Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.05.2021 09:14
Ik betwijfel of campings daar naar mogen vragen, maar ik ken de wetgeving in Frankrijk niet.
En het is inderdaad merkwaardig dat als je een test hebt gedaan en vervolgens drie maanden door Frankrijk gaat reizen.
Dat hele pcr getest is onzinnig als je geen symptomen hebt. Rutten riep het zelf op de vraag waarom hij nog nooit getest was. Hij zei: Als je geen symptomen hebt heeft een pcr test geen zin. En dat klopt. Zelfs Jaap en Marion zullen dat bevestigen.
Beter is bij klachten thuis te blijven en daarbij een test te doen. In heel Frankrijk kan je overal gratis testen doen bij bijvoorbeeld apohekers ( ik weet niet of dat voor toeristen geldt?)
Ik heb zelf het idee dat die hele gezondheidspas is opgezet om mensen met vrijwillige dwang te laten vaccineren. Ik ken heel wat mensen in mijn omgeving die zich laten vaccineren omdat ze geen zin hebben in allemaal gedoe met testen. Anders zouden ze dat nooit laten doen.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
30.05.2021 09:54
De test is alleen noodzakelijk on Frankrijk binnen te komen. Campings vragen nergens naar. Die zijn al lang blij dat er gasten zijn! Wij zijn momenteel op camping Louvarel. Prachtig weer, mooie camping met vernieuwd sanitair en mooie verhuuraccommodaties.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
30.05.2021 11:11
@daido in wat voor omgeving verkeer jij dat je heel veel mensen kent die "zich nooit zouden laten vaccineren". Wappies en anti-vaxxers vind je voornamelijk onder het niet al te intelligente deel van de bevolking.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
30.05.2021 11:25
wat heerlijk Johan! Ik ben jaloers!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
30.05.2021 12:20
@Daido...ik zou me ook nooit laten vaccineren als ik niet op vakantie zou willen zonder gedoe.
Die hele paspoort affaire is stompzinnig.
Want als je al 2 vacinatie' s hebt gehad en je moet je alsnog laten testen,dan heeft de overheid ook geen vertrouwen in de prikken!
En het is onzin om mensen meteen een wappie te noemen en dom.
Je mag toch nog wel een mening hebben in dit land??
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.05.2021 12:57
@Lia Ik noem het snappies en vaccinatiebedankers.😀
Sommige mensen blijven nu eenmaal hele zomer binnen zitten met een mondmasker op en met de ramen dicht.
Oh nee de ramen moeten toch open vanwege de aerosolen waarvan een jaar werd gesproken dat die geen rol zouden spelen bij de besmettingen.
@Johan, goed dat je bent gegaan en een hele fijne vakantie.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
30.05.2021 13:00
@LIA
Kom een beetje tot rust en accepteer dat de enorme daling van de IC opnames enkel en alleen te danken zijn aan de vaccinaties.
Als jouw ouders je nooit hadden laten vaccineren en je met het poliovirus was besmet was je actief geweest op een ander forum dan op een vakantiesite.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
30.05.2021 13:04
Jan...heb jij daar bewijs van dan?
Of geloof je dat omdat je dat verteld wordt?
Ik ben de rust zelve hoor!
Maar ik vind dat je mensen niet in een hokje moet stoppen.
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
30.05.2021 13:27
Laten we het op dit forum lekker over vakantie hebben. Zon, zee en 30 graden ...
Ik vind dat eeuwige gediscussieer zonde van de tijd en energie van iedereen.
Ik heb zelden gezien dat een voorstander op basis van argumenten hier opeens een tegenstander wordt of andersom.
Doe’s lief allemaal !
Dit is een Frankrijk vakantie forum !!
Ik ben aan het aftellen.
Geplaatst door: wally
, Datum:
30.05.2021 14:58
Wij gaan vrijdag naar frankrijk ,ik .
heb een stuk of 5 campings gebeld je bent overal welkom.
Er is geen controle bij de grens of onderweg, je mag gewoon als reiziger door frankrijk reizen.
Geplaatst door: anita
, Datum:
30.05.2021 15:34
Claudia ,de campings gaan dit niet vragen ze gaan er vanuit dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt ,het is niet hun taak om politie te spelen .
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
30.05.2021 15:42
Wally,je hebt wel degelijk een pcr test nodig en kan goed zijn dat er bijna geen controle is maar als ze er u juist uithalen val je dik in de prijzen .Kijk wat de Franse wet zegt wat je nodig hebt je moet niet dat papier invullen om binnen te komen wel een pcr test van minder dan 72 uur oud .
Geplaatst door: Manus
, Datum:
30.05.2021 16:34
Of wachten tot 9 juni, dan is het voldoende om volledig gevaccineerd te zijn.
Dan is er geen test oid meer nodig.
, Datum:
30.05.2021 16:51
@manus, weet je een bron waar ik dat kanterug lezen?
, Datum:
30.05.2021 17:10
, Datum:
30.05.2021 18:23
Geplaatst door: marian
, Datum:
30.05.2021 18:26
@manus, jammer voor de grote groep mensen die dan beide vaccinaties nog niet gehad hebben. Had toch iedereen de mogelijkheid moeten hebben, vrij jong gezin met kinderen is zwaar de dupe dan.
, Datum:
30.05.2021 19:14
@Marian,
Ik ben het helemaal met je eens. Er is al veel gesproken over het punt dat de vaccinatie hier zo traag is gestart. Die achterstand is nooit ingehaald, en idd is het gevolg hiervan dat jongeren ,met of zonder kinderen, hiervan de dupe zijn.
Er is ook nog de vraag van het bewijs van de vaccinatie. Het veel geroemde onding, het Europese paspoort, zie ik pas na de vakantie komen. En dan wordt het ook nog gecombineerd met de corona app. Ik vernam gisteren dat Zwitserland al klaar is met het paspoort. Iedereen daar kan het inmiddels downloaden en gebruiken. Weer een puntje van de traagheid hier.
Geplaatst door: ® Jolanda
, Datum:
30.05.2021 19:21
Fijne vakantie Johan en Tineke!
Dat jullie weer veel campings mogen bezoeken :)
, Datum:
30.05.2021 19:51
@marian, als we de Jonge moeten geloven dan worden de pcr testen kosteloos aangeboden. Wij hebben 2 pubers die dan iig en pcr test moeten mee nemen naar goed als dat alles is...