Verplichting mbt inenten --> Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Nena
, Datum:
16.03.2021 16:39
Het zou toch erg zijn als inenten verplicht wordt om naar Frankrijk/ander land te gaan!! Hoe denken anderen hierover?
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.03.2021 18:21
Inenten is niet verplicht. Maar dan wel een negatieve test bij vertrek en ook bij terugkeer... en hoe ik daarover denk? Dat lijkt me juist verstandig !
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
16.03.2021 18:47
Niet vaccineren? Vakantie in de achtertuin.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
16.03.2021 18:49
Ze zeggen wel dat niet verplicht is,en in wezen is dat natuurlijk zo.
Maar als je je niet laat inenten,dan moet je zo ingewikkeld gaan doen.
Steeds opnieuw testen,hoop geld kwijt.
Dus de " makkelijkste" manier om weer een beetje je leven terug te krijgen is enten😱
Niet gevaccineerd,wordt je toch indirect buitengesloten
Dus in feite is het vrijwillig maar met lichte druk.
Ik ben tegen die "verplichting"
Geplaatst door: Philip
, Datum:
16.03.2021 19:03
Ik ben van mening dat vaccineren een vrije keuze moet zijn.
Ik ben daarom tegen het Europese vaccinatie-paspoort.
Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen vaccineren zelf, ik ga dit wel laten doen.
Geplaatst door: marian
, Datum:
16.03.2021 19:53
Vaccineren niet verplicht, ook niet iedereen mag het vaccin. Ik wil het wel, maar mag het misschien niet ivm extreme allergie tegen bestanddelen in vaccinaties. Dan hoop ik dat er zelftesten komen , die je kunt tonen als negatieve test bij reizen over de grens. Of andere zaken als festival, etc.
In dit stadium is het echter allemaal onzeker. Niet duidelijk is hoe lang de vaccinatie werkt en tegen welke varianten. Ook niet duidelijk is of je anderen wel kan besmetten zonder zelf ziek te worden. Ik denk dat het nog een lange weg is, maar hoop dat vaccinatie geen harde eis wordt, Maar wel dat je moet kunnen aantonen dat je op dat moment negatief bent.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.03.2021 20:08
Ik ben het volledig eens met Philip. Het zelfbeschikkingsrecht vind ik heel erg belangrijk!
Ik hoop dat er door al dit gedoe géén tweedeling in onze maatschappij ontstaat. Ik respecteer de keuze van mensen die zich wél laten vaccineren. Ik hoop dat zij ook mijn keuze om dat (nog) niet te doen respecteren.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
16.03.2021 20:34
Helemaal gehersenspoeld. Vorig jaar was het vele malen erger en kon ik gewoon gerust op vakantie. Toen had ik er meer vertrouwen in dat ik in juli lekker naar Frankrijk kon
Maar nu, het lijkt wel of iedereen de weg kwijt is, wie zegt dat ik mijn vaccinatie dan al heb gehad, om maar te zwijgen of ik hem echt wil. Het kan toch niet zo zijn dat je niet normaal rond die tijd met de auto naar Frankrijk kunt.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.03.2021 07:21
Volgens mij mag ieder land individueel besluiten wat voor beperkingen er zijn. Met Macron weet je het maar nooit.
In Frankrijk, zeker in zuid frankrijk zijn veel mensen tegen vaccineren. Ik dacht gelezen te hebben dat 50% zich niet wil vaccineren.
Zoals Erwin stelt is de huidige situatie minder erg dan een jaar geleden en toen konden we "gewoon"15 juni op vakantie. Waarschijnlijk zal het virus in de lente weer verdwijnen en zullen er nauwelijks besmettingen zijn.
En over vaccinaties. Er is een grote kans dat vaccinaties maar tijdelijk werken en dat er net als griep steeds weer een nieuwe variant opstaat waar een nieuwe vaccinatie moet worden gegeven. In de toekomst zullen kwetsbaren groepen dan net als griep gevaccineerd worden.
Het is nog hoogst onzeker dat covid19 verdwijnt, zelfs al wordt iedereen gevaccineerd.
Er zijn weinig partijen die daarop in spelen en een visie voor de toekomst hebben. Je kan niet iedere keer lockdows in gaan stellen. Nu al gaan veel ondenemingen failliet. Bovendien kan je je afvragen of hele strenge lockdowns zo effectief zijn. Dat hebben we vorig jaar kunnen zien. In Frankrijk en Spanje waren zeer strenge lockdowns dan bijvoorbeeld nederland. Toch deden die landen het slechter dan Nederland. Op dit moment zie je in Belgie een minder strenge lockdown dan in nederland. Toch zijn de besmettingscijfers gelijkwaardig.
In de debatten voor de tweede kamer verkiezingen is is maar weinig gegaan over Corona. Er is een keer een stelling geweest over een vaccinatiepaspoort. Op d66 na drukten alle partijen op rood,om het vervolgens te omarmen.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
20.03.2021 10:22
Ik ben het eens met Carolien en Philip. Ik ben niet tegen vaccineren, ik zal het zelf ook zeker doen, maar ik ben wel bang voor het respect van het zelfbeschikkingsrecht en voor een tweedeling in de maatschappij.
Hoe dan ook geloof ik niet dat vrij en makkelijk reizen deze zomer al kan (en kan dat wel: wil ik dat dan al wel).Het is vooral daarom dat wij besloten hebben onze zomervakantie in Nederland door te brengen. Inmiddels hebben we 2 campings geboekt.
Geplaatst door: J
, Datum:
20.03.2021 11:47
Wel of niet laten vaccineren is uiteraard een vrije keus.
Maar als daar consequenties aan verbonden zijn is dat een gevolg van de keus die je zelf hebt gemaakt.
, Datum:
20.03.2021 12:53
Uiteraard @J maar hoe 'vrij" is deze keus dan?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.03.2021 14:42
@Nena: Ik begrijp dat je het persoonlijk heel erg zou vinden.
Maar waarom wil je weten hoe anderen er over denken ?
Wil je een actiegroep oprichten, of gewoon voor wat reuring zorgen op dit forum ...
, Datum:
20.03.2021 15:07
Of vaccinatie of laten testen is toch een keuze.
Beide keuzes hebben consequenties ja. Dat is met alles in het leven.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
20.03.2021 16:43
Als ik aan de beurt ben,en ik zou die AstraZeneca krijgen,geef mij prik maar aan iemand anders.
Dan wacht ik nog wel een tijdje.
Dan maar niet op vakantie.
Wat ik wel heb besloten,is dat als we in september nog niet naar Frankrijk kunnen,ik ga niet meer in Nederland op vakantie.
Nu zitten we bij Giethoorn,heerlijk hoor,maar het is gewoon niet ons soort vakantie.
Het is dat ik 4 weken rustig aan moet doen,vanwege een gebroken enkel,anders had ik gillend naar huis gegaan.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
20.03.2021 23:23
Wij hebben vandaag de 1e vaccinatie gehad met Pfizer, je krijgt daarbij een inentingscertificaat en na de 2e prik in april nog eentje, allebei naast Nederlands ook in het Engels erop gezet. Geldt ook als bewijs, paspoort is bij hen ook nog niets van bekend
Geplaatst door: Pip
, Datum:
21.03.2021 14:45
Iedereen wil graag op vakantie....dus wel de lusten maar niet de lasten!!!
Er is maar één oplossing ons allemaal laten inenten!
, Datum:
21.03.2021 14:50
Geplaatst door: Gabora
, Datum:
21.03.2021 15:38
, Datum:
21.03.2021 17:26
@Pip, Ik begrijp het best als mensen het vaccin niet willen, maar dan is testen toch ook prima. Lijkt mij uiteindelijk betrouwbaarder, mits dat op de juiste manier gebeurt.