Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: piotr
, Datum:
03.05.2021 16:30
@Lia dat is wel een typisch telegraaf stuk: Hoe stelt de schrijver zich jongeren voor met "een gigantische overwaarde op hun woning" en een camper ? Dat is allemaal niet relevant.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.05.2021 16:52
Tja Lia die jongeren kunnen wel als ze maar betalen voor zo'n test...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
03.05.2021 17:17
Ach ja....die jongeren kunnen het wel betalen hè!
Ik blijf het een vreemd beleid vinden!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
03.05.2021 17:23
Volgens mij wil het EU-parlement dat de test gratis wordt. Dus als dat erdoor komt, kunnen die jongeren gewoon op reis.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.05.2021 18:49
Ik ben het met je eens hoor Lia! En het zou geweldig zijn als het gratis wordt.
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
03.05.2021 21:41
Maar hoe zit het met dat testen dan? Hoelang is zijn test geldig?
Je gaat naar Frankrijk. Vlak ervoor zo'n pcr test. Dan drie weken op vakantie... moet je dan opnieuw testen in Frankrijk om weer naar Nederland te gaan?
, Datum:
04.05.2021 07:31
Ik ben bang dat het idd.zo gaat.
Maar dat is dus geen doen.
En echt ontspannen op vakantie is er dan ook niet bij
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
04.05.2021 08:53
Geplaatst door: Manus
, Datum:
04.05.2021 09:07
Nog even rustig afwachten. Volgende week dinsdag is er een persconferentie waarin bekend wordt gemaakt wat de mogelijkheden en de onmogelijkheden zijn voor de vakantie.
, Datum:
04.05.2021 10:01
Dus van de 3 weken vakantie kan je 11 dagen echt weg,want die 10 dagen kosten je ook vakantiedagen van je baas.
Nou,kunnen we er weer een jaar tegenaan🤪
Geplaatst door: J
, Datum:
04.05.2021 10:46
Er is officieel nog niets bekend over de regels die gaan gelden in de zomer.
Gewoon afwachten hoe de besmettingen zich verder ontwikkelen, en welke maatregelen de verschillende landen gaan nemen.
En de regels kunnen ook weer op elk moment wijzigen, afhankelijk van de situatie.
Echt plannen kan voorlopig nog niet.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
04.05.2021 10:47
Ik verwacht dat als je in augustus terug komt van vakantie je niet meer een PCR test hoeft te doen als je nog niet gevaccineerd bent en ook niet meer in quarantaine hoeft als je geen klachten hebt. Hopelijk is dat al eerder zo.
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
04.05.2021 12:05
Het gaat mij ook om de situatie coronapaspoort, zomervakantie en vrij mogen reizen zonder quarantaine met een negatieve pcr test als nog niet iedereen in gezin gevaccineerd is. Bij vertrek. En of je dan na 3 wkn eerst in Frankrijk ook zo'n test moet doen om naar huis te mogen. Of in Nederland. Dus geen quarantaine meer... wanneer dat zou blijven blijven we in Nederland.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
04.05.2021 13:12
@johan dat is hele bijzondere verwachting, het wordt pas weer "normaal" als iedereen gevaccineerd is. Het vaccinatiepaspoort is er al door, dat zul je sowieso moeten hebben wil je gaan reizen.
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
04.05.2021 13:14
Op 19 juni zijn wij allebei gevaccineerd en wij hopen dan met de caravan op vakantie naar Frankrijk te gaan.
Ik verwacht eigenlijk niet dat medio juni het coronapaspoort er al is.
Volgens de laatste berichten geldt in Frankrijk vanaf 9 juni dat je weer vrij kunt reizen, maar dan moet je dus wél een corona-paspoort hebben!
Frankrijk gaat er kennelijk vanuit dat het paspoort er dan al is.
Het is toch ook zo, dat veel senioren in mei/juni (het goedkope voorseizoen met bijv. de ACSI-card) al in Frankrijk willen kamperen.
Zoals het er nu naar uitziet, zal dat dus niet kunnen.
Ik vraag mij bovendien af of er in juni daadwerkelijk grenscontroles zullen zijn om alle toeristen te checken.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
04.05.2021 13:56
Nogmaals, even afwachten tot volgende week dinsdag. Dan wordt meer bekend gemaakt over vakantie in het buitenland.
Tot dan blijft het onbekend wat de mogelijkheden zullen zijn, en per wanneer.
En ja, ook wij hadden onze vakantie gepland vanaf 1 juni, maar dat gaat zeker niet door. Hoop volgende week te horen dat het per 9 juni kan.
Kan me nu wel druk en boos gaan maken, maar dat verandert de situatie echt niet.
Geplaatst door: ® Izelle
, Datum:
04.05.2021 14:35
Het is even afwachten, en ik ben verder blij met de keuze. Het is echt geweldig dat er in zo korte tijd zulke goed werkzame vaccins zijn. Dat had ook kunnen mislukken, he? Dus we hebben echt mazzel. En als je je niet wil vaccineren laat je je testen. Je kunt niet van de hele wereld verwachten dat ze meer risico lopen dan nodig is omdat je zelf tegen vaccineren bent. En dan heb je een alternatief met regelmatig testen. Prima toch? Ieder zijn keuze.
En verder denk ik dat er van jongeren wel erg veel solidariteit gevraagd en verwacht wordt. Ze zijn nu gedwongen om te stoppen met hun leven omdat er angst is voor de dood van de kwetsbaren, en ze lopen zelf nauwelijks risico. En velen spreken erover alsof die opoffering de normaalste zaak van de wereld is. Hun leven ziet er echt heel anders uit nu, en veel wat ouderen leven redelijk normaal door. Die haalden toch al geen nachten meer door, en waren altijd al voor het donker binnen. Straks zitten de ouderen en de kwetsbaren gevaccineerd en al in Spanje en zij nog achter hun laptop. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. De jonge mensen van nu hebben het toch al heel veel zwaarder dan dat ik ( en veel van de kampeerders) het ooit gehad hebben. Met mijn gratis studiefinanciering, huursubsidie, na paar jaar vaste banen en hypotheekrente aftrek. Ze leveren voldoende bijdrage, het wordt tijd dat ze de barricaden opgaan om hun plek in de wereld weer op te eisen.
En het is nog even doorbijten maar ik verwacht gewoon heerlijk in Frankrijk te kunnen kamperen, net als vorig jaar. Ging ook prima! Ik ben alleen bang dat het wel weer wat drukker wordt, vorig jaar was het geweldig rustig! We gaan altijd op de bonnefooi, dus dat komt dik in orde. Met een vaccinatie of als dat nog niet gelukt is met een test. Ik heb er zin in !
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
04.05.2021 15:10
Ik hoop dat iedereen rustig blijft en niet gaat demonstreren het doet meer kwaad dan goed ,het komt allemaal wel in orde ook voor de jongeren .
Nog een beetje geduld .
Geplaatst door: Nor@
, Datum:
04.05.2021 17:41
@Izelle
Hoe lopen mensen die gevaccineerd zijn gevaar, wanneer ik mij niet zal laten vacineren? En nee ook niet testen, waarom zou ik me laten testen, als ik gezond ben? Het is de wereld op zn kop, dat je ziek bent, totdat je bewezen hebt gezond te zijn...????
Ik doe er niet aan mee, het is een grote hoax! (dat zullen we binnenkort gaan inzien)
Geplaatst door: Den
, Datum:
04.05.2021 18:44
@ Nora: bij jouw hoax ben ik een dierbare kwijtgeraakt.
Het lijkt me niet verstandig om deze discussie hier verder door te zetten. Ga fijn naar het FvD forum, daar zijn jouw theorieën algemeen geaccepteerd en worden alle ongefundeerde kul meningen als waarheid aangenomen.
@ verder. We gaan het zien, maar een vaccinatiepaspoort oid lijkt dichtbij.