Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
04.05.2021 18:47
Niemand is verplicht zich te laten vaccineren noch te testen. Dat heeft wel gevolgen.... maar dat is met zoveel zaken in het leven. Kies wat goed voelt, dat is voor iedereen weer anders.
Geplaatst door: marian
, Datum:
05.05.2021 18:49
Ik ben bijna 56, werk elke dag met patienten, en geen vaccins beschikbaar. Voorspelling eind mei, begin juni aan de beurt. 2de prik dus in vakantie , en zeker nog geen paspoort. Uit voorzorg blijven we denk ik toch maar in nederland. Kan er mee leven, al vind ik het jammer. Quarantaine is een probleem, vakantie namelijk al ingekort door tekorten in de zorg als verpleegkundige. Vind het ook heel jammer voor al die jongere mensen die mogelijk een paspoort nodig hebben, maar er zijn geen vaccins . Onmogelijk op vakantie te gaan dan. Snap dat paspoort wel, mits je de kans hebt gekregen je te laten vaccineren. Zoals het nu is komt er een raar iets. Enkel ouderen kunnen dan op vakantie.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.05.2021 19:57
Marian, volgens mij kunnen ook mensen die nog niet zijn gevaccineerd op vakantie als ze een negatieve test kunnen laten zien of genoeg antistoffen hebben.
, Datum:
05.05.2021 20:23
Natuurlijk is het jammer, maar er zijn echt heel veel mensen die veel grotere zorgen hebben dan wel of niet op vakantie naar het buitenland. Ik ben dankbaar dat ik er ook in Nederland het beste van kan maken.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
06.05.2021 09:02
Met dat argument kun je elke conversatie afkappen Wilma, er is natuurlijk altijd iemand met groter leed.
, Datum:
06.05.2021 09:13
Klopt, maar een beetje bewustwording kan geen kwaad. Het is gewoon afwachten of het reisadvies wordt aangepast. En als er verdere maatregelen nodig zijn is dat een keuze die je zelf mag maken. Ik vind het vreemd dat er gedacht wordt dat eventuele testen etc. betaald dienen te worden door de overheid als het om niet-noodzakelijke reizen gaat. Als dat geld er zou zijn kunnen ze dat beter besteden aan mensen die zo in de problemen zitten door de crisis, dat ze niet eens aan op vakantie gaan denken. Maar goed, ieder zijn mening.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.05.2021 09:38
Ach,er gaan miljarden naar stompzinnige dingen.
Dus waarom niet gratis testen?
Dus dan wordt de vakantie voor heel veel mensen onbetaalbaar,en zo wordt de ongelijkheid in dit land alleen maar groter.
Natuurlijk zijn er belangrijkere dingen dan vakantie,maar we hebben het wel allemaal nodig!
Van mij hadden de winkels en de terrassen niet open gehoeven,maar voor andere is dit wel belangrijk( zeker voor de ondernemers)
Dus leven en laten leven.
Niemand bepaalt wat jij wel of niet belangrijk moet vinden...
, Datum:
06.05.2021 09:58
Het zal mijn leeftijd zijn, maar vakantie hebben is een grondrecht, op vakantie gaan naar het buitenland in mijn ogen niet. Voor mij nog steeds een luxe. Maar zoals ik al aangaf, ieder zijn mening....
Geplaatst door: J
, Datum:
06.05.2021 10:25
Iedereen denkt overal “ recht “ op te hebben.
Helaas werkt het zo niet. Luxe leven is geen recht, wel een voorrecht, zoals vakantie daar ook onder valt.
Zodra er mogelijkheden zijn vallen mensen weer over de eisen of voorwaarden die gaan gelden.
Vermoeiend, ben blij met alles wat al kan, wel of niet met voorwaarden.
Wil je daar geen gebruik van maken dan is dat eigen keus.
Geplaatst door: conny
, Datum:
06.05.2021 11:44
Heel veel mensen zijn afhankelijk van de inkomsten van toerisme. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.05.2021 11:55
Tour de France.... olympische spelen.... songfestival..lekker belangrijk allemaal.
Van mij althans,mogen ze voorgoed afschaffen,maar er zijn mensen die het wel belangrijk vinden.
Zo vind ik vakantie belangrijk.
Werk hard voor een luxe leventje.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
06.05.2021 11:59
@Wilma, als je het testen voor toerisme niet bekostigd dan moet het geld naar de werklozen in het toerisme. Als er geen toerisme op gang mag komen dit jaar gaan er heel wat reisorganisaties omvallen. En dus veel mensen straks werkeloos thuis. Dan kan je het overheidsgeld beter in testen steken naast het bewijs van vaccinatie zodat die bedrijven nog inkomsten krijgen. Linksom of rechtsom de overheid zal dat geld toch moeten uitgeven.
, Datum:
06.05.2021 12:04
Bijvoorbeeld, prima plan. Zo zijn er nog wel wat sectoren te noemen.
Net als Lia werk ik hard, en betaal met liefde en plezier zelf voor mijn eigen keuzes.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
07.05.2021 22:12
Wij gaan met liefde voor de tweede keer in NL op vakantie. We wonen in een prachtig land waar nog genoeg te ontdekken valt. Naar het buitenland gaan we wel weer als het echt allemaal weer gewoon kan en risico vrij is. Wat me oprecht verdriet zou doen is dat we, als we ergens iets willen bezichtigen of iets willen eten ofzo een negatieve test moeten tonen zoals de nieuwe wet het voorschrijft. Dan zijn we eindelijk met vakantie maar kunnen we nog niet spontaan leuke dingen doen. En hopen dat het goed komt en we op tijd gevaccineerd zijn, maar wij vallen in de doelgroep die nog lang niet aan de beurt is (onder de 50 en geen medische indicatie of voorrangsberoep). We wachten het nog even af. Gaan pas 7 aug weg en misschien ziet de wereld er dan alweer heel anders uit
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
07.05.2021 22:36
Het kan best zijn dat vakantie naar het buitenland een voorrecht is, maar voor mij qua gezondheid ook wel een beetje ‘noodzakelijk’. Ik ben nu bijna een week in NL op vakantie geweest, maar wat een hel. Zo koud en dat in mei. Voor mijn reuma echt niet goed. Normaal gesproken zoeken we de warmte op, omdat ik dan veel minder last heb. Gelukkig hebben we een airco met warmtepomp. Anders was het niet te doen geweest. Dus, kom maar op met die vaccinatie, dan kunnen we de komende zomer weer fijn naar een warme plek. Als het goed is, zijn wij voor onze vakantie aan de beurt geweest.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
08.05.2021 08:23
Weet iemand hoe het zit: als je alleen nog maar je eerste prik hebt gehad voor je op vakantie gaat, geld je dan al als gevaccineerd? Ik kan daar helemaal niets over vinden.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
08.05.2021 08:52
Voor Frankrijk geldt tot 9 juni dat voor kinderen ouder dan 11 jaar en voor volwassenen dat ze een bewijs van een negatieve PCR test die niet ouder is dan 72 uur moeten kunnen tonen. En verder is er een zelf ingevulde en ondertekende gezondheidsverklaring noodzakelijk, Na 9 juni zou je met een gezondheidscertificaat Frankrijk in kunnen. Welke voorwaarden er aan zo'n certificaat worden gesteld en hoe je zo'n certificaat kunt krijgen is nog niet duidelijk. Dat is afwachten.
Voor het EU corona-paspoort wordt waarschijnlijk de eis dat je 2 vaccinaties moet hebben gehad. De 2e vaccinatie zou minstens 2 weken eerder gezet moeten zijn. Er is nu nog heel veel onduidelijkheid.
Zie ook https://www.frankrijk.nl/2021/05/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Geplaatst door: J
, Datum:
08.05.2021 11:34
@Andrea,
Met 1 vaccinatie ben je voor jezelf wel deels beschermd maar het telt niet als toegang voor evenementen of grens andere landen.
Dan blijft aanvullend een negatieve test verplicht.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
08.05.2021 12:33
https://www.hln.be/binnenland/de-croo-begin-juni-zullen-alle-regels-voor-europees-coronacertificaat-uitgewerkt-zijn-br~af44c803/
Hierin staat ook dat voor vaccinatie 2 prikken nodig zijn.
Volgens de Croo zullen een aantal jonge mensen begin juli nog niet gevaccineerd zijn. Dan mag ik mij met mijn 47 jaar ook bij de jonge mensen rekenen want volgens de planning in België zal ik ook nog geen 2 prikken gekregen hebben.
Dit jaar zal reizen moeilijker zijn dan vorig jaar. Vorig jaar zijn we niet op camping geweest maar naar een huisje van vrienden en hebben de rust opgezocht. Enkel mijn man werkend in de zorg is volledig gevaccineerd. Ik, mijn dochter en haar vriend van 21 en mijn dochter van 17 jaar niet, dus voor elk een test nodig.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
08.05.2021 13:34
@Johan, jij schrijft dat je waarschijnlijk 2 vaccinaties moet hebben voor je vaccinatiepaspoort krijgt,maar ik denk dat dit persoon anders is. Wij hebben beide corona gehad en binnen half jaar de prik.....dan heb je geen 2e prik nodig volgens GGD.
Dus ben benieuwd hoe ze dat op vaccinatiepaspoort zetten. Denk dat het daarom nog zolang duurd.....bij veel mensen is het weer anders.