Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
12.05.2021 21:19
Nee ...... niet vreemd.
Vaccinaties tegen gele koorts, pokken, DKTP zijn allemaal middelen, die al tientallen jaren lang gebruikt worden.
Middelen hebben hun veiligheid al lang bewezen, en ook de bijwerkingen op lange termijn zijn bekend.
Bij corona-vaccinaties moet je denk ik meer denken aan Softanon, HEV en DES
Middelen die ook in no-time wijd-verbreid gebruikt werden, en waarvan pas in een later stadium de ernstige gevolgen duidelijk werden.
Best begrijpelijk dus, dat mensen huiverig zijn voor corona-vaccinaties.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.05.2021 23:04
Wat zou het fijn zijn, als ze de jeugdigen, die voor de vakantie geen 2e prik kunnen krijgen, het Janssen-vaccin zouden geven ... dan zou iedereen die wil, begin juli voldoende ingeënt zijn.
Geplaatst door: Petera
, Datum:
13.05.2021 05:48
@Doortje het gaat hier over een vaccin tegen een virus. Dat is natuurlijk totaal wat anders dan Softenon of DES. Met vaccins tegen virussen is er ook al jarenlang ervaring opgedaan, zoals de gewone griepprik.
Neemt niet weg dat eenieder zelf mag kiezen of hij dit wil.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.05.2021 09:26
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
14.05.2021 11:59
ÉÉN UUR GELEDEN
Nederland ligt dwars bij verplichte gratis PCR-test
Het voorstel van de Europese Commissie om PCR-coronatests verplicht gratis te maken, lijkt te stranden. Nederland is een van de landen die tegen zijn. De Commissie wil dat ongevaccineerde reizigers de test deze zomer gaan gebruiken als ze naar een ander land in de EU willen.
De lidstaten moeten daarmee akkoord gaan, maar Nederland wil de mogelijkheid behouden om de kosten van commerciële PCR-tests in rekening brengen. Nederland is bang dat bedrijven die coronatests aanbieden de dupe worden van de verplichte gratis tests, blijkt uit navraag van radiozender BNR onder Europarlementariërs.
Een gratis test is voor de commerciële testaanbieders niet rendabel te krijgen, waarschuwt Rasmus Emmelkamp, directeur van Spoedtest.nl bij BNR. "Zo'n test is al vrij duur omdat er veel bij komt kijken. Nadat die is afgenomen, moet hij worden vervoerd naar een laboratorium en moeten wij de gegevens beveiligen. We zijn voor een zo goedkoop mogelijke test, maar gratis is wat ons betreft onhaalbaar."
De testen die nu gratis worden uitgevoerd door de GGD staan niet op naam en zijn daarom ongeldig als reisbewijs. Als er wel op naam zou kunnen komen, is het probleem ook opgelost, zegt GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik in het NOS Radio 1 Journaal. Zij ziet vooral de voordelen van de gratis tests. "Op de markt is een test al gauw 100 euro, dus het kan echt een drempel vormen, zeker als je met een gezin moet reizen en vaker een test moet laten doen." Ook benadrukt ze dat mensen door de vaccinatiestrategie van hun land vaak niet hebben kunnen kiezen of ze wel of niet gevaccineerd konden worden. "Deze mensen moet je dan niet op hoge kosten jagen als ze deze zomer toch willen reizen."
Nederland heeft overigens geen vetorecht in de Europese Raad. Wanneer de meerderheid van de lidstaten in het Europees parlement voor stemt, komt er een verplichting voor de gratis PCR-tests in de Europese Unie. De Nederlandse regering kan in dat geval de commerciële aanbieders moeten subsidiëren.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
14.05.2021 13:27
@MartWout bedankt! Zou het er ook moeten staan als je voorlopig nog niet aan de beurt bent? Bij mij staat "Er zijn geen vaccinaties gevonden.".
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.05.2021 14:58
"Nederland is bang dat bedrijven die coronatests aanbieden de dupe worden van de verplichte gratis tests, blijkt uit navraag van radiozender BNR onder Europarlementariërs."
Dit is wel een hele belachelijke reden. Dat gaat je als gezin een hoop duiten kosten.
Onze betrouwbare nederlandse overheid die er voor de burgers is. Not.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.05.2021 15:52
@ndrea, pas als je de eerste prik hebt gehad, moet het daar staan. Afspraken staat via de website van de GGD waar je je afspraak kan maken.
@Daido, de genoemde reden is inderdaad raar maar De Jonge heeft eerder tijdens een debat al duidelijk gemaakt dat ze geen testen gaan financiëren als je op vakantie wil gaan. Dat is je eigen keuze en verantwoordelijkheid. Waarom ze dat dan niet nu noemen snap ik niet aangezien die bedrijven bij gratis testen ook hun omzet krijgen alleen dan via de overheid.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.05.2021 16:01
En zo wordt de gewone man weer eens genaaid door de regering..
Het zal wel met de staatskas te maken hebben,kunnen ze weer lekker belastinggeld innen.
En dan elke keer maar trots vertellen dat het zo snel gaat met vaccineren🙄
Nou ja..de campings in Frankrijk worden straks lekker rustig,alleen de oudjes komen.
Hopelijk is er dan wel animatie voor ze.
Geplaatst door: Cindy
, Datum:
14.05.2021 19:50
Hoi lia
Waarom denk je dat er alleen oudjes
Op de campings komen te staan?
, Datum:
14.05.2021 20:22
Omdat die wel al gevaccineerd zijn.
En de " jongere" dus straks een dure pcr test moet hebben voor we op vakantie kunnen.
Dus een dure grap voor een gezin met 2 kinderen boven de 11.
, Datum:
14.05.2021 20:50
Wij zijn met 5 en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een onbetrouwbare pcr test te gaan kopen van 100 euro per stuk.
Dan gaan wij zonder test.
Onze overnachting gaat in ieder geval niet vragen naar een bewijs van pcr test of vaccinatie.
Ik ben benieuwd of er veel controles zijn op de weg naar Frankrijk. Op een andere groep van Frankrijk zijn er mensen die continu heen en weer rijden en 0 controles zijn.
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
14.05.2021 21:06
Het hele Pcr verhaal is waarschijnlijk helemaal niet relevant voor een autovakantie binnen Europa. Dat heeft de Jonge toch allemaal keurig uitgelegd dinsdag. De soep wordt hier al gegeten ruim voordat duidelijk is hoe deze wordt opgediend.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
14.05.2021 21:07
Nou vooral zón test is maar 48 uur geldig. Zeker wanneer je meerdere landen doorkruist en dat op rustig tempo wilt doen heb je denk ik een probleem. Dan ook nog eens de terugweg... ik zie het niet zitten om de drie kinderen continu te laten testen (en daarvoor telkens een flink bedrag neer te tellen) Geloof best dat ik en ega voor 24 juli onze inenting hebben gehad. Maar zie ook het nut nog niet om onder de 18 jaar überhaupt te laten inenten (ze zijn gezond, dus hoeft ook niet vanwege een "lijden").
Liep gister voorbij een NL camping: zag die rijtjes vol met witte caravan en een grijs/blauwe voortent van t merk hobby, open velden, hegjes en dacht "hier heb ik zo geen zin in komende zomer.." ;-)
Dus ben echt benieuwd wat er precies uit de hoge hoed gaat komen.
, Datum:
14.05.2021 21:23
Ik heb dat de jonge niet horen zeggen,hij praat veel maar zegt weinig.
En idd.op een ander forum zijn er veel Nederlanders al vaak heen en terug geweest de laaste tijd.
Niemand aangehouden,terwijl ze wel veel politie zagen.
En ze gaan straks echt niet iedereen aanhouden en controleren.
De meeste Fransen willen zelf die vaccinatie niet.
Als we nog geen vaccinatie hebben gehad in september gaan wij ook gewoon op vakantie zonder test.
, Datum:
14.05.2021 21:24
Riedel en jij gelooft de jonge nog steeds op zijn woord 🤣
Hij gaat daar helemaal niet over hoor.
Testen als je binnen Europa wilt reizen met je auto.
Als Frankrijk wilt dat je binnen komt met een test kan de hugo daar weinig aan veranderen 👍
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
14.05.2021 21:33
Nou, ik ben vooral een optimist en het beeld wat sommige mensen hier schetsen lijkt erg negatief gekleurd door emotie. Het kan evengoed zo zijn dat een autovakantie zonder vaccinatiepaspoort, zondet test en zonder quarantaine mogelijk blijkt. Ook dat is een mogelijkheid, naar mijn idee handig wat vertrouwen te blijven houden en de berichtgeving toch wat te blijven nuanceren.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
14.05.2021 23:15
Ik vind het wel logisch dat iedereen die naar het buitenland wil, zelf voor de eventuele kosten opdraait. Je kan toch niet verwachten dat de belastingbetaler gaat betalen voor iemands ander z’n vakantie?
@Lia: alleen de oudjes naar Frankrijk? Als het goed is, zijn de 50-59 jarigen (en dan heb ik het over begin/half juli) dan ook al dan niet, hangt van welk vaccin af, 1 of 2 x gevaccineerd. Zo oud ben je dan toch nog niet? 😉
, Datum:
15.05.2021 10:52
Ik ben 57 ,maar in dit tempo gaat het nog wel even duren.
Maar waarom wel een miljard van ons belastinggeld uitgeven aan test evenementen?
Wordt de vakantie dan niet zo dat het alleen voor de rijke nog betaalbaar is?
Wij gaan pas in september,hopelijk komt het goed voor iedereen die op vakantie wil.
Luxe probleem of niet,we kijken er allemaal naar uit.
Voor nu staat Frankrijk nog op oranje.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
15.05.2021 12:29
Lia , Frankrijk ziet toch nog gans rood of is het vandaag verandert .