Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
15.05.2021 12:30
Lia, mijn man is van 1962 en krijgt morgen, 16 mei, zijn eerste prik en 20 juni zijn tweede. Dus ik denk dat het voor jou wel goed komt als je pas in september gaat.
Geplaatst door: Riedel76
, Datum:
15.05.2021 12:56
Er zijn momenteel al 7 miljoen prikken gezet, wekelijks zitten we nu over de miljoen prikken, het gaat echt een stuk sneller en beter dan sommige mensen hier door lijken te hebben.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.05.2021 13:24
@ Anita..Frankrijk is code oranje.
Ook wij zullen eerdaags wel een oproep krijgen.
Maar eigenlijk nemen we die vaccinatie alleen om dan op vakantie te gaan.
Als we niet zouden reizen zouden we zeker niet gevaccineerd willen worden.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
15.05.2021 13:40
@Anita, waarschijnlijk woon jij In België? Misschien is daar een andere kleurcodering dan bij ons in Nederland.
@Lia, waarom zou jij de vaccinatie niet willen nemen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor..
Geplaatst door: Manus
, Datum:
15.05.2021 13:40
Code oranje of niet. Vanaf volgende week zijn mijn vrouw en ik volledig gevaccineerd. Als Frankrijk zegt "Kom maar"' gaan wij half juni naar Frankrijk. Het is daar niets anders dan hier, handen wassen, afstand houden en mondkapje. En ik denk dan beter op de camping te kunnen zitten dan hier in dat drukke Nederland. En ja, wellicht bij terugkeer 5 dagen thuis blijven, en dan een (gratis) test doen.
, Datum:
15.05.2021 14:35
Ik zou die vaccinatie niet nemen,omdat ik ook nooit een griepprik neem.
Ik ook nooit ziek ben,geen griep of iets van die aard.
Ik al 40 jaar werk zonder 1 dag ziek geweest te zijn.
Zegt niets hoor....kreeg 3 weken geleden te horen dat ik ernstige osterperose heb😱
Zomaar kuitbeen gebroken..
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
15.05.2021 18:29
@Lia: dat je nog nooit één dag ziek bent geweest, komt waarschijnlijk ook omdat je als baby alle inentingen hebt gehad, of niet?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
15.05.2021 18:47
@Lia dat is balen!
@MaraM, volgens mij gaat het over gewone ziektes zoals griep. En ik denk dat Lia op een leeftijd is dat ze nog niet werd ingeënt tegen de BMR! De DKTP inenting betreft géén kinderziektes.
Geplaatst door: J
, Datum:
15.05.2021 19:19
Zowel de BMR en de DKTP beschermen tegen ziektes die in principe op elke leeftijd kunnen voorkomen. Kinderen lopen meestal meer risico maar ook volwassenen kunnen flink ziek worden.
Ik heb nog nooit griep gehad maar de mensen om mij heen wel, en fors ook.
Griepvaccinatie is bij gezonde Nederlanders pas gebruikelijk vanaf 60 jaar. En bij mensen werkzaam in de zorg en bij kwetsbare groepen.
Maar heeft verder niets te maken met COVID en vaccinatie.
, Datum:
15.05.2021 21:02
@Carolien@: mee hoor, ze schrijft dat ze in haar hele leven nog nooit ziek is geweest en daar reageerde ik op.
Geplaatst door: Petera
, Datum:
16.05.2021 09:28
Dit helpt zeker:
Australië houdt vast aan de plannen om het land pas midden volgend jaar te heropenen voor de rest van de wereld. Tot medio juni 2022 blijft Australië dus niet toegankelijk voor bijvoorbeeld toeristen. Maar ook internationale studenten en seizoenarbeiders zijn niet welkom.
Geplaatst door: J
, Datum:
16.05.2021 11:45
Mensen geboren in 1963 en 1964 kunnen nu een afspraak maken voor vaccinatie.
Je hoeft niet te wachten op een uitnodigingsbrief.
Zo gaat het toch best nog snel.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
16.05.2021 12:11
Caroline en Lia inderdaad ik woon in België en voor België ziet Frankrijk en Nederland rood 🙄 .
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.05.2021 12:53
Welke kleur Frankrijk en Nederland hebben zegt op zich niet zoveel zonder te weten wat de bijbehorende beperkingen zijn. Nederland en België hebben niet dezelfde kleurcodering!
, Datum:
16.05.2021 14:28
Rood of oranje betekend dat het een negatief reisadvies is.
Dus dat je er niet naar toe mag zonder noodzakelijke reden.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.05.2021 16:06
Dus rood en oranje betekent hetzelfde in België?
, Datum:
16.05.2021 17:48
Oranje hier is rood in België.
Zal ook mooi wezen als ze allemaal dezelfde kleurcodes hanteren.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
16.05.2021 20:54
@j
1963 kan idd een afspraak maken maar zijn pas 8 juni aan de beurt vd 1e prik. Wij van 1982 gaan vd zomer nooit geprikt worden met dit tempo.
De PCR testen schrok ik van...
Wat een bedragen
, Datum:
16.05.2021 21:53
Mijn man is van 1964 en kan, via de online, reservering op 30 mei terecht. Aangezien er maar 2 vd 8 locaties in Friesland online zijn te reserveren, wachten we de brief maar even af. Dan kun je namelijk pas bellen voor een afspraak. Ik verwacht dat hij op de locatie op 5 km van onze woonplaats, wel eerder terecht kan. Als het goed is komt de brief deze week 🙏🏼
, Datum:
17.05.2021 09:31
Ook wij zijn nu aan de beurt.
Wacht ook de brief af.
Gelukkig geen Astra zenica!