Caravans en campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: scg
, Datum:
08.09.2020 16:14
Nou, die schuifdeuren zijn wel een bron van irritatie. Ooit ook wel naast zo'n busje gestaan. We werden er echt knettergek van. En we zijn blijkbaar niet de enige, want op de nieuwste campers zit tegenwoordig een zgn. softclose systeem.
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
08.09.2020 18:35
Ja Nanka, speciaal teruggekomen voor jou!!🤣🤣 De reacties zijn zoals ik had verwacht...haha!! Het is toch in veel gevallen een ergenis, die campers. Maar oké, het is niet anders toch??
Geplaatst door: Sjaan
, Datum:
08.09.2020 19:07
Nena is Cato geworden!!
Ik ben nu Sjaan.... echt top dit 👍
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
08.09.2020 21:47
@Cato, dus je bent geen Nena of Prudence of Truus, enz, meer, maar nu dus Cato? Grappig! 🤔
Geplaatst door: Den
, Datum:
09.09.2020 01:22
Ik verbaas mij als zo’n bejaarde overdag meer dan een uur bezig is om een stellage op te bouwen en zijn schotel te richten om zo maar geen Shownieuws te missen in hun camper of sleurhut. Ik krijg dan een baldadig gevoel tijdens mijn late avondwandeling. Volgende dag staat zo’n baas de schotel weer te richten. 😀
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
09.09.2020 01:39
Wat een vooroordelen hier over camperaars zeg!! Nou ik zou zeggen wen er maar aan, want er komen steeds meer camperaars bij! Een paar weken geleden stonden wij, met onze camper, op de stadscamping bij Apt. We zagen, 2 tenten, 2 caravans, en zeker 20 campers op de camping.
Camperaars zijn mensen die eerst vooral in hotels of appartementen op vakantie gingen??
Wij kamperen sinds 1976, eerst jaren met een tent, toen met vouwwagen, weer later met caravan, en sinds 5 jaar met camper!
Camperaars gebruiken meer stroom? Gebruiken we alleen voor de koelkast en telefoons ed op te laden, en dan hebben we ook nog een zonnepaneel! Heb ik bij een tent nog nooit gezien! We hebben niet eens een senseo, of koffiezetter. Gewoon met de fluitketen water koken, en dat op de koffie gieten. Een tv hebben we niet in de camper. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Wij kamperen nog steeds met veel plezier, zitten als we op de camping zijn, zoveel mogelijk buiten, maken als het zo uitkomt een praatje met andere kampeerders, en dat kunnen camperaars zijn, maar ook kampeerders die met ent of caravan kamperen, maakt voor ons geen verschil hoor.
Soms heb je bij campings een apart terrein voor campers. Dan heb je een kleine plaats, waar je net je luifel kunt zetten, die dan zo ongeveer tegen de volgende camper aankomt, als we op doorreis zijn, staan we daar wel, maar blijven we een paar dagen, dan liever een gewone kampeerplaats, waarvoor je dan ook wat meer betaald.
Vaak zijn er al plaatsen, die verhard zijn, wat zeker handig is voor campers, en dat wordt ook wel steeds meer. Maar zit je op minder natte plaatsen, is de grond hard genoeg.
Iedereen is vrij, om zolang op een camping te blijven zo hij zelf wil. Of je nu 2 dagen wilt blijven of 3 weken. Wij hebben nog nooit langer dan 1 week achter elkaar op dezelfde plaats gestaan. Niet met tent, vouwwagen, of caravan, ook niet toen de kinderen nog meegingen, we zagen graag, meerdere dingen.
