Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jolanda
, Datum:
30.05.2021 20:14
Fijne vakantie Johan en Tineke!
Dat jullie weer veel campings mogen bezoeken :)
Geplaatst door: cin
, Datum:
30.05.2021 21:21
@wally veel plezier! ben benieuwd of er onderweg naar de vakantiebestemming controles zijn
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
31.05.2021 11:01
Iedereen die nu is vertrokken en iedereen die nog gaat alvast een goede vakantie met hopelijk mooie verhalen uit de regio die je bezoekt. Of het nu Frankrijk is of elders. Hopelijk gaat Frankrijk formeel open per 9-6 voor zo en zo dagbezoek. We gaan over een paar weken een week naar Zeeland en hopen dan Ieper met de Auchan bij Lille te combineren (35 km van elkaar). En dan in september Semecourt als dagtocht vanuit Noorbeek en hetzelfde in november vanuit een huisje net in Saarland. Kortom: alsnog 3x even Frankrijk opsnuiven. En dan in 2022 weer normaal naar het buitenland. Dus gewoon kunnen boeken en gaan zonder hele boekwerken te moeten raadplegen. :)
Geplaatst door: wally
, Datum:
31.05.2021 15:23
stuur het weekend even een berichtje.
Geplaatst door: TV
, Datum:
31.05.2021 19:11
Voor de mensen die nu in Frankrijk zijn of recent zijn geweest. Mondkapjes lijken ook buiten nagenoeg overal verplicht, maar wordt hier ook strak op gehandhaafd? Hoe zit dit bijvoorbeeld op de campings zelf?
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
31.05.2021 19:21
We zijn nu in Langres en even stad in gefietst. Daar draagt iedereen mondkapje maar op de camping en in buiten gebied niet.
Gewoon 1 bij je hebben is handig.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.06.2021 09:40
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1774422206/buitenland-van-start-met-coronapas-maar-nederlander-heeft-er-niets-aan
AMSTERDAM -
Als Nederlander heb je voorlopig niets aan de in het buitenland uitgerolde coronapaspoorten. Zeven Europese landen starten met die pas, maar Nederland haakt voorlopig niet aan.
Maandag werd duidelijk dat zeven Europese landen deze week al gebruik gaan maken van het coronapaspoort. Daaronder vallen onder meer Duitsland, Denemarken en Griekenland. Zij hebben onderling afspraken gemaakt om elkaars systemen uit te kunnen lezen. Nederland doet echter niet mee. „Dus je hebt er niets aan. Dit is een soort pilot van andere landen”, erkent Frank Oostdam, de voorzitter van reiskoepel ANVR.\n\nDemissionair minister Hugo de Jonge wees er dinsdag op dat het Europese systeem voor het Digital Green Certificate (DGC), het coronapaspoort, pas op 1 juli live gaat. Hij ziet geen toegevoegde waarde in bilaterale afspraken. „Er is een vrij lang lijstje van knopen die nog moeten worden doorgehakt. Tot die tijd is het heel moeilijk om die reizen over en weer op een praktische manier vorm te geven.” Naar gele landen reizen kan wel, naar oranje landen niet, benadrukt hij. Dat zijn de afspraken.\n\nVooralsnog betekent dat, dat je een negatieve PCR-test moet laten zien als je op reis gaat, of in de landen die dat accepteren een vaccinatiebewijs.\n\nHobbels\n\nHet Nederlandse vaccinatiepaspoort wordt nog ontwikkeld. Het komt in de CoronaCheck-app, die ook gebruikt wordt om toegang te krijgen voor evenementen en gelegenheden waarvoor je in Nederland een test moet doen. Denk aan de toegang tot bijvoorbeeld EK-wedstrijden.\n\nEuropees is besloten dat het coronapaspoort per 1 juli kan worden uitgegeven. Nederland lijkt dat te gaan halen, aldus een woordvoerder, al zijn er nog wat hobbels die genomen moeten worden, onder meer rond het toevoegen van de benodigde gegevens en privacygevoelige informatie. „Onze inzet was zo beperkt mogelijk info in de app te plaatsen. Bij binnenlands gebruik heb je alleen de QR-code, en verder geen gegevens”, legt een woordvoerder uit. Europa wil echter meer weten, zoals of je één of twee keer bent geprikt en wanneer dan. „Vandaar dat we ook met twee codes gaan werken.”\n\nAchterstanden\n\nOok is het nog de vraag hoe alle gegevens in de Nederlandse app gaan komen. Het gros van de gegevens van gevaccineerden zit in het centrale Covid-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem (CIMS), waardoor gewoon een QR-code kan worden aangemaakt. Voor een deel van de gevaccineerden zijn die gegevens nog niet toegevoegd, omdat er achterstanden zijn bij onder meer huisartsen en andere prikinstanties.\n\nHet ministerie van Volksgezondheid probeert die achterstand in te lopen. Ook hebben sommigen aangegeven dat ze niet willen dat hun vaccinatiegegevens worden gedeeld, waardoor ze niet kunnen worden toegevoegd aan het paspoort. Daarvoor wordt gekeken naar andere koppelingen.\n\nMaar wat als je die Duitse of Deense app gaat downloaden? „Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld in het Spaanse DigiD-systeem moet inloggen, om daar vervolgens op zoek te gaan naar je vaccinatiegegevens. Die staan daar natuurlijk niet”, legt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid uit. Oftewel: je kunt geen QR-code laten aanmaken in zo’n buitenlandse app.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
02.06.2021 10:22
Ben er zo klaar mee....
Ik ga 5 juni naar Frankrijk en neem mee.......
Volledig vaccinatiebewijs
Franse gezondheidsverklaring
En...2 sneltesten voor de goede orde.
Lees dat niemand wordt aangehouden, ben niet bang dat ik iemand hier mee in gevaar breng/kwaad mee doe.....
Dus neem ik een voor mij verantwoord risico.......
On il soit qui mal y pense.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
02.06.2021 10:29
@Ina2,
Hier nog een stel. Ook wij zijn er klaar mee. Wij vertrekken 9 juni naar Frankrijk, omdat per deze datum nog wat versoepelingen worden ingevoerd. En wij nemen hetzelfde mee als jij, vaccinatiebewijs, gezondheidsverklaring, en GEEN testen.
Fijne vakantie.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.06.2021 12:12
Ik las dit op RTL nieuws
Dus wij vertrekken op 19 juni...
Europese bronnen: voor coronareispas is straks één prik genoeg
Om de coronapas te krijgen die het reizen in de Europese Unie gemakkelijker moet maken, is één prik met een coronavaccin straks genoeg. Volgens EU-bronnen zijn de EU-landen en het Europees Parlement het daarover eens geworden.
Een reiziger is daarmee nog niet verzekerd van vrije toegang tot alle EU-lidstaten. Een land kan bijvoorbeeld mensen die pas een van hun twee prikken hebben gekregen, vragen om een coronatest te ondergaan of in quarantaine te gaan. Het is nog onduidelijk of een lidstaat dat van plan is. De meeste vakantielanden willen juist zo min mogelijk obstakels opwerpen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
02.06.2021 12:18
Ik geef jullie groot gelijk, veel plezier allemaal! Wij moeten nog een zeven wachten, maar met de (positieve) ontwikkelingen voorzie ik dat wij ook lekker die kant op gaan.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
02.06.2021 12:25
Wij gaan 18 augustus..... en dan is de Corona app al helemaal niet meer nodig denk ik.....
, Datum:
02.06.2021 12:25
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
02.06.2021 12:41
Hier nog iemand die er helemaal klaar mee is! Wij willen 12 juni naar Zuid Frankrijk.
Ik ben volledig gevaccineerd en mijn man heeft recent nog corona gehad en wil een PCR test doen als dat moet. Dus ik zou gewoon willen gaan. Maar..ik werk in een ziekenhuis en mag dus niet zonder toestemming naar oranje gebied. En krijg die dus niet als het niet noodzakelijk is.
Ik hoop dat Frankrijk snel geel wordt. Al heb ik het idee dat er ook niet zo'n haast mee wordt gemaakt, nu het coronapaspoort in zicht is. Terwijl de Franse besmettingscijfers al wel laag zijn.
, Datum:
02.06.2021 12:49
, Datum:
02.06.2021 12:56
Wij zijn er dus ook wel klaar mee.
Op 22 mei niet gegaan omdat er zoveel onduidelijk was,nu nog steeds helaas.
Maar op 13 juni eerste prik allebei.
En je schijnt dan iets van een bewijs te krijgen,neem ik wel mee.
En desnoods ga ik een dag voor vertrek even een Corrona test laten doen ( gratis)
Nog een papiertje erbij...
Maar lees dus ook overal dat ze geen mensen controleren.
Dus we wagen het erop.
, Datum:
02.06.2021 13:04
Net nog een huisje kunnen huren in de Lot.
Met goede voorwaarden...als zaterdag19 juni er nog code oranje is,dan krijg ik gewoon al het geld terug.
Dus we gaan vrijdag 18 juni weg,worden we terug gestuurd??dan ben ik me geld niet kwijt.
Frankrijk ...here we come 😁
, Datum:
02.06.2021 14:00
@Lia, dat artikel is uit mei. Het nieuws verandert erg snel. Ik hoorde net om 13.00 het Belgische journaal en die hadden het erover dat elk land bepaald of het 1 prik of 2 prikken wil zien. De minister verwacht dat veel landen 2 prikken gaan eisen en dat in de info willen zien.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
02.06.2021 14:09
Ach, op het vaccinatie-bewijs staat het merk van de vaccinatie niet genoemd. Zeg je dat je met Jansen bent gevaccineerd, één prik voldoende.
, Datum:
02.06.2021 14:13
Ik denk niet dat die Franse douane daar nou zo naar kijken.
Volgens mij kan het ze niets schelen,anders werd iedereen wel aangehouden en terug gestuurd.