Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: roelm
, Datum:
28.05.2021 11:58
@Daido als je op dit moment al perse met vliegtuig ergens heen wil .... dan vraag je er ook een beetje om.
Ik vind dat heel wat anders dan over een maand of over 2 maanden..... cijfers dalen nu overal, vaccinatie stijgt....
En dit is een Frankrijk forum..... ik heb geen enkele twijfel of ik met mijn gezin half augustus op vakantie kan.
De volwassenen zijn tegen die tijd gevaccineerd (heb net afspraak gemaakt). Mogelijk dat onze dochter van 13 een test zou moeten doen.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
28.05.2021 12:04
@Philip ik snap je punt en ik zit er deels hetzelfde in.
Je moet alleen met één ding rekening houden: mocht je volgens de kleur niet mogen afreizen, maar je doet het toch dan ben je mogelijk niet verzekerd.
En dat zou dan mogelijk ook kunnen gaan dat helemaal niet corona gerelateerd is.
Natuurlijk gaan 99 van de 100 vakanties goed, maar je zult maar net te maken krijgen met een ziekenhuis opname (omdat je een been breekt) of nog erger.
Dan kun je wel een probleem hebben.
Niet dat ik een doemdenker ben, maar ik zit zelf in de verzekeringsbranche en wil het je wel gemeld hebben.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
28.05.2021 12:29
Dan heb je geen goede verzekering. Mijn verzekering dekt in rode landen wel de kosten die gemaakt worden, zolang deze niet corona gerelateerd zijn. Dus een been breken o.i.d. is geen enkel probleem. En kom je onverhoopt met corona in het ziekenhuis worden de kosten door ziektekostenverzekeraar gewoon betaald. Maar daar ben ik niet bang voor, omdat wij beiden volledig gevaccineerd zijn.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
28.05.2021 12:45
Wij hebben ook goed onze verzekering nagekeken,bij oranje wordt bij corona ziekenhuisopnames niet vergoedt,maar alles erbuiten wel,been breken,hartaanval etc.
Bij rood wordt niets vergoedt.
Wanneer Frankrijk groen licht geeft,vertrekken wij ook 9 juni,beide 1x gevaccineerd,eventueel pcr test en hebben beide corona gehad.
Geplaatst door: forzav
, Datum:
28.05.2021 15:18
Ik zit even de FAQ van CZ te bekijken mbt Corona maar daar word volgens mij ook alle spoedeisende hulp vanuit de basisverzekering gewoon vergoedt (ze sluiten slechts de vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering uit)
"Zorgkosten bij negatief reisadvies per 1 januari 2021
Is vóór uw vertrek een negatief reisadvies afgegeven vanwege besmettelijke ziekteverwekkers? Dan krijgt u geen vergoeding uit uw aanvullende verzekering als u deze ziekteverwekkers oploopt en daardoor zorg nodig hebt."
Maar terug naar Frankrijk, wij vertrekken als het goed is midden Juli naar Bretagne, hopelijk worden de beperkingen snel opgeheven in Frankrijk dan staat niets een fantastische vakantie nog in de weg.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
28.05.2021 15:50
We zijjn beiden gevaccineerd en gaan morgen een PCR test met reiscerticaat doen.
170 euro helaas maar we vertrekken zondag 31 mei.
Alles nagelopen mbt verzekering en ANWB.
in Nederland zijn de campings nu druk bezet en we hebben er geen zin in om 4 weken in Nederland te blijven.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.05.2021 16:34
Gossie...moet het toch even kwijt.
Als ik zeg dat ik naar Frankrijk ga ondanks negatief reisadvies,krijg ik heel wat shit over me heen,ben een egoïst...enz.
Maar nu andere het zeggen is het stil🤬
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
28.05.2021 16:37
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Frankrijk over 2 maanden ‘geel’ zal zijn. De regio waar wij naartoe willen, is vorig jaar tot het einde toe ook geel gebleven, dus zit er ook niet over in dat dit dan tijdens ons verblijf opeens weer naar oranje zal gaan. En mocht het toch onverhoopt het geval zijn, dan kunnen we binnen één dag weer thuis zijn.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
28.05.2021 17:18
@lia
C'est le ton qui fait la musique.😀
Geplaatst door: Daido
, Datum:
28.05.2021 18:02
@Lia
Dat viel mij ook al op.😜
Jan, een hele fijne vakantie en houd ons op de hoogte!
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
28.05.2021 18:13
Jan 56@ goede reis en veel plezier. Houd je ons op de hoogte?? Wij gaan 5 juni om dezelfde redenen.....
Volledig gevaccineerd en met een gezondheidsverklaring (in het Frans)
Geplaatst door: marian
, Datum:
28.05.2021 20:27
ik zeg niks want dan wordt onderwerp gesloten voor reacties. Fijne vakantie allemaal, waar dan ook ....
Geplaatst door: Daido
, Datum:
28.05.2021 20:50
@Roelm "als je op dit moment al perse met vliegtuig ergens heen wil .... dan vraag je er ook een beetje om."
Die reactie begrijp ik niet helemaal?
Je gaat naar een geel gebied op vakantie ( mag van de overheid), op het vliegveld krijg je een test ondanks dat je gevaccineerd ben.
Op het griekse eiland waar je zit zijn de vorige dag 0 besmettingen. En het RIVM zet het griekse eilanden zonder duidelijke reden op oranje.
Als beloning mag je bij terugkomst in quarantaine ( ondanks je vaccinatie)
Hoezo vraag je er dan een beetje om??? Misschien heb je het hele artikel niet gelezen omdat het achter de betaalmuur zit?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.05.2021 21:06
Fijne vakantie allemaal!
Ben wel jaloers...wij hadden nu eigenlijk in de Var moeten zitten...
Geplaatst door: jan
, Datum:
28.05.2021 22:07
Zou iemand gezondheids verklaring kunnen vertalen van nederlands naar frans als voorbeeld hier neer kunnen zetten.
Gr Jan
Geplaatst door: ina2
, Datum:
29.05.2021 06:51
Geplaatst door: jan
, Datum:
29.05.2021 08:55
Dank je wel en allemaal goede reis.
Gr Jan
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.05.2021 21:58
Wij zijn vandaag op een camping in Frankrijk aangekomen en hebben geen enkele controle gehad.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
29.05.2021 22:06
Johan@ bedankt voor je berichtje. Gaan wij nog relaxter weg. Fijne vakantie.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
30.05.2021 07:33
Ik maak me nog niet zo druk om controles onderweg etc, maar ik vraag me af hoe campings hier zelf mee omgaan. Zou er naar gevraagd worden bij campings? Maar als dat zo zou zijn, dan is een pcr test met certificaat dan toch achterhaald mocht je 3 weken land aan het doorreizen zijn steeds? Ik bedoel die 72 uur zijn dan al voorbij...