hebben we nieuwe generatie nuttige vaccins, maar voor hetzelfde geld hebben ze op langere termijn zeer ernstige bijwerkingen. Niemand die dat zeker weet. Daarom vind ik ook verkeerd mensen indirect verplicht te laten vaccineren omdat ze anders niet op vakantie of evenement mogen.
Ik heb trouwens mijn moeder wel laten vaccineren omdat ze in een kwetsbare groep zit. Maar kinderen en jongeren vaccineren gaat mij veel te ver. Die worden indirect onder druk gezet zich te laten vaccineren, terwijl ze nauwelijks risico lopen.
Er zijn trouwens wel vaccins tegen covid die gebaseerd zijn op het traditionele griepvaccin. Die komen of uit China oa Sinopharm. Ik geloof dat die in Servie al gebruikt worden.
Hier een interessant artikel over de zin van iedereen maar vaccineren.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/?referrer=https://disq.us/
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
27.03.2021 08:42
Ik (net 65+) ga me zeker laten vaccineren. Maar ik heb het heel moeilijk met de 'vrijheid' van keuze. Om een groepsimmuniteit te creëren zou een vaccinatiegraad van minimaal 70 à 80% gehaald moeten worden. Dus als meer dan 30% van de mensen zijn 'vrijheid' gebruikt om zich niet te laten vaccineren, gijzelen zij de rest van samenleving? Gijzelen is misschien hard gezegd maar zonder groepsimmuniteit gaat het nooit meer als vroeger worden. Toch?
Geplaatst door: Wima
, Datum:
27.03.2021 08:52
Het is NIET verplicht. Een negatieve test is ook voldoende om naar een festival of op vakantie te kunnen.
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
27.03.2021 09:25
Ik ga mij zeker laten prikken en mijn man ook. Ben niet bang voor bijverschijnselen. Men weet nog steeds niet zeker of de bloedpropjes door de vaccinatie kwamen. En voor mijzelf? Ik haal al jaren de griepprik en heb altijd bijverschijnselen..... is dat erg? Voor mij is dat normaal een grote rode plek, koorts enz. De mensen maken elkaar gek op het net. En tja, iedereen mag van mij zelf weten wat te doen. Maar bedenk dat je nog altijd iemand besmetten kan, ook al is die persoon ingeent.
, Datum:
27.03.2021 09:59
@Marijke, dat geldt óók voor jou als je gevaccineerd bent. Jij kunt anderen dan besmetten...
, Datum:
27.03.2021 10:15
Marijke. Ik weet niet of 'een negatieve test volstaat' al definitief is maar dan terug mijn punt. Wat als we de groepsimmuniteit niet halen? En er zijn nu al 'testresultaten' te koop op internet. Hoe lang gaat die festivalzomer dan duren? Niet lang vrees ik.
Geplaatst door: J
, Datum:
27.03.2021 12:34
Maakt allemaal niet uit, met prik ben je in elk geval ( deels) beschermd en loop je zelf minder risico.
Wie zich niet laat prikken kiest ervoor om meer risico te nemen.
Ieder zijn ding.
Geplaatst door: marian
, Datum:
27.03.2021 13:57
@J , wat kort door de bocht...kiest ervoor risico te nemen zeg je. Niet iedereen mag het vaccin. Het voelt heel vervelend dat hier mensen praten over mensen gijzelen als je geen vaccin neemt, of risico nemen.
Ik wil wel, maar ben met arts in conclaaf of het risico van vaccineren niet groter is dan covid krijgen. Diverse malen door medicatie en griepprik op de SEH belandt. Met hele nare langdurige klachten. En zelfs levenslange beperkingen ( oa smaakvervorming door medicatie /vaccinatie )
Dus doe niet of niet vaccineren een domme eigen keuze is die anderen belemmert of nog erger gijzelt.
Geplaatst door: J
, Datum:
27.03.2021 14:05
Sorry Marian,
Als je het zo opvat, het is zeker niet zo bedoeld.
Ik heb het over mensen die een vrije keus hebben.
Wanneer je de keuze niet hebt door omstandigheden dan begrijp ik dat dit kwetsend over kan komen.
We hebben zelf in ons gezin ervaring met forse allergische reacties, mogelijk met anafylactische shock.
Begrijp dus echt wel dat niet iedereen altijd een keuzemogelijkheid heeft.
, Datum:
27.03.2021 15:53
Marian. Ook van mij een sorry want ik richtte me enkel aan diegene die wél een keuze hebben. Tevens versterkt uw reactie/input misschien mijn punt. Mensen die niet vooraf een welbepaald risico lopen, moeten zich laten inenten. Zo krijgen we groepsimmuniteit waarvan jij dan mee kan genieten. M.a.w. zich laten vaccineren doe je niet alleen voor jezelf!