Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
02.06.2021 14:24
En wat doet Belgie eigenlijk? Wij willen half juni richting Vogezen maar overwegen eventueel ook de Belgische Ardennen. Wie weet daar meer van?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
02.06.2021 15:33
@Carolien, zie https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#id_7 Tik even camping in bij FAQ. En volgens mij (staat daar ook) moet je bij minimaal 48 uur verblijf formulier invullen en testen. Op die website staat alles uitgelegd. Is hun rijksoverheid.nl
@Willem, produktnaam vaccin staat op het bewijs (in ieder geval bij mij) en die naam is overal hetzelfde. Ik vraag me alleen af of een agent dat weet en dat wil checken.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
02.06.2021 17:29
Onze zoon kwam afgelopen weekend vanuit Spanje de Franse grens over, iedereen werd ter controle aangehouden door de Franse douane, maar bij hem gebaarden ze dat hij mocht doorrijden.
Misschien omdat op zijn camper reclame staat , waaruit blijkt dat hij werkt in de wielrensport?🤫
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.06.2021 17:42
Is hij ook aangehouden bij de grens Frankrijk/ België?
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
02.06.2021 17:54
@LIA zo ver is hij nog niet, hij gaat op zijn gemakje, zit nu in de omgeving van Chalain, is digi-nomad, hè!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.06.2021 18:43
In december controleerden ze daar ook al. Je moest een geldige pcr test bij je hebben en anders kreeg je 95€ boete en kon je vervolgens gewoon doorrijden door Frankrijk.
Geplaatst door: J
, Datum:
02.06.2021 21:11
Carolien,
Als ze in Frankrijk zo makkelijk met de regels omgaan zou ik daar maar voor kiezen.
De eisen in België zijn strenger en worden meer gehandhaafd.
Bij verblijf langer dan 48 uur is er verplichte negatieve testuitslag nodig , vaccinatiebewijs wordt niet geaccepteerd. Als je uit een rood land komt,( Nederland) geldt er ook nog een quarantaineverplichting.
Misschien is de “ Franse slag” nu juist een voordeel.
Maar kan ook zijn dat Nederland nog geel wordt voor Belgie? Je weet het nooit.
Kijk op de Belgische site met coronaregels
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.06.2021 08:20
Dank allemaal voor de info!
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
03.06.2021 09:31
Corsica op geel,nu hopelijk snel de rest van Frankrijk ook.
, Datum:
03.06.2021 10:27
, Datum:
03.06.2021 10:28
@Lenn, laat vorige posting maar. Het staat erboven. Vanaf 4 juni dus.
, Datum:
03.06.2021 14:56
De GGD heeft vanmiddag besloten dat vanaf maandag a.s. het gele boekje op verzoek wordt ingevuld. Het kan dan ook met terugwaartse kracht als je al een prik of prikken hebt gehad. Daarover komt binnen enkele dagen info op de website van je GGD-regio. Dit hebben ze getwitterd,
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
04.06.2021 19:58
Geplaatst door: ikketje
, Datum:
08.06.2021 11:30
Weet iemand of het kaartje van inenting met beide vaccinatiedatums erop een geldig bewijs is?
En is het na 9 juni nog nodig de verklaring op eer (met de auto) in te vullen?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
08.06.2021 12:32
Bij het lezen van de Franse regels moet je wel even omschakelen. Het stuk is uit Frans perspectief. Voor Frankrijk komen wij UIT een groen gebied, en dat houdt in dat je, als je volledig bent gevaccineerd, alleen een bewijs hiervan nodig hebt. Ik ga er van uit dat het vaccinatie -bericht van de GGD toereikend is, omdat er verder ( nog ) geen bewijsstukken zijn. Ben je niet volledig gevaccineerd is een PCR of een antigeentest noodzakelijk.
Voor de zekerheid neem ik ook een ingevulde en ondertekende verklaring mee.
Hiermee denk ik te voldoen aan de regels.
, Datum:
08.06.2021 12:33
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
08.06.2021 13:17
Lees net dat Frankrijk het gele boekje als bewijs van vaccinatie accepteert
, Datum:
08.06.2021 13:59
, Datum:
08.06.2021 14:55
Geplaatst door: roelm
, Datum:
08.06.2021 15:17
Ik vroeg me af wat jullie zouden doen:
Wij (ouders) hebben de eerste vaccinatie gehad. Als we in augustus op vakantie gaan hebben, zijn we volledig gevaccineerd.
We laten het gele boekje vullen en de app zal tegen die tijd wel actief zijn.
Maar onze dochter is 13..... die zal wel niet gevaccineerd worden.... als dat überhaupt al haalbaar zou zijn qua tijd.
We hebben wel thuistesten van middelbare school.
Puur informatief:
- zouden jullie haar gewoon meenemen zonder test (of zelftest) en risico nemen
- zouden jullie een pcr test laten doen ?
- iets anders ....