Opmerkelijke foto's (spelletje) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
30.03.2021 10:51
En wat blijkt! De meeste foto's kwamen van een eilandje voor de kust waar ik nog nooit van gehoord heb!
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
30.03.2021 11:44
Heb Jan van I geantwoord via "het groene envelopje".
Wat mij betreft mag er enthousiast gereageerd worden in de hoop dat velen gaan mee doen.
Ben zeker voornemens dan weer aan te sluiten.
, Datum:
06.04.2021 16:27
(Opmerkelijke) constatering.
Op 28 maart j.l. om 22.08 uur plaatste ik de tot nu toe laatste foto voor het "fotospelletje". De teller van belangstellenden/kijkers stond toen op 61729.
Vandaag, 6 april 2021 om 16.10 uur, stond de teller op 63006. Een simpele berekening maakt dat er in die periode 1277 keer gekeken is door belangstellenden.
Over belangstelling niet te klagen maar helaas geen activiteiten. Iemand enig idee waar het door komt?
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
06.04.2021 17:16
Er zijn naar mijn mening een aantal redenen
1-metaalmoeheid. Vanaf 27-10-2007 tot 24-2-2017 is het spelletje 9 jaar en 4 maanden onophoudelijk gespeeld. Toen doofde het ook uit. Er bleven toen ook maar een paar spelers over.
Vorig jaar begon Marja4 weer met het spelletje en nu 4 maanden later zijn er weer maar een paar spelers over.
2-Plaatsen van foto’s vinden sommigen wel te lastig.
3-Niet genoeg eigen foto’s meer om te plaatsen.
4-Alle foto’s van internet zijn heel makkelijk te raden. Rechtermuisknop, ‘Afbeelding zoeken in google’. En het antwoord is bekend. (Is dat het geval zal ik persoonlijk nooit het antwoord geven).
Dit is wel op te vangen door youtube filmpjes stil te zetten en daar beelden uit knippen, maar is omslachtig.
, Datum:
08.04.2021 13:24
De reactie van Joost gelezen. Ongeveer 4 maanden geleden ben ik begonnen met het fotospel. Dankzij medespelers lukte het me om foto's te plaatsen. Eerst eigen foto's, vervolgens foto's van internet gehaald en al gauw de foto's uit de filmpjes van youtube geknipt en geplaatst. Dat vroeg zeker meer inzet maar het verhoogde in mijn beleving de speelvreugde. Met het zoekprogramma van Google was het zeer eenvoudig om de oplossing te vinden als er foto's van het internet gebruikt werden. Aangezien ik van mening was dat er wel "iets te zoeken" moest zijn zocht ik naar plekken/activiteiten -in Frankrijk uiteraard- die niet te bekend waren. De reactie "wie plaatst de moeilijkste opdracht" werd in het begin gegeven. De moeilijkste opdracht plaatsen was zeker niet de bedoeling maar de oplossing vinden moest wel een uitdaging zijn. Gaandeweg werd aangegeven door een "lezer" dat ze met veel plezier de filmpjes van de oplossingen bekeek en daardoor onbekende plekken van Frankrijk in beeld kreeg. Zo ondervond ieder op zijn eigen manier plezier aan dit spel. Gaandeweg bleven er maar een beperkt aantal spelers over. Door mij werden ze wel eens de 3J's genoemd. Dat het nu stil ligt is jammer maar het is niet anders. Persoonlijk zou ik het toejuichen dat meerde personen mee gaan doen. Ook ik moest voor de eerste keer foto's plaatsen. Dankzij de hulp van ervaren spelers lukte dat al gauw. Mocht er belangstelling zijn om mee te doen, stel de vraag op welke wijze je te werk moet gaan en voor je het weet raak je "verslaafd". In deze coronatijd werd het door mij als een prettig tijdverdrijf ervaren.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.04.2021 15:43
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.04.2021 21:04
Ik heb jarenlang enthousiast meegedaan en daardoor veel leuke plekjes 'ontdekt'. De laatste tijd lag het tempo zo hoog dat ik niet meer mee kon komen dan wel dat anderen zich zaten te verbijten tot ik eindelijk een nieuwe geplaatst had.
Wat die terug te vinden plaatjes betreft. In plaats van youtube-screenshots te nemen (zo veel werk is dat nu ook weer niet), kun je ook verschillende internetplaatjes combineren tot één foto. En zelf niet geprobeerd, maar werkt vermoedelijk ook: Zet op zo'n internetplaatje met een teken- of fotoprogramma in een minder belangrijke hoek een flinke fel gekleurde stip.
, Datum:
11.04.2021 10:27
T.a.v. Peter
Je schreef: "Kun je ook verschillende internetplaatjes combineren tot één foto". Dat is nieuw voor mij. Kun en wil je mij aangeven op welke wijze dat kan? Wel graag in simpele taal omdat het omgaan met pc/internet niet mijn sterke punt is.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.04.2021 11:21
Er zijn vast mensen die het beter uit kunnen leggen, maar ik doe een poging:
Als je het eerste plaatje gevonden hebt, klik je daar rechts op en kies je voor afbeelding opslaan als. Het opgeslagen plaatje lopen je in een fotobewerkingsprogramma. Dan kies je bij afmetingen dat je het canvas (zo heet het in photoshop, zeg maar het vel papier waar de foto op ligt) wil vergroten, zeg pak 'm beet vier keer zo groot. Dan zoek je nog drie plaatjes, iedere keer op rechtsklikken en zeggen afbeelding kopiëren. Die plak je dan op het vel papier met de eerste foto. Waarschijnlijk verschijnen de extra foto's in het midden, maar je kunt ze naar de gewenste plek slepen.
, Datum:
11.04.2021 11:38
Dank voor het reageren Peter. Ga er mee aan de slag zodra ik in de gelegenheid ben. Elke aanvullende informatie is welkom.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
11.04.2021 23:16
Met het oude spel heb ik ook vaak meegedaan met de naam Karla. Veel leuke adressen gevonden. Nu met de nickname kea. Ik antwoord alleen als ik het denk te herkennen , want met een klik op mijn mobiel zie je meestal meteen het goede antwoord. Dan ga ik niet antwoorden.Ik plaatst alleen foto's uit mijn archief. Maar de "oudere" garde die vroeger mee deed zie je bijna niet meer.
, Datum:
12.04.2021 10:07
Voor de mensen die het leuk vinden om terug te kijken.
Voor zover ik het kon terughalen de navolgende deelnemers gevonden. Begonnen op 27-10-2007 08.58 en gestopt op 06-11-2007 19.08.
Over een moordend tempo gesproken. Deze namen kwam ik tegen over een periode van 11 dagen.
Elma, Fotospeurtocht, Irene, Anne, visje. Kees, Martin, Jan van I, Karla, kees, Koffieleut, Truus, Jacquelien, Fred T, ilse, andré, Mieke, Jolanda, hans, Drakuul, lizette,
Piet, Geert, frank, josst, joost, Jack, Jan S, digi-oma, Dik Trom, Brenda, javi, Silvia, Kaaa, Pin, Peertje, Martin, Anne, Rivi, ilse, Fransje, Loes O, foto, piet, san, dirk, van, lili@n, Diane, Sabine, diane, Elma, hi, Hellen, henk, berny, connie, lili en Theo.
Geplaatst door: ® Freek
, Datum:
12.04.2021 11:43
, Datum:
12.04.2021 12:53
Hallo Freek,
Met gebruikmaking van de door Tineke geplaatste link kwam ik tot de door mij geplaatste tekst.
Enige tijd geleden kwam er een opmerking m.b.t. een "moordend tempo" dat gevolgd werd. Terugkijkend zag ik dat er in het begin (vanaf 27-10-2007) in 11 dagen tijd ongeveer 8 bladzijden met reacties gevuld werden. Over een "moordend tempo" gesproken.
Vervolgens viel me het enthousiasme op van de mensen die toen mee deden. Maar liefst 59 mensen mengden zich in de strijd. Dat aantal wordt nu niet meer gehaald.
Ik hoop dat er over enige tijd weer een herstart plaatsvindt. Al eerder schreef ik dat het voor mij een prettige bezigheid was in deze coronatijd.
Geplaatst door: ina2
, Datum:
12.04.2021 19:44
Beste JanMat
Wilde eigenlijk helemaal niet meer reageren.....maar wanneer je schrijft dat er in 11 dagen tijd 8 bladzijden met reacties werden gevuld......
Die reacties TOEN (rond 2007) waren vaak niet de juiste oplossingen. Dus de 1 plaatst een foto en dan krijg je gewoon meerdere foute antwoorden.
Oorzaak, je ging op je gevoel af, zocht op internet, of je was er gewoon zelf geweest. Er werd geen gebruik gemaakt van alle geavanceerde zoekprogramma's op internet. Je had een half uurtje de tijd en deed even mee. Later wanneer het juiste antwoord nog niet was gegeven stopte je er weer een uurtje in.....
Het fotospelletje is nu voor sommigen een dag vullend programma geworden. Prima voor diegene...maar al die geavanceerde zoekprogramma's zorgen ervoor dat je binnen 5 min. al het antwoord op kan lepelen. Laat ik voor mezelf spreken...........dit spelletje is een, - wie is het handigst met alle zoekprogramma's- geworden.
Dat was volgens mij niet het uitgangspunt.
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
12.04.2021 21:44
Ina2, ik ben het geheel met je eens. De eerste jaren was het nog niet mogelijk om Google voor je te laten zoeken op afbeelding. Dat maakte het toen veel lastiger als nu en kostte het veel meer tijd om het het te raden. Er was toen ook nog veel minder informatie op internet te vinden.
, Datum:
23.04.2021 18:49
Nog een constatering.
Op 16 april 2021 om 00.25 uur stond de teller op: 2253/64783
Op 23 april 2021 om 18.30 uur stond de teller op: 2255/65428
Een simpele berekening leert dat over de periode van 8 dagen 645 mensen dit onderwerp geopend en bekeken hebben. Gemiddeld 80 bezoekers per dag.
Nieuwe foto's werden niet geplaatst.
Waar keken ze naar en wat verwachtten ze?
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
23.04.2021 21:06
Was al een tijd van plan een nieuwe opgave te plaatsen dus bij deze...
Ben d'r nog nooit geweest maar heb beelden ervan gezien tijdens een etappe bij de Tour de France.
En het intrigeerde mij meteen!!
https://imgur.com/a/LWYk0y6
Geplaatst door: Noren-63
, Datum:
23.04.2021 23:27
Ik geniet van al die, door anderen geplaatste foto's! Hierdoor diverse M3tjes met nog te bezoeken plekken in de Frankrijkatlas geplakt.
Geplaatst door: ® Jolanda
, Datum:
09.05.2021 19:24