Een grote caravan, ontneemt je net zoveel uitzicht als een camper. En er zijn ook veel gewone auto's die op diesel rijden, zeker als ze een zware caravan trekken!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
09.09.2020 14:10
Tja... campers... 't weet wat. Ooit in de buurt van Dole op een camping gestaan met onze simpele caravan. 't Was in het voorjaar, gras nog vrij lang en de bodem was drassing. We vonden toch een redelijke plek. Een stuk verderop kwamen twee campers staan met landgenoten. Er werd ettelijke malen heen-en -weer gereden opdat via de schotel op het dak toch ontvangst was. Ik zag de wielen steeds verder in de modder zakken. De volgende ochtend werden matjes, neergelegd en takken van bomen en struiken getrokken om bij de wielen te leggen... geen beweging te krijgen in beide campers. Een van de eigenaren kwam naar ons toe en vroeg of wij "even" beide campers op het verharde pad kunnen trekken (ja, we hadden destijds een (4 wheel Frontera) waar we zuinig op waren en waarmee we menig Fransman geholpen hebben. Mijn echtgenoot heeft geweigerd deze campers uit de prut te trekken omdat .ze de avond tevoren konden weten dat ze zich vast reden. Bovendien waren het zware campers en we geen zin hadden in eventuele schade aan de auto. Enfin... weer wat scheldwoorden wijzer geworden zijn we gewoon vertrokken. Inmiddels was er een Duitse campinggast met een zware auto gekomen en ook de campingeigenaar had wel een tractor. Ze zullen inmiddels wel weg zijn.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
09.09.2020 19:04
Ze konden in ieder geval nog televisie kijken 😁
Geplaatst door: Nena
, Datum:
09.09.2020 20:46
Gelukkig...wat moet je anders...🙄
Geplaatst door: svdl
, Datum:
10.09.2020 08:26
Dit jaar een nachtje weg geweest met mijn man met de tent in Nederland. Kinderen bleven thuis dus hadden niet veel eisen aan de camping behalve dat het binnen half uurtje rijden was van huis en niet duur. Er was niet veel te doen (had 1 speeltoestel en verder niks) dus wisten we dat het een camping zou zijn met een gemiddelde leeftijd die hoger ligt als die van ons. Waar we geen rekening mee hadden gehouden was dat alle plekken een stoepje hadden midden op de plek. Ons gelukkig kleine bijzet tentje kon precies tussen stoepje en heg staan maar had geen 10 cm breder moeten zijn . Stonden ook alleen maar caravans en campers waar die verharde plek in het gras vast heel makkelijk is. Dit nog niet eerder mee gemaakt maar wel iets waar we op gaan letten als we weer eens een nachtje met zijn tweeen weg gaan.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
10.09.2020 08:45
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
10.09.2020 20:09
@svdl , wij zagen hier ook wel leuke campings, maar inderdaad steeds meer verharde plaatsen waar wij de haringen niet kwijt kunnen. En ook vaker campings waar tenten niet welkom zijn ivm behoud van de grasmat. Of elke 3 dagen tent verplaatsen. En dat waren geen natuur terreinen. Daarom kamperen wij amper nog in nederland, hooguit een weekendje. En als alles lijkt mee te zitten mag een elektrisch campingkacheltje niet gebruikt worden ( ook als ik meld dat het enkel voor kwartiertje in avond of ochtend vroeg is) Campers mogen dan wel elektra gebruiken ( niet zichtbaar, maar ws gebruiken die wel meer) Ons kacheltje is 400 watt. Dus wij kamperen of in het buitenland, of niet.... Maakt mij niet uit of buren caravan of camper hebben, maar nederland heeft blijkbaar voorkeur met tegelterrassen voor caravans of campers
Geplaatst door: svdl
, Datum:
17.09.2020 08:28
@marian5. Dit was de eerste keer dat wij dit zo mee maakten. Wel eens dat een aantal van de plekken half verhard zijn. Kamperen met Pinksteren eigenlijk altijd in Nederland en proberen ook bij goed weer spontaan nog een weekend/nachtje. Nu op 2 campings geweest dat op alle plekken 1-3 tegels liggen waar band of disselwiel op kan staan maar daar valt dan prima met je tent tussen te staan maarde meeste campings waar we geweest zijn hebben allemaal plekken waar alleen gras is. En we kamperen eigenlijk nooit op dezelfde camping
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.09.2020 15:27
@Marian5, jammer dat jij je tegen laat houden door zo'n negatieve ervaring. Nederland heeft volgens mij veel meer campings waar gewoon gras ligt dan campings met die verschrikkelijke verhardingen of kunstgras. Het is toch heerlijk om een weekend in eigen land erop uit te gaan? Ik neem tenminste aan dat je niet voor een weekend naar Frankrijk rijdt...
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
17.09.2020 17:35
Net terug van 10 dagen Waldcamping in Naturns.
De bezetting was 70% campers waarvan bijna de helft bestond uit kleine campertjes en ja, ook met de door mij eerder verguisