Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.04.2021 23:09
Dank je tineke! Er zitten een paar bekende campings bij maar ook wat nieuwe pareltjes!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
28.04.2021 10:14
Geplaatst door: koen
, Datum:
28.04.2021 11:53
wij (volwassenen) hebben straks een vaccinatie paspoort nodig om naar het buitenland te reizen. Klopt het dat minderjarigen hier sowieso van vrijgesteld zijn?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
28.04.2021 12:41
Er wordt gevaccineerd vanaf 18 jaar, dus mag je er van uit gaan dat onder deze leeftijd geen paspoort nodig is.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
28.04.2021 13:29
Maar kinderen zullen wel getest moeten worden dus dat komt op hetzelfde neer...
, Datum:
28.04.2021 13:37
In het beste geval zijn wij als ouders ingeënt. Zoniet moeten wij ons laten testen, en eventueel terug naar huis voor een 2de spuit. In dat geval ook terug testen om terug naar onze vakantiebestemming te gaan, veronderstel ik. Tenzij je voor bv 48 uur naar huis gaat misschien. Ik vind hier geen info over, maar vrees dat Frankrijk hier strenger is als België. In België hoef je je niet te laten testen als je minder dan 48 u bevindt in een rode zone. Weet iemand daar meer over? Onze kinderen zullen alledrie getest moeten worden. Wij willen eerst nr fr, dan nr spanje en dan terug nr fr. Benieuwd of we ons dan in Spanje moeten laten testen om nr fr terug te keren.... En wat de prijzen zijn... Laatste keer in Spanje deze winter kostte een pcr 130 ...
, Datum:
28.04.2021 14:01
Als kinderen onder de 18 jr niet gevaccineerd hoeven worden zou het wel raar zijn als ze wel een test moeten overleggen. Wij kamperen ook in een aantal landen, dan zou het met 3 kinderen wel een kostbare aangelegenheid worden. Je zou verwachten dat ze hier op Europees niveau nog wel iets voor regelen?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
28.04.2021 14:37
Kinderen kunnen net zo goed het virus bij zich dragen als volwassenen. Dus waarom een uitzondering.maken? Het gaat er toch om het vrus niet verder te verspreiden?
En als dat geld gaat kosten dan is het raar dat getest moeten worden.
Ik provoceer een beetje om aan te tonen dat iedereen de situatie vanuit zijn eigen gezichtspunt ziet. Niet gevaccineerden ( daar kan ook een reden voor zijn) moeten een test overleggen en kinderen dan eventueel niet.
persoonlijk vind ik het onzin om kinderen te laten testen of vaccineren voor als ze naar het buitenland gaan.
Sophie in het Veld is er in het EU parlement mee bezig eventuele testen voor het gaan naar een EU land gratis te maken.
En misschien is een eventuele test in de zomervakantie helemaal niet nodig. Dus het zal wel goed komen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.04.2021 15:08
, Datum:
28.04.2021 15:27
Klopt wat Spanje betreft, alleen weer niet duidelijk hoe het met kinderen zit. Ik ben ervan overtuigd dat ze kinderen zullen testen in de zomer. Zeker bij vliegreizen. Hoop alleen dat dit bij autoreizen niet hoeft, zoals het geval is in Spanje op dit moment.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
28.04.2021 20:20
Morgen wordt er een besluit genomen in het EU parlement en weten we hopelijk meer. Ook wordt er geopperd gratis testen beschikbaar te stellen, anders is alleen reizen voor rijken weggelegd.
, Datum:
29.04.2021 08:16
Het is wel zo dat als je als buitenlander met kinderen reist ouder dan 13 die naar Nederland komen een negatieve test moeten hebben.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.04.2021 09:42
@Daido, klopt. Verwachting is dat het aangenomen wordt (volgens nieuwsuur is een ruime meerderheid voor) en dan gaan ze in mei met de landen spreken en een app ontwikkelen. Eind mei willen ze dan de finale klap geven. Dus loop van mei zal er wel meer helderheid komen. Ik lees wel landen die de pas willen accepteren (Italië, Oostenrijk, Griekenland en Spanje als ik het goed heb; in Duitsland zijn ze al aan het praten voor vrijheden voor gevaccineerden. Groene pas zal dan wel volgen neem ik aan). Inzake Frankrijk nog niets gezien (misschien dat anderen iets hebben gelezen). De komende tijd zal de mist wel oplossen wie wel wil.
, Datum:
29.04.2021 10:40
, Datum:
29.04.2021 11:02
, Datum:
29.04.2021 14:07
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.05.2021 10:49
Leuk dat EU-paspoort, maar ben heel benieuwd hoe dat straks gaat lopen. Zou ´onze´ administratie zo goed op orde zijn dat het een kwestie is van inloggen via Digid en dan met een vinkje je ´paspoort´ laten vullen met je vaccinatiegegevens?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
01.05.2021 13:43
Zelfs al zou het allemaal vlot verlopen, eind juni zijn kinderen van boven de 11 jaar, en ook veel oudere mensen, nog niet gevaccineerd en die zouden dan alsnog een PCR test moeten doen.
, Datum:
03.05.2021 15:55
Geplaatst door: piotr
, Datum:
03.05.2021 16:27
@Hans: ja, je kunt nu al, na een negatieve test, inloggen met je DigId en een QR code genereren waarmee je toegang hebt tot een "Fieldlab" evenement. Technisch en adminstratief is het wonder boven wonder allemaal al aardig voorelkaar.