Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
21.03.2021 18:28
@Nanka: wat versta jij onder een inentingscertificaat? Ik heb 2 vaccinaties van Pfizer gehad. Ik kreeg een “Registratiekaart coronavaccinatie”.
Bedoel jij hetzelfde?
Geplaatst door: J
, Datum:
21.03.2021 19:28
Enige nadeel, als er te weinig mensen gevaccineerd worden gaat het virus niet verdwijnen
Geplaatst door: Wima
, Datum:
21.03.2021 20:06
Daar heb je wel een belangrijk punt, J.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
21.03.2021 22:47
@Saskia4, ja we bedoelen hetzelfde, maar die mevrouw, die me de prik gaf, noemde dat zo bij haar verdere uitleg. Goed bewaren, zei ze
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.03.2021 23:17
Ik zal je een illusie armer maken, zelfs al wordt de hele wereldbevolking gevaccineerd, ook dit virus zal niet geheel verdwijnen. Het is een zoveelste streng van een heel grote groep (verwante) virussen, zoals ook onze reguliere griep. Er zal hooguit een bepaalde weerstand (groepsimmuniteit) worden opgebouwd waardoor de effecten van een besmetting lijken op de huidige griepvirussen die we kennen.
, Datum:
22.03.2021 07:15
@Slimpie Dat is toch genoeg? Maar daar zijn we nog lang niet. Er moet dus nog wel wat gebeuren!
Kunnen we volgend jaar misschien wel weer normaal op vakantie. 🤞
Geplaatst door: J
, Datum:
22.03.2021 09:50
@Slimpie
Perfect, dan zijn we waar we heen willen.
Dat is echt gen illusie armer.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
22.03.2021 15:25
Wel of niet gevaccineerd,tot 9 mei mag je zo en zo niet reizen.
Schiet lekker op.
Kabinet beslist nog over de zomervakantie..
, Datum:
23.03.2021 08:16
In Frankrijk gaat het momenteel ook allemaal niet zo lekker....
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.03.2021 16:17
Net met mijn moeder het pfizer vaccin laten prikken. Allemaal zo ineffectief bij de ggd. 50 min duurde de hele operatie. Vaccineren 1 iemand per 10 min en er waren er 8 aan het prikken.
Dus voor 2025 is iedereen wel gevaccineerd.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.03.2021 17:34
@Wilma, klopt. En als je dan op de Franse tv (France 2) ziet dat mensen massaal de regionale lockdown ontvluchten ivm hun vrijheid of met zijn 6.000 carnaval vieren in Marseille dan valt mijn mond open. En dan vinden ze het raar dat het lang duurt en hard oploopt.
, Datum:
23.03.2021 23:34
@Daido dat verschilt dus per plaats, wij zijn afgelopen vrijdag allebei gevaccineerd. Het ging uiterst snel en was prima geregeld. Inchecken, papieren controleren en de prik duurde nog geen 5 minuten. Daarna moesten we voor alle zekerheid 20 minuten blijven wachten, voor het geval dat we misschien onwel zouden worden. Veel lol gehad met een grappige Rode Kruis man die daar met meerdere collega's iedereen een beetje in de gaten moest houden. Dit laatste was toch wel belangrijk, er werd 1 persoon na de inenting voorzichtig en ondersteund naar een stoel gebracht, hij was wat onwel geworden.
Er waren bij ons 5 prikloketten naast elkaar, dus het ging erg vlot.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.03.2021 08:48
Mijn ouders hebben zondag de 2e prik gehad in het WTC Expo in Leeuwarden. Daar was alles ook prima voor elkaar en verliep de procedure vlot en vakkundig.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
24.03.2021 09:29
@Nanka, de handeling zelf duurt maar een paar seconden.
Alles eromheen maakt dat het langer duurt.
Administratie, belangrijk dat dan weer wel.
Ik zie nog steeds op tv dat mensen geprikt worden op een manier waar de broek vanaf zakt.
De naald op de huid, dan langzaam doorduwen, vervolgens de spuit overpakken met de andere hand, erg traag injecteren en vervolgens de naald langzaam terugtrekken.
Ik hoop in juni klaar te zijn, mijn echtgenote is al klaar en dan hopen we in augustus naar Portugal te vertrekken.
Door Frankrijk, dat dan weer wel.
, Datum:
25.03.2021 22:35
@Jan52 ik hoop ook dat we deze zomer allemaal weer op vakantie kunnen in of door Frankrijk. Houdt u wel in de gaten dat u ook een stukje door Spanje heen moet om in Portugal te komen en momenteel is het in Spanje verboden om van de ene provincie naar de andere te reizen. Ik weet dit, omdat onze zoon daar momenteel is vanwege sportverslaggeving wielrennen. Er staan fikse boetes op, maar hopelijk is die regel in augustus voorbij, dat hoop ik echt voor u en uw vrouw.
Alvast fijne vakantie toegewenst!
Geplaatst door: Alex
, Datum:
26.03.2021 09:37
We hopen in September naar Frankrijk te kunnen gaan, als ik me daarvoor moet laten vaccineren is dat voor ons geen enkel probleem, als we naar Thailand of iets dergelijks waren gegaan moeten we ook eerst naar de GGD voor vaccinaties en ook daar krijg je een bewijs datje ingeënt bent (net een coronapaspoort). Ik zie het verschil niet zo?
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
26.03.2021 09:54
Het verschil zit in het feit dat je niet zo maar even naar de GGD kunt stappen om een prik te halen.
Je krijgt deze als je aan de beurt bent en dat kan soms voor sommigen op “jongere” leeftijd net te laat zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.03.2021 13:03
Voor mij is er een heel groot verschil en dat is dat de vaccinaties die je voor verre reizen moet halen al tientallen jaren geleden uitgebreid getest zijn. Dat is bij de Covid vaccins niet zo.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.03.2021 13:28
Die oude vaccinaties zijn ook ooit op de markt gekomen na testen. En toen kenden je ook niet de lange termijneffecten. Idem als nu met de vaccins. Die moeten gewoon voldoen aan de testen waar nieuwe medicijnen aan moeten voldoen. En ook bij die medicijnen ken je lange termijn niet. Maar mensen die ziek zijn slikken ze zo als ze voorgeschreven zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.03.2021 14:56
Klopt @martwout maar voor die vaccins is uitgebreid de tijd genomen (die er toen ook was) om te testen. De huidige Covid vaccins worden in volle vaart op de markt gegooid. Wat zijn de effecten over 10 jaar? Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet maar ik wacht liever af omdat ik er (nog) geen vertrouwen in heb. Tot die tijd zal het misschien nodig zijn om steeds een negatieve test te laten zien. Het zij zo..