Opmerkelijke foto's (spelletje) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.12.2020 19:21
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
03.12.2020 19:50
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.12.2020 19:55
, Datum:
03.12.2020 20:50
, Datum:
03.12.2020 21:53
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
03.12.2020 22:38
, Datum:
03.12.2020 22:55
, Datum:
04.12.2020 07:59
Geplaatst door: Johann
, Datum:
04.12.2020 10:56
Het lijkt op la Rochelle.
, Datum:
04.12.2020 11:38
Is t ook. Heerlijke stad om door heen te slenteren. Meestal gezellige straatmuziek en zelfs een stadsstrandje.
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
04.12.2020 11:55
Goedemorgen allemaal. Ook voor mij is het in "corona-tijd" een dagelijkse bezigheid. Kijken of ik weet wat er op de foto staat bij "Opmerkelijke foto's (spelletje)". Kwam al gauw tot de ontdekking dat mijn kennis over Frankrijk tekort schiet. Heb de laatste 5 bladzijden bekeken en kwam tot de navolgende ontdekking. Er waren zeven namen die het meest actief waren. Op één staat Jan van I, Johann is een goede tweede en Joost K staat op drie. Ina 2, Marja 4, Johan, Peter Hurktoilet en Toon maken de lijst compleet. Opmerkelijk is dat anderen niet op de lijst voor komen. Ik dus ook niet. Wat ik me afvraag is of ik erg weinig van Frankrijk weet (mijn vrouw en ik komen er al 40 jaar tijdens onze vakanties) of hanteren de anderen een methode (die ik dus niet ken) om gericht te zoeken? Of hoeven ze niet te zoeken maar weten ze het gewoonweg. Ben zeer benieuwd hoe de reacties zullen zijn.
Ook ik vraag me af of deze inbreng door mij geplaatst zou zijn als we niet midden in het "corona-tijdperk" hadden gezeten. Was ik dan streepjes achter de namen gaan zetten en tot het resultaat gekomen dat Jan van I op de laatste 5 bladzijden in totaal 41 keer een bijdrage leverde? Ik denk van niet. Aannemelijk is dat ik me dan met zaken had bezig gehouden die de kwalificatie "zinvoller" verdienen.
, Datum:
04.12.2020 12:04
Nou, we worden wel gevolgd😃
Ik herken de foto's, omdat we er geweest zijn. Komen al jaren elke zomer in Frankrijk. Behalve dit jaar dan, helaas.
, Datum:
04.12.2020 12:51
Hallo Jan, sommige foto's herken ik , sommige zoek ik op google. Probeer eens op franse trefwoorden, zoals tour, pont, etc.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
04.12.2020 12:52
Net als Marja4 geldt hetzelfde voor ons, ook wij herkennen de foto's, omdat we er zelf geweest zijn.
Mijn man maakt veel foto's van campings, maar ook van leuke stadjes in de omgeving.
Alle foto's zijn ook echt door hem gemaakt.
, Datum:
04.12.2020 13:21
, Datum:
04.12.2020 13:22
ook van deze Johann zijn alle foto"s van eigen hand.
Geplaatst door: joost-k
, Datum:
04.12.2020 13:24
@JanMat, Ook wij komen al zo’n 40 jaar in Frankrijk. Eerst zonder kinderen later met kinderen en de laatste 15 jaar weer samen. Met de kinderen verbleven we per vakantie op zo’n 3 campings en nu zonder kinderen doen we zo’n 10 campings per jaar aan. Elk jaar maak ik wel een plannetje naar welke hoek van Frankrijk we gaan om rond te reizen. Tijdens die voorbereiding zie ik veel van het gebied op foto’s en reisgidsen. Tijdens de vakantie bezoeken we uitgebreid de omgeving waar we verblijven. Dus vandaar dat je veel gaat herkennen.
Verder is dit spelletje al een vijftal jaren uitgebreid gespeeld en er zijn toen niet veel kerken, dorpen, gedenktekens, havens , vuurtorens, bruggen, etc die niet aan bod zijn geweest en ook daar is veel van blijven hangen. Trouwens wat er deze fase van het spelletje de revue is gepasseerd is in de vorige aflevering(en) van het spelletje ook wel eens aan bod geweest.
Dat is waarschijnlijk ook 1 van de redenen waarom het gestopt is. Alles was al geweest er kwamen veel herhalingen.
Verder wat toen het spelletje ook niet ten goede kwam is dat er met google ook op afbeelding gezocht kon worden. Dus het werd vaak erg gemakkelijk. Je werd dus gedwongen eigen foto’s te gebruiken of een screenshot van google streetview te maken.
En verder is het je herinneren als je er geweest bent of zoeken met google en google maps om het te raden, wat in mijn ogen het spelletje nog steeds leuk maakt. En er komen toch steeds interessante zaken voorbij.
Geplaatst door: ina2
, Datum:
04.12.2020 15:04
JanMat@ hier nog een reactie. Ook wij komen al ruim 40 jaar in Frankrijk. Soms 2x per jaar, toen we nog werkten. Nu, na ons pensioen gaan we soms 6 weken achter- een en verblijven vaak niet langer dan 1 week op dezelfde camping. Houden van actieve vakanties dus fietsen en wandelen veel. In de loop van al die jaren veel foto's gemaakt en keuze genoeg om te plaatsen. En...best zinvol ook om de zonnige plaatjes weer eens met frisse blik te bekijken , zeker omdat er nu niet veel mogelijk is.
Om mee te doen aan dit spelletje is een beetje handigheid met de pc wel makkelijk. Ook de juiste trefwoorden kiezen in het zoekprogramma scheelt een slok op een borrel. Wanneer je na het plaatsen van de trefwoorden op "afbeeldingen" klinkt, komen er honderden kerken of fonteinen voorbij (net wat je nodig hebt)en daar kun je dan zoeken naar het plaatje wat het er het meest op lijkt. Dat er vaak dezelfde namen voorbij komen is inderdaad zo, en wat mij betreft komt daar snel verandering in.
Dus.......waar wacht je op??? Succes.
, Datum:
04.12.2020 16:26
, Datum:
04.12.2020 16:41