Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Willem
, Datum:
08.05.2021 13:56
Denk dat dit probleem in Duitsland net zo is, maar daar beginnen ze volgende week met het paspoort.
Typisch weer Nederland, altijd traag. Kijk b.v. naar het begin van de vaccinatie!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.05.2021 14:48
En door die Hollandse traagheid kan straks een groot deel niet " gewoon" op vakantie.
Want eer iedereen is ingeënt,zijn we maanden verder.
En heeft de eerste groep zijn 3 de vaccinatie alweer nodig.
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
08.05.2021 15:08
Ik kijk vol vertrouwen naar de mogelijkheden voor iedereen om op vakantie te gaan.
Ik lees hier veel over de vaccinatietraagheid, maar gelukkig neemt de snelheid fors toe nu er ook met Jansen geprikt wordt.
Bij Jansen is er maar 1 prik nodig, dus dat scheelt enorm, de onzekerheid over of en wanneer de tweede prik heb je dan niet.
Daarnaast is het idee dat wanneer je niet gevaccineerd bent een negatieve PCR test ook voldoende is,
de verwachting is dat de besmettingen fors zullen dalen de komende tijd, dus de kans op een besmetting wordt alsmaar kleiner.
Alles bij elkaar voldoende redenen om de zomer zonnig tegemoet te zien!
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
08.05.2021 15:20
Bedankt voor de reacties, het zal er dan om spannen of ik met een coronapaspoort op vakantie kan (46 jaar en 18 juli hopen we in de auto naar het zuiden te stappen).Als dat niet lukt dan maar weer een test, maar met twee tieners tikt dat inderdaad behoorlijk aan, uitgaande van de commerciële tarieven.
Hopen dat minister de Jonge de GGD-testcapaciteit, die tegen die tijd als het goed is erg ruim bemeten is, alsnog daarvoor wil inzetten.
Ik wil best betalen voor een test maar op de commerciële tarieven zit een behoorlijke marge, dat stuit me wel een beetje tegen de borst.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
08.05.2021 15:34
@Andrea, ik ben het met je eens dat er een vaste prijs zou moeten zijn voor die testen, en dat die vast heel wat lager zou moeten kunnen zijn. Dat zou voor iedereen beter zijn. En niet enkel voor vakanties, ook voor andere activiteiten waar een test nodig voor is.
, Datum:
08.05.2021 16:12
Ik ga dus niet €200 betalen voor een test.
En dan op de terug reis weer €200(2 personen)
Dus hopelijk schieten ze een beetje op...
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
08.05.2021 16:26
Geplaatst door: Koen
, Datum:
08.05.2021 18:55
Wordt een duur grapje met 3 pubers en kamperen in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Ik denk dat er ook landen zijn die de testen gratis aan gaan bieden, om maar genoeg toeristen te trekken. Als het aantal besmettingen fors daalt zou het toch zo maar kunnen dat die PCR testen niet meer nodig zijn in de zomer. Het plan kan nog zo maar eens gewijzigd worden naar alleen Italië of Frankrijk.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.05.2021 09:22
, Datum:
09.05.2021 09:53
Wordt waarschijnlijk pas eind augustus eer dat paspoort er is🤪
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
09.05.2021 09:53
Ja, maar tegelijk betekent het niet op tijd klaar zijn van een Corona paspoort niet hetzelfde als niet kunnen reizen binnen Europa, zo lees ik het. Mocht het niet voor elkaar zijn, kan er gedacht worden aan alternatieven, zoals ook in het bericht staat geschreven.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.05.2021 11:25
@Riedel1976, is weliswaar niet onmogelijk maar wel een stuk lastiger. Dan moet je per land waar je heem of doorheen gaat kijken of je er kan komen zonder test (als je gevaccineerd bent). Ik kan je voorspellen dat het dan zeer rommelig wordt. Vandaar onze keuze voor zekerheid. De 4 weken hier vullen we zo en wellicht dat we dan vanuit Limburg nog een dagje Frankrijk kunnen pakken voor boodschappen en terug via Luxemburg-oost. En zo zijn er nog meer dingen om te zien daar over de grens naast de Limburgse zaken. Hopelijk dan weer open. De laatste keer was het takeaway etc.
, Datum:
09.05.2021 13:52
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.05.2021 14:22
De ANWB maakt het wel erg duur! Ik heb voor ons, 2 volwassenen, gekeken en ik zie testen voor €60,- per persoon. Nog duur genoeg, zeker met een gezin maar geen €1000,- Ik wil er best wat voor betalen maar ben er voor dat die commerciële testbureaus niet het monopoly gaan krijgen!
, Datum:
09.05.2021 14:39
De meeste pcrtest met de reiscetificaat kost rond de €100/125 op.
Dat 4 keer...€400/€500
En dan moet je nog terug weer zoveel geld kwijt.
Geplaatst door: J
, Datum:
09.05.2021 18:52
Er zijn wel goedkopere testmogelijkheden maar dan wordt er geen reiscertificaat verstrekt.
Dat maakt het juist extra prijzig en dat heb je wel nodig.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.05.2021 20:38
Dat klopt niet @J. Ik zag testen voor €60 pp mits je je met minimaal 2 personen laat testen en dat is inclusief reiscertificaat.
, Datum:
09.05.2021 20:41
Dat zou dan erg meevallen Carolien.
Wij hebben gezocht en konden niets vinden onder de 100 -130 euro.
, Datum:
09.05.2021 21:01
Ik heb die test van €60 ook gezien,als je met 2 personen of meer bent.
Maar daar zit geen reiscetificaat bij...dan komt hij op €125
, Datum:
09.05.2021 21:28
De commerciële sites zijn qua informatie enigszins misleidend.
Tarieven lijken laag maar als je een afspraak wil maken blijkt er toch een toeslag berekend te worden voor het reiscertificaat.
Het zou fijn zijn als de uitslag van de GGD test voldoende zou zijn.
Er is nog volop overleg, er wordt vast iets geregeld voor de zomervakanties.