Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.05.2021 09:06
Er is een akkoord over het EU-paspoort maar volgens https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/nl/IP_21_2593 mogen landen nog steeds reisbeperkingen opleggen die nodig zijn en proportioneel voor de openbare gezondheid. Ik vraag me dus af of er strikte eisen komen of dat dit straks een achterdeur wordt waardoor landen je alsnog even in quarantaine plaatsen.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
22.05.2021 10:46
Ik ben van 1967 en krijg 29 mei mijn eerste en enige vaccinatie, Janssen vaccin. En daar ben ik heel blij mee.
Dus ben je van 1967 of 1968 dan kun je je nu online aanmelden voor de Janssen vaccin.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
22.05.2021 10:59
Geef een hand en ze pakken uw arm!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.05.2021 09:08
Gisteravond hadden ze het in nieuwsuur over het digitale paspoort: https://www.npostart.nl/nieuwsuur/22-05-2021/VPWON_1324223 (1e item)
Daarbij vertelde Sander van Hoorn (verslaggever Brussel) dat als je niet gevaccineerd bent en na een week vanuit Frankrijk naar Spanje wil je dan weer moet testen. Deze info wilde ik even delen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.05.2021 09:40
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.05.2021 14:53
Idd jammer voor degenen die hebben aangegeven dat de gegevens door het RIVM gedeeld mogen worden. Voor de anderen: eigen schuld. Gelukkig gaan de meesten nog lang niet op vakantie. Hopelijk staan ze voor die tijd goed geregistreerd 🙏🏼
, Datum:
23.05.2021 20:52
Hoezo eigen schuld? Een tijdje geleden was er nog geen sprake van een coronapaspoort. En waarom je gegevens delen met het RIVM? Met nog meer instanties je gegevens delen. Dus na vaccineren weer een indirectie dwang je gegevens te delen met een extern orgaan van de overheid. We hebben gezien hoe de GGD met gegevens van mensen is omgegaan.
En bovendien is de software van huisartsen en ziekenhuizen ( voor het zorgpersoneel) niet geschikt om het door te geven aan het RIVM. Dat betekent dat het voor een zorgverlener straks een heel gedoe gaat worden om een coronapaspoort te krijgen en op zijn of haar verdiende vakantie te gaan.
, Datum:
23.05.2021 23:27
En waarom dan niet delen met het RIVM? Ik zie daar geen kwaad in hoor. Vergeleken met bedrijven als Facebook en Whatsapp of de bonuscard van de AH? Vreemd dat heel veel mensen daar geen problemen mee hebben ...
Bovendien is er al een aantal maanden sprake van een coronapaspoort en lijkt het me vrij logisch dat je, mocht je daar gebruik van willen maken, in zo’n geval toestemming geeft je gegevens te delen. Maar ja, ik ben blond, naïef en heb niks te verbergen 😊
, Datum:
24.05.2021 08:17
Zeker nog nooit gehoord van indentiteitsfraude? Dat is een hel als je dat overkomt. Een crimineel had bij mijn bejaarde ouders 6 telefoonabonnementen afgesloten met een dure telefoon een aantal jaren geleden.Verder sluiten criminelen leningen af met je gegevens.
Daarom moet je ook nooit een kopie van je paspoort of idkaart aan bv een camping geven ( voor facebook hoef je burgerservicenummer niet te geven).
Een paar maanden geleden verkochten mediewerkers van de GGD gegevens van mensen die zich hadden laten inenten en een aantal zijn voor de rechter verschenen.
Dat gebeurde pas toen een journalist van rtlnieuws dat aan het licht bracht anders was het vermoedelijk niet bekend geworden. Dus hoe meer neveninstanties van de overheid je gegevens in handen krijgen hoe groter de kans op fraude. ICT en overheid zijn helaas geen gelukkige combinatie zeker niet met nieuwe systemen.
Het is pas sinds een paar dagen bekend dat het RIVM je gegevens kan gaan gebruiken voor het coronapaspoort. Daarvoor riep de Jonge nog dat hij een systeem zou verzinnen dat de gegevens van de GGD ook gekoppeld zou kunnen worden aan het coronapaspoort. Nu wordt je indirect gedwongen je gegevens door te geven aan nog een instantie anders krijg je geen coronapaspoort.
, Datum:
24.05.2021 10:03
https://youtu.be/rpsLvHOjHCA
Als je naar deze video kijkt wat er in de UK gaat gebeuren met de coronapas, vrees het ergste wat er in europa uiteindelijk gaat gebeuren met de coronapas.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.05.2021 10:10
Ik heb destijds de corona-app niet genomen, omdat daarmee precies kan worden nagegaan waar ik ben geweest, en met wie ik contact heb gehad. Dit ging mij te ver. En nu willen ze het corona-paspoort gaan koppelen in deze app. Dus ook voor mij wordt het geen corona-paspoort. En wat het burgerservice nummer betreft: het wordt geadviseerd dit geheim te houden, maar op heel veel brieven van belasting / gemeente / ziekenkostenverzekering en noem maar op staat dit nummer!!
Geplaatst door: Tukker
, Datum:
24.05.2021 13:00
Als je de telefoon bij je draagt kunnen ze zo wie zo traceren waar je bent
Dus ik zie het probleem niet zo.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.05.2021 14:36
Daarom hier geen smartphone,Facebook en al die andere social media' s.
Google mijn naam en er komt niets te voor schijn...
, Datum:
24.05.2021 15:02
https://www.wereldreizigers.nl/reisnieuws/spanje-gaat-toeristen-zonder-pcr-test-toelaten/
Spanje wil ook toeristen toelaten zonder PCR-test of vaccinatiebewijs
Spanje zal per 24 mei 2021 ook toeristen uit het Verenigd Koninkrijk toelaten zónder PCR-test of vaccinatiebewijs (klik). De Spaanse overheid is van plan om ook andere landen met een lage besmettingsgraad snel weer toe te laten tot Spanje zonder PCR-test of vaccinatiebewijs. Ook Nederland zit in het rijtje met landen welke mogelijk binnenkort weer zonder vaccinatiebewijs of PCR-test weer welkom zal zijn in het land.
Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer😀
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.05.2021 15:47
Tuurlijk...ze gaan niet een hoog seizoen naar de knoppen helpen,kost te veel geld.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
24.05.2021 16:13
Ik denk dat de meeste toeristen zich sowieso niet laten tegenhouden door een PCR test. Ik in elk geval niet. Een vakantie kost geld en dit kun je erbij in calculeren...áls het nodig mocht zijn.
Maar inderdaad..als er 1 schaap over de dam is...Dan vraag ik mij af wat dan het nut van zo'n paspoort nog is. Als Frankrijk geel of groen wordt dan is dat toch ook niet meer nodig?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.05.2021 16:36
Anyway mijn vaccinatieafspraak staat. Voor de zomer beiden gehad. Als het niet nodig is; prima, en anders fijn op gezin van 5 scheelt dat weer wat pcr testen...
Zit bijna te denken: zouden we straks zomaar weer kerst of een verjaardag kunnen met de hele familie??
De corona app is een rare: het ding heeft echt nog nooit een signaal afgegeven. Maar als je positief bent moet je de "GGD-sleutel" doorgeen. Van de mensen om me heen die corona positief waren heeft niemand ooit die vraag van de GGD gehad, om ook maar iets door te geven. Vast ook daarom dat ik ook nooit een melding kreeg als een collega corona had. Ik hoor ook echt nooit meer wat over die app in nieuwsberichten of het werkt of niet. Alleen het lanceren ging met veel kabaal.
, Datum:
27.05.2021 23:12
Ik ben morgen aan de beurt en ik krijg Janssen, dus heb mazzel dat ik maar 1 x hoef. Mijn man krijgt op 27 juni de 2e prik, dus ruimschoots voor onze vakantie beide gevaccineerd.
, Datum:
28.05.2021 09:32
Geplaatst door: Philip
, Datum:
28.05.2021 10:04
Het zal me een zorg zijn wat dat idiote RIVM doet met de codes. Als Frankrijk op 9 juni zegt dat gevaccineerden, mensen met een negatieve test, of mensen die kunnen aantonen dat ze corona hebben gehad en immuun zijn mogen komen, gaan wij die kant op. Als ik naar de cijfers kijk van Zuid Frankrijk liggen die aanmerkelijk beter dan in Nederland. En als wij bij terugkomst 5 dagen in quarantaine moeten , en dan een test moeten doen dan doen we dat.