Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: monique123
, Datum:
18.05.2021 14:32
Ik denk niet dat ze vaccineren gaan verplichten. Wel ben ik een voorstander van het coronapassport (vaccinatie, negatieve test of antistoffen)
Geplaatst door: Petera
, Datum:
18.05.2021 14:37
Het is natuurlijk beter (niet per se volgens mij hoor, maar in het algemeen gezien) dat het vakantiegeld in Nederland wordt besteed. Of dat nou aan huis, tuin, keuken of vakantie is.
Dus voor mensen die zich al de hele tijd zorgen maken over de economische gevolgen....
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
18.05.2021 15:12
Vakantiegeld in NL besteden? Ik wil best ander huis, maar de coronacrisis heeft er niet voor gezorgd dat de huizen iets betaalbaarder zijn geworden, integendeel.
De keuken zou eventueel vernieuwd kunnen worden, maar ik lees afgelopen week in de krant dat er enorme levertijden zijn, onderdelen vaak niet beschikbaar.
Mensen zijn al een jaar lang hun huis, tuin aan het opknappen, en vakanties in eigen land aan het houden. Van mij mogen de Duitsers in Zeeland komen kamperen en hun geld uitgeven dan ga ik graag naar het buitenland.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
18.05.2021 19:10
Het gaat in het tourisme inderdaad om grote bedragen. Landen zoals Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland zullen daarom (hoop ik) niet op een coronapaspoort dat ergens eind juni, of in juli operationeel wordt, wachten, maar hun grenzen eerder open stellen. Onze regering zal zo lang mogelijk wachten met toestemming om naar die landen te vertrekken, immers de centjes kunnen beter in NL blijven. Maar gelukkig zijn er nog invloedrijke personen met een dure villa ergens in Griekenland, Frankrijk, Argentinië die er op hameren dat het hard nodig is dat we weer eens op stap kunnen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
18.05.2021 19:49
De Franse regering heeft aangegeven dat de PCR test voor toeristen gratis zal zijn, maar dat betreft alleen voor toeristen die vanuit Frankrijk naar hun eigen land terug keren en bij terugkomst een negatieve PCR-test resultaat moeten laten zien. Vooralsnog moet je zelf de PCR test betalen als je naar Frankrijk gaat. Na 9 juni zou je ook kunnen volstaan met een vaccinatiebewijs. (met één prik). Details worden nog uitgewerkt.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.05.2021 19:54
Nou dat lijkt me niet zo'n groot probleem wat Johan noemt. Dat is dus alléén een test zelf betalen om het land in te komen. En gratis om er weer uit te gaan. Beter dan in quarantaine zoals Oostenrijk voor Nederlandse reizigers wil!
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
18.05.2021 20:42
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
18.05.2021 22:05
Carolien@1, als je per auto/motor van Frankrijk naar Nederland terug gaat, dan is een PCR test niet nodig. We als je met het vliegtuig, trein of boot gaat.
De meeste kampeerders zullen wel met eigen vervoer gaan, schat ik in.
, Datum:
18.05.2021 22:13
Ja tineke, dat bedoelde ik, 1 test betalen aan zo'n commercieel bedrijf in Nederland om Frankrijk in te gaan. En gratis laten testen in Frankrijk op de terugreis. Of begrijp ik het nu verkeerd?
, Datum:
18.05.2021 22:34
Carolien@1, je hoeft je niet te laten testen als je terug gaat naar Nederland. Jij gaat toch met de auto?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
18.05.2021 22:50
@Johan: je kan alleen telefonisch een afspraak maken als je een uitnodiging per brief hebt gehad. Je moet namelijk een 5-cijferige code intoetsen. Zonder schriftelijke uitnodiging kun je alleen online een afspraak maken. Aangezien mijn man alleen in het weekend kan, wachten we de brief maar af. Dan hebben we ook de keuze uit meerdere locaties.
@Carolien: Hij krijgt Biontech-Phizer of Moderna en die zijn op alle priklocaties voorradig.
, Datum:
18.05.2021 22:53
Dan heb ik het verkeerd begrepen tineke! Ik ga inderdaad met de auto en dacht dat je óók op de terugreis getest moest worden.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
18.05.2021 23:30
Geplaatst door: Lia
, Datum:
19.05.2021 08:39
Wij hebben gisteren de uitnodiging gehad.
Maar hoefde geen code in te voeren.
We konden kiezen uit 3 lokaties,en ook niet echt in de buurt,ruim 20 km uit de buurt.
Je kan ook niet echt een tijd kiezen.
Je krijgt wel meteen te zien wanneer je de 2 de prik krijgt.
13 juni is het zover....
, Datum:
19.05.2021 14:23
Geplaatst door: J
, Datum:
19.05.2021 13:00
Voorlopig is er voor Frankrijk nog steeds een negatief reisadvies met bijbehorende quarantaine .
Wie weet is het volgende week alweer anders.
Reisadvies ministerie buitenlandse zaken:
Veiligheidsrisico’s
Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Het aantal besmettingen met het coronavirus is in heel Frankrijk nog hoog. Reis NIET naar Frankrijk tenzij strikt noodzakelijk.
Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf daarom zo veel mogelijk thuis. Maak geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
19.05.2021 13:47
"Het advies kan van oranje naar geel springen als het aantal besmettingen (over een periode van 14 dagen) lager is dan 150 per 100.000 inwoners."
Frankrijk zit momenteel boven de 400. Dus de komende twee weken gaat Frankrijk zeker niet naar geel.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
19.05.2021 20:00
Meerderheid voor gratis pcr testen voor vakantie in de tweede kamer. Morgen de Stemming in de tweede kamer. Op nieuwsuur.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.05.2021 20:47
Dat klopt idd Lia. Die toegangscode krijgen ws enkel de personen die vanwege de gezondheidsrisico’s eerder gevaccineerd worden dan de planning qua leeftijd. Mijn zwager had nl wel een brief met toegangscode.
Enfin, mijn man kreeg de brief vandaag, meteen gebeld en hij kan as zondag al terecht voor de eerste en 27 juni voor de 2e vaccinatie. Nu ik nog 😉
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.05.2021 09:22