Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
11.05.2021 14:40
, Datum:
11.05.2021 14:43
Zelftesten bij de lidl te koop voor 2,85€
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.05.2021 14:54
, Datum:
11.05.2021 15:11
@ martwout, gewoon ter informatie. Ik weet wel daar je daar verder niks aan hebt om te reizen. Misschien dat je het kunt gebruiken voordat je een commerciele test gaat doen voor een coronnapaspoort. Dan heb je in ieder geval een idee dat je niet 85€ voor niks uitgeeft..
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.05.2021 15:14
, Datum:
11.05.2021 16:58
Geplaatst door: Petera
, Datum:
11.05.2021 17:22
Geplaatst door: Petera
, Datum:
11.05.2021 21:31
Op de site wijsopreis.nl kun je zien hoe het per vakantieland ervoor staat. ,,De site en de app werken met kleurcodes. Staat ie op geel, dan kun je in principe daar naartoe. Wel opletten, want corona is niet weg. Landen gaan zelf over hun regels; het kan ook dat je een negatieve test moet laten zien. Daar gaan landen zelf over. Ga niet op reis met klachten of als je weet dat je besmet bent", aldus De Jonge.
De minister benadrukt dat het belangrijk is dat reizigers zich voorafgaand aan een reis goed informeren en de situatie ter plaatse goed in de gaten houden, benadrukte De Jonge. Reizigers moeten bijvoorbeeld rekening houden met een veranderend reisadvies tijdens hun verblijf. Bovendien kunnen er ondanks een geel reisadvies beperkingen gelden, zoals de noodzaak een negatieve test te overhandigen of een quarantaineplicht bij aankomst.
Deze regels kunnen per land verschillen. Sommige landen hanteren ook nog een inreisverbod voor Nederlanders, omdat ze de besmettingscijfers van Nederland te hoog vinden.
Testen die nodig zijn om een vakantieland binnen te reizen, komen voor rekening van de vakantieganger zelf. De bewindsman benadrukt dat zij zelf ook andere zaken moeten betalen, zoals tol.
, Datum:
11.05.2021 22:53
Bij Beau zei een politiek analiste dat als twee landen op geel staan ( vestigingsland en vakantieland) er mogelijk geen vacicatinatiepaspoort nodig is. Of het land moet afzonderlijk anders besluiten.
U moet de uitzending van vandaag zelf maar terugkijken en uw eigen conclusies trekken.
Er is natuurlijk een grote kans dat de meeste landen over een tijdje op geel gaan door het lenteweer ( net als vorig jaar) en het vaccinatieprogamma.
, Datum:
12.05.2021 07:34
Covid-19 en France : l’Assemblée vote contre le pass sanitaire, LREM lâché par le MoDem
Les députés ont rejeté par 108 voix contre 103 la mise en place d’un pass sanitaire, article le plus important du projet de loi de sortie de l’état d’urgence sanitaire L’Assemblée nationale a voté
sudouest.fr
Geplaatst door: Lia
, Datum:
12.05.2021 08:46
Oke,duidelijk.
Maar dan nog wel een test bij binnenkomst zeker?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
12.05.2021 09:44
Gisteravond bij Op1: de landen overleggen op dit moment om elkaars vaccinatiebewijs te accepteren, zolang het paspoort er nog niet is.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
12.05.2021 09:46
Gisteren bij Beau werd gezegd dat als straks Frankrijk "geel" is en Nederland door Frankrijk ook als "geel" wordt gezien, dan het hele vaccinatie paspoort niet meer nodig was. Zo ver ik het begreep heb je onder die omstandigheden ook geen bewijs of test nodig.
Dan zou het er uit zien zoals vorig jaar ook de vakantie er uit zag.
Geplaatst door: J
, Datum:
12.05.2021 09:53
Er is gisteren heel veel gezegd en beloofd maar nog steeds kan er niet echt duidelijkheid worden gegeven.
Nederland heeft binnen Europa ongeveer het hoogst aantal besmettingen.
Voor Belgie bv staan wij nog steeds op rood. Voor andere landen weet ik het niet, dat houd ik niet steeds bij.
Als alle scholen volledig opengaan kan dat weer meer besmettingen geven. Juist voor de meivakantie zijn hier meerder middelbare scholen gesloten omdat lesgeven niet meer verantwoord was.
We wachten het maar weer af.
, Datum:
12.05.2021 10:27
Rutte/De Jonge gaven gisteren aan dat de adviezen straks per land of zelfs gebied verschillend kunnen zijn. Dus bijvoorbeeld Frankrijk geel en b.v. zuidoosten oranje. En dat dit ook ineens kan wijzigen. En landen kunnen nog steeds zelf eisen stellen. Ik denk dat zelfs bij geel landen nog maatregelen zullen nemen om uitbraken te voorkomen. Er zijn met de zomer nog steeds mensen nog niet klaar zoals de jongeren. Die hebben met veel geluk dan pas de 1e prik als ze het al willen. En vorig jaar gingen die juist flink feesten in het buitenland waarna het in die leeftijdsgroep begon. Kortom: reken je nog niet rijk maar even afwachten hoe het wordt.
, Datum:
12.05.2021 10:33
, Datum:
12.05.2021 10:40
, Datum:
12.05.2021 11:38
Volgens mij is het vaccinatiepoort in Frankrijk er niet doorgekomen doordat een meerderheid tegen was.
Maar er zullen mensen op dit forum zijn die Frans beter beheersen dan ik.
, Datum:
12.05.2021 11:49
En er is vannacht een tweede stemming gekomen waardoor de gezondheidspas toch is goed gekeurd.
Alleen de senaat moet het nog goedkeuren.
Het artikel waar martwout naar verwijst
Geplaatst door: Camper
, Datum:
12.05.2021 21:03
Ik moet ineens denken aan die kindertjes die polio kregen omdat papa en mama tegen vaccineren waren.
Omdat ik in een risico groep zit gelukkig het vaccin gekregen.
Iedereen vergeet voor het gemak dat er voldoende landen zijn waar je ingeënt moet zijn tegen gele koorts, DTP etc. Daar ligt niemand wakker van. Vreemd toch?