Vergelijkbare kust Corsica (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
18.01.2021 16:54
Dag allen,
Waar (in Frankrijk of evt elders) vind ik een vergelijkbare kust zoals op Corsica?
En dan heb ik het over de witte strandjes, helderblauwe zee, niet teveel poespas, strandtentje mag uiteraard, mooi achterland?
Groetjes Els
Geplaatst door: conny
, Datum:
20.01.2021 11:42
Niet in Frankrijk.
Ik denk aan Griekenland .
Geplaatst door: Kea
, Datum:
20.01.2021 13:18
Ik denk aan de Spaanse kust in het Spaanse Baskenlsnd. Als achterland de Picos.
Geplaatst door: conny
, Datum:
20.01.2021 13:54
Baskenland is prachtig Kea; Picos onvergetelijk ! Maar witte strandjes/ helderlauwe zee ?
, Datum:
20.01.2021 14:19
Wij zijn van Biaritz naar Santiago de Compostella gereden via de kust en op diverse campings aan de kust gestaan met mooie baaitjes en de zee is blauw als de zon schijnt! Maar Corsica ken ik niet.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
20.01.2021 23:15
Kea heb je nog een beschrijving van route en campings.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.01.2021 23:38
Vasteland is bijna per definitie meer poespas dan Corsica, dat niet of nauwelijks van die superluxe over the top megacampings kent.
Dat gezegd hebbend. Als je over strandjes hebt, bedoel je neem ik aan kleine, intieme strandjes tussen de kliffen van de westkust van Corsica.
Die vind je ook aan de Côte d'Azur (met name de calanques van Marseille en Cassis), maar daar is het in de zomer een gekkenhuis.
Je zou ook naar Bretagne uit kunnen wijken, met name de Côte Sauvage op Quiberon en de Côte de Granite Rose, maar zo zijn er nog wel meer plekken. Het leuke daarvan is dat het in nog één opzicht op Corsica lijkt: het heeft een totaal andere cultuur, met eigen Keltische taal en muziek (let op de aankondigingen van Fest Noz, folkfestivals waarbij het pubiek zo gek niet is, of het danst mee) .
Alleen gaat het in Bretagne niet gepaard met misdaad en terrorisme, en schieten ze ook de verkeersborden niet vol hagel. Voor dat soort folklore moet je echt naar Corsica, geen ontkomen aan.
En net als op Corsica vinden ze het in Bretagne helemaal geweldig als ji jezelf in het Frans verstaaanbaar wilt maken, ook al is dat de taal van de bezetter. Komt mooi uit. Kun je van Corsicaans misschien nog een beetje chocola maken (is in wezen een variant op Italiaans), Bretons is Keltisch, en daar breken wij letterlijk onze tong over.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.01.2021 09:34
Geplaatst door: kea
, Datum:
21.01.2021 12:31
https://goo.gl/maps/yQgpw4D79WhzboCb9
De route via Lille Sees Saintes Deba Sopelana Lllanes Ribadeo Villalba Santiago de Compostella.
De campings weet ik niet meer, gewoon gestopt als we er zin in hadden.
Terug zijn we onder het gebergte via Ponferrada (om Las Medulas te bezoeken) teruggereden via Leon en Burgos.
, Datum:
21.01.2021 13:23
Kea, ik heb je lange link wat ingekort...
, Datum:
21.01.2021 13:29
En de route wat veranderd!
, Datum:
21.01.2021 13:31
Sorry, zet de lange link er dan maar weer op!
Geplaatst door: kea
, Datum:
21.01.2021 13:52
Tineke, er gebeurt wat vreemds. Als ik de link op mijn computer open krijg ik de juiste route. Open ik de link op mijn android telefoon dan gaat de route anders !
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.01.2021 14:18
kea, Als je op de computer bij Google Maps de route met de hand aanpast, en de route vervolgens met de Google Maps app op de smartphone bekijkt, dan zie je niet de aangepaste route, maar de door Google berekende route van start tot eind.
, Datum:
23.01.2021 16:51
Ooh fijne reacties zeg! Spreekt allemaal erg aan!
Zijn Bretagne en de genoemde delen in Spanje geschikt voor kleine kinderen? Qua omgeving: fietsen, zwemmen, uitstapjes?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.01.2021 18:46
In beginsel wel, met één kanttekening: De Atlantische kust van zowel Frankrijk als Spanje heeft veel meer getij dan de Middellandse Zee, is dus in principe een stuk gevaarlijker. Maar goed, ook aan de Middellandse Zee zou ik mijn kinderen niet uit het oog willen verliezen...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
23.01.2021 19:51
In Frankrijk Lac de Sainte Croix. Geen zee maar fantastisch turquoise water en witte strandjes. Of Portugal. Wél een stuk verder rijden...
, Datum:
24.01.2021 11:40
Ik zou met kleine kinderen niet naar de Baskische kust gaan. Gevaarlijk en overvolle campings.
, Datum:
24.01.2021 15:02
@carolien
Lac de Sainte Croix zijn we paar jaar geleden geweest, prachtig gewandeld! Mooi daar! Maar nét niet precies wat ik bedoel, bedoel echt die baaitjes etc.!
Over de ruige zee las ik al vaker, brengt inderdaad twijfels met zich mee. Kleintje is in de zomer 2 jaar, dus niet persé al een zwemmer tegen die tijd. Dat zullen we in een zwembad bij de camping kunnen doen.
Tips qua fijne familiecampings aan de westkust? Camping aan het strand heeft dan onze voorkeur.
, Datum:
24.01.2021 15:20
@kea,
Werkelijk fantastische tip! Prachtig landschap daar, nooit verder gescrold dan Zuid-Frankrijk, haha! Hele goede tip!