Campings waar Campers niet zijn toegestaan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: De Goudplevier
, Datum:
04.10.2020 22:27
Wij kamperen al heel erg lang met een tent. Eerst met onze ouders, later met de kinderen en nu weer met z’n tweeën.De laatste jaren wordt het eigenlijk steeds minder leuk door de oprukkende campers. U kent ze vast wel, die vrachtwagens met diesel geluid en alles bling bling. Het is ons ook al eens overkomen dat er een camper naast ons kan kwam staan zo’n joekel met twee achterassen. Dan is de camping beleving gelijk verdwenen.
Wij zijn op zoek naar campings waar die vreselijke campers niet welkom zijn. Of tenminste op een apart veld staan geparkeerd.
Hopelijk zijn die pareltjes nog te vinden.
We horen graag van jullie. Alvast bedankt voor je reactie.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
04.10.2020 23:11
Geplaatst door: De Goudplevier
, Datum:
04.10.2020 23:32
Bedankt voor de tip. We gaan het bekijken. Mvg, A. de Roon
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.10.2020 01:01
Bij mij is het andersom. Ik vlucht van campings, omdat het zelden campings meer zijn maar vooral armoedige bungalowparken met verhuuraccommodaties, waar de gasten helemaal niet willen kamperen (maar wel de prijs van een bungalow betalen). Voor zo ver ik met mijn (bescheiden) campertje nog op campings kom, is het op eenvoudige campings, waar ruimte genoeg is en mensen nog echt kamperen.
Iedereen zijn ding hoor,en geniet er vooral van, maar van dit soort onverdraagzame reacties word ik een beetje kribbig.
, Datum:
05.10.2020 07:43
Peter, de door mij genoemde camping heeft géén verhuuraccommodaties.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
05.10.2020 08:14
Je kan ook naar een autovrije camping gaan. Dan heb je ook geen last van campers.
, Datum:
05.10.2020 09:21
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
05.10.2020 09:23
Leef en laat leven. Ga eens naar een echte camping, minicampings waar je een plek krijgt van minimaal 150 meter, daar heeft iedereen een lekkere ruimte tot zijn beschikking, dus zo goed als geen last van medekampeerders, bij ons zijn de plekken vanaf 175 tot en met 275 meter.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
05.10.2020 10:30
@Vakantie: helemaal gelijk! Wij kamperen bij voorkeur op minicampings waar je met weinig kampeerders een zee van ruimte hebt. Als er campers komen, zit je daar niet tegenaan te kijken, omdat de opzet/indeling van die campings in gunstige zin afwijkt van grote(re) campings met plaatsen die vaak aan “straatjes” zijn gelegen. Vaak kijk ik ook even op Google Maps om te zien hoe de camping ingedeeld is. Parkachtige campings bieden ook vaak mooie plaatsen. Ik heb overigens niets tegen campers.
, Datum:
05.10.2020 11:03
Geplaatst door: Wima
, Datum:
05.10.2020 11:53
Gelukkig bestaan er campings in verschillende "vormen en maten", voor verschillende voorkeuren. De voorkeur van een ander afkeuren/afkraken lijkt me niet nodig. Ieder zijn ding, het is ieder zijn eigen vakantie.
, Datum:
05.10.2020 15:43
, Datum:
05.10.2020 16:34
Geplaatst door: campertje
, Datum:
08.10.2020 11:55
Als het even kan zorgen wij dat we niet in de buurt van tenten komen te staan. Is naar beide kanten wel zo prettig.
In het verleden zijn wij, met ons zeer bescheiden busje, weleens naast een tent gezet waar wij ruim in hadden kunnen parkeren.
We kwamen een tijd geleden tot de ontdekking dat er bijvoorbeeld in GB campings zijn die daarom tenten weren. Volgens camping eigenaar werd gereserveerd voor een tent om vervolgens een plek van 10x15 propvol te zetten zodat de buurman kwam klagen dat hij zijn plek niet op kon doordat de scheerlijnen daar uitkwamen. Ieder zijn ding dus laten we lief zijn voor elkaar.
Geplaatst door: marlieskr
, Datum:
08.10.2020 14:53
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
10.10.2020 22:53
Op deze camping in Noord-Frankrijk kun je ook alleen met je tent terecht (of in een van de bijzondere verhuuraccommodaties): https://atelierdelacharite.nl/
Fijne plek!
, Datum:
11.10.2020 09:08
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
11.10.2020 12:52
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
11.10.2020 13:04
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.10.2020 13:43
ah de echte kampeerders altijd een fijne discussie.
Wij zijn al een jaar of 15 geleden gestopt echte kampeerders te zijn wegens wat fysieke ongemakken en toen maar in huuraccomodaties gedoken op campings. Dat hebben we een tijdje volgehouden totdat we een beetje klaar waren met het kabaal wat mensen in huuraccomodaties weten te maken en overgestapt op huren van gites of vakantiewoningen van particulieren, wat buitengewoon goed bevalt inmiddels en zal ongetwijfeld ook iets met de stijgende leeftijd te maken hebben.
Deze zomer voor het eerst sinds jaren weer een accomodatie op een camping gehuurd omdat we door Corona wat anders wilden en ik er eigenlijk ook niet zo over nagedacht had bij het zoeken naar iets anders, maar we zijn gelijk weer genezen. Alles zat stampvol met werkende EU-mensen en in de weekenden werden we verblijdt met grote groepen fietsende volwassen mannen die uiteraard zich even uit moesten leven zonder moeders in de buurt en een paar feestende Belgische jongelingen die dachten dat hun caravan 2 dagen als disco dienst moest doen. Dit laatste wisten we nog enigszins de kop in te drukken door min of meer met ze af te spreken dat een aantal uurtjes op de dag ze hun trommelvliesjes op mochten blazen maar het verder dan wel fijn stil moest zijn en ik moet eerlijk zeggen dat lukte aardig. Opmerkelijk vond ik dat als ik over het kampeergedeelte liep ook 's avonds waar het voor september echt stampende vol stond de sfeer juist wel heel relaxed en rustig was i.t.t. het huurgedeelte.
Maar is nu echt wel de laatste keer geweest dat we iets op een camping gehuurd hebben. Ik moet zo langzamerhand toegeven dat het allemaal niets meer met kamperen te maken heeft op dit soort terreinen. Ik zat net eens te kijken naar een camping waar ik vroeger kwam en je nauwelijks op plekken kon komen met een caravan zodat er heel veel tentkampeerders stonden, ook daar staat het inmiddels vol met accomodaties zie ik en dat kan alleen maar als ze her en der de natuur op die camping flink aangepast hebben. Maar goed er zal ook geld verdiend moeten worden.
Ik vermoed niet dat er campers komen omdat je er gewoon niet echt met campers kan staan maar je staat dus wel tussen de huuraccomodaties.
https://www.les-blaches.com/acces.php
Ik ken nog wel een andere camping in die regio waar geen campers komen, alleen is dat wel een nudistenterrein dus mogelijk niet wat jullie zoeken maar toch maar even neer gezet: Camping-frankrijk.nlCamping Naturiste La Plage des Templiers in Saint RemezeAlles wat u wilt weten over deze camping in Ardèche