Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
17.05.2021 09:32
MaraM, volgens mij hebben ze niet op elke locatie alle merken vaccins dus het is niet zeker of je ook op een locatie heel dicht bij huis kunt afspreken.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.05.2021 09:54
De AstraZeneca wordt alleen gegeven aan 60 tot 65 jarigen bij de eigen huisarts.
Op de GGD priklocaties is het voor zover ik weet Moderna of Pfizer. Maakt weinig verschil.
En er valt niets te kiezen. Het gevoel dat je beschermd bent is al heel wat waard.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.05.2021 11:04
@Lia, Astra Zeneca heeft dan wel de naam maar Pfizer heeft de meeste ernstige bijwerkingen. Dus een ziekenhuisopname, levensbedreigend of overlijden. En dat heeft waarschijnlijk ook weer te maken met de doelgroep; veelal ouderen of mensen met onderliggend lijden. Je moet sowieso een beetje geluk hebben, enerzijds om niet ziek te worden van corona, anderzijds niet (ernstig) ziek te worden van de vaccinatie.
Geplaatst door: Jiska
, Datum:
17.05.2021 11:29
Geplaatst door: Petera
, Datum:
17.05.2021 11:37
Best logisch eigenlijk, zij zijn ook de "ontvangende partij".....
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.05.2021 12:02
@maram, je hoeft de brief niet af te wachten. Als jouw groep aan de beurt is kun je ook bellen.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
17.05.2021 12:35
@Carolien1 ik weet niet waar u de informatie vandaan hebt wat betreft Pfizer, maar mijn man en ik, onze kenissen en familieleden, allen rond de 80 en ouder, zijn 2x ingeënt met Pfizer en niemand heeft er enige last of problemen mee gehad. Allemaal dus geluk gehad?!
, Datum:
17.05.2021 12:49
@Nanka, Lareb registreert in Nederland de meldingen per vaccin. Ik dacht ook dat Astra Zeneca de meeste bijwerkingen had maar las toevallig onlangs dat dit niet zo is.
https://www.lareb.nl/coronameldingen#/
, Datum:
17.05.2021 12:55
En @Nanka, fijn dat jullie geen bijwerkingen hebben ervaren! Gelukkig gaat het bij de meeste mensen ook gewoon goed. Lareb verzamelt de meldingen over bijwerkingen. Daar horen ook de ernstige bijwerkingen bij.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.05.2021 13:54
Hier ook nog niemand in onze omgeving met ernstige bijwerkingen, niet bij AstraZeneca en ook niet bij Pfizer.
Wel een aantal gezonde mensen overleden aan Corona.
De kans om ernstig ziek te worden van Corona is heel veel keer groter dan de kans op ernstige bijwerkingen.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
17.05.2021 16:22
@J - De kans dat je ernstig ziek wordt van Covid-19 is zeer gering. En de kans op complicaties bij vaccinatie misschien nog kleiner. Maar de kans op vervolg klachten na vaccinatie binnen nu en 5 jaar zijn totaal nog niet bekend, omdat het nu nog in de testfase zit. Je bent dus gratis test-persoon voor de overheid. Dit wordt pas in 2023-2024 geëvalueerd. Mogelijke ernstige bijwerkingen die zich binnen nu en 5 jaar kunnen ontwikkelen zijn auto-immuunziekte of ongewenste cel-delingen (kanker) binnen je aangeboren immuunsysteem waar het vaccin werkzaam in is. Ik zeg maar zo, er in kan altijd nog, eruit niet meer....
Geplaatst door: Karen
, Datum:
17.05.2021 17:43
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.05.2021 19:33
Een Franse politicus kan dat wel roepen, maar vooralsnog moet je die test in Nederland ondergaan en dus ook betalen. Ik zie de Fransen de kosten die jij gemaakt hebt nog niet terugbetalen of een regeling met het Nederlandse bedrijf afsluiten voor vergoeding van de test.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
17.05.2021 20:45
Misschien dat je bij een tolpoortje op de tolwegen niet je creditcard maar je neus in een apparaat kunt stoppen.
Geplaatst door: Petera
, Datum:
17.05.2021 21:45
Je moet eerst natuurlijk ook nog door België of Duitsland....
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
17.05.2021 22:05
Ha ha, Toon. Die vind ik wel erg leuk!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.05.2021 08:15
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.05.2021 10:34
@Henk, je doelt zeker op de bekende testfase in de bijsluiter? Ik heb dat eens nagevraagd hoe dat zit:
Quote tweets:
Beste CBG. Op internet gaat vaak het verhaal rond dat de vaccins maar tijdelijk zijn goedgekeurd tot ik dacht 2023 of 2024 en het nog in de proeffase is. Ik denk dat ze doelen op blz 18 van https://lareb.nl/media/cmmbax4k/spc-comirnaty-inn-covid-19-mrna-vaccine.pdf
Beste Ewout, de goedgekeurde coronavaccins hebben voor voorwaardelijke toelating alle onderzoeksfasen doorlopen. De vaccinontwikkelaars hebben in het fase 3-onderzoek en het onderzoek dat daaraan voorafging, laten zien dat de vaccins werken en veilig zijn. (1/2)
Hiermee is de testfase afgerond. De mensen die aan het fase 3 onderzoek meegedaan hebben, worden wel nog langer gevolgd om bijvoorbeeld vast te stellen hoe lang het vaccin bescherming biedt. Dat is wat je inderdaad in de tabel ziet staan. (2/2) ^JS
Einde quote.
De echte testfase is dus gewoon afgerond.
@Carolien, Lareb doet in eerste instantie alleen aan meldingen verzamelen. Daarna krijg je pas onderzoek of er een verband is. En aangezien Pfizer aan de ouderen is gegeven en mensen van hoge leeftijd overlijden een keer. Als het binnen een bepaalde periode na vaccinatie is, wordt het gemeld. Maar grote meerderheid van overlijdens is 80+. Dat hoeft dus niet meteen door het vaccin te komen.
Geplaatst door: tinne
, Datum:
18.05.2021 13:19
Volgens de Europese commissie moet de test gratis zijn om mensen op vakantie te laten gaan . Maar meneer de Jonge stemde tegen . Maar vertelde meneer de jonge dat de hij de test wel voordeliger wil maken voor mensen die op vakantie gaan naar het buitenland . ( Meneer de Jonge wil niet de commerciële testen geheel betalen , wat zou moeten als volgens de Europese commissie dit er door komt ) Nederland heeft geen veto rechten en zal de Jonge zich gewoon aan de afspraken moeten houden die daar beslist worden als er meer stemmen voor gratis testen zijn . ( maar wel 100 miljoen weggooien voor mondkapjes die niet gebruikt zijn en zelfs afgekeurd waren , en dan die 925 miljoen niet te vergeten voor de fieldslabs testen ,, )
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.05.2021 14:01