Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: diana8
, Datum:
09.05.2021 21:35
Een PCR kost ongeveer €140.- met reiscertificaat. Uitslag tussen de 12 en 24 uur.
Een sneltest of te wel een antigeen test met reiscertificaat kost ongeveer €70.-. ( uitslag binnen een half uur).
Kosten zijn dus afhankelijk van welke test het land vereist en hoe lang de uitslag geldig is.
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
09.05.2021 22:06
Gezien: kosten PCR test groep ( vanaf 2 personen) 60 euro + kosten reiscertificaat groep: Plus 25 euro p.p.. Totaal 85 euro.
Verschillende locaties in het land, kans dat je er dus wel even voor op pad moet.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.05.2021 22:27
@Lia, als je weer terug gaat naar Nederland vanuit Frankrijk hoef je geen PCR-test te laten doen.
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
09.05.2021 22:47
@Johan: waar kan ik deze informatie vinden?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
10.05.2021 08:54
@Johan...dit las ik op de site van de Nederlandse overheid:
Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, dienen alle reizigers (ook Nederlanders) bij terugkeer naar Nederland uit een hoog risico-gebied een of twee negatieve COVID-19-testuitslag(en) te kunnen voorleggen. Oók als Nederlandse burger.
, Datum:
10.05.2021 08:57
Geplaatst door: Petera
, Datum:
10.05.2021 09:41
Maar dan wel quarantaine neem ik aan?
Een test kan goedkoper zijn....
, Datum:
10.05.2021 10:11
Op dit moment moet je wel in zelf-quarantaine omdat Frankrijk nog code oranje heeft. Dat kan per 15 mei veranderen. De kans is groot dat bij terugkomst de meeste delen van Frankrijk code geel hebben en je niet meer in quarantaine hoeft. Als je al gevaccineerd bent, dan is die quarantaine wel een beetje onzin. Na 5 dagen quarantaine kun je een gratis test bij de GGD laten doen en als die negatief is dan kan de quarantaine opgeheven worden.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.05.2021 12:46
@Johan, die nieuwe wet van De Jonge komt eraan. En als ze dan de kleuren van het ECDC aanhouden dan is het zuidoosten van Frankrijk nog dieprood. Bij nieuwsuur hadden ze die kaart. Nederland is ook zo rood. Zie verder https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea En als De Jonge dat volgt als hoogrisico-indicatie dan zal Frankrijk nog wel deels oranje blijven als het dan nog zo hoog is. Ik dacht tijdens het debat gehoord te hebben dat die kaart meetelde. Maar misschien komen ze morgen weer met een andere uitleg.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
10.05.2021 13:07
@martwout, wat bedoel je met die nieuwe wet van de Jonge?
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.05.2021 15:11
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.05.2021 15:20
Zweden is superrood, het land met afwijkende adviesregels en geen lockdownmaatregelen.
Mogen we hier niet mopperen, want om ons heen diverse landen met een nog strengere lockdown en of maatregelen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.05.2021 16:25
@Carolien@, die quarantainewet die laatst in de kamer is behandeld. Die gaat binnenkort in. Misschien dat ze morgenavond uitleggen hoe en wat qua landen die eronder vallen.
, Datum:
10.05.2021 17:48
Het is weer net als vorig jaar met de vakanties,je weet weer niet waar je aan toe bent.
Ik kan me niet voorstellen dat de douane straks in juli en augustus alle vakantiegangers gaan controleren.
Dan mag je wel een dag eerder weg😱
Geplaatst door: Philip
, Datum:
10.05.2021 18:37
Wij gaan op 9 juni richting Frankrijk, de dag dat dit van Frankrijk mag. Bij een eventuele controle hebben wij dan ons vaccinatie-bewijs. Wij vertrouwen er op dat dit voldoende is om de gewone agent of douanier er van te overtuigen dat we gevaccineerd zijn. Zo niet hebben wij pech, dan draaien we om.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
10.05.2021 19:00
Philip@ Wij krijgen eind mei beide de 2e prik. Vanaf dat moment halen wij de caravan uit de stalling en willen we op stap gaan. Desnoods eerst nog een weekje in Brabant of Limburg, zodat we zodra het kan naar Frankrijk kunnen......Dat is wat wij WILLEN.........Of dat ook kan..????? Maar vorig jaar in Nederland buiten het hoogseizoen op volle campings staan is ons niet zo goed bevallen....
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.05.2021 20:41
Zijn jullie nu nog steeds bezig met geneuzel en speculaties? Ik zit met grote verbazing en enig leedvermaak de laatste 5-6 pagina's door te nemen... Sorry hoor, maar wacht gewoon af. Alle publicaties van nu zijn op basis van de huidige stand van zaken en kunnen morgen volledig zijn aangepast. Er zijn nog zoveel onduidelijkheden en onzekerheden.
Voor hetzelfde geld is er begin juli er geen paspoort beschikbaar, maar zijn half juli (bijna) alle Europese landen weer open voor elkaar omdat de R-getallen in al die landen drastisch is gedaald... We weten het (nu) toch niet, dus heeft het ook geen enkele zin om je er druk over te maken.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
11.05.2021 09:26
Hahaha, Slimpie. Zie het als een soort voorbeschouwing op een voetbalwedstrijd of het weerbericht. Je kunt het allemaal gewoon afwachten....
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
11.05.2021 12:16
@Philip er is op dit moment helemaal nog geen "vaccinatiebewijs". Dat is dat Europese overleg waar ze mee bezig zijn om dat te maken.
Als jij bedoelt : een screenshot van RIVM of GGD...... dat wordt internationaal niet als vaccinatiebewijs gezien.
, Datum:
11.05.2021 12:33
Dit staat in de krant van Belgie.
Dus volgens mij ben je welkom vanaf 19 mei?
Hotels, vakantiehuisjes, campings en jeugdherbergen....
Hotels zijn open, maar vaak met beperkingen. Vanaf 19 mei volgen individuele vakantiehuisjes en gezinsaccommodaties. Als er gemeenschappelijke ruimtes zijn, zoals een zwembad of een bar, verschilt het moment van opening naargelang de activiteit. In berghutten mag je met maximaal zes aan tafel zitten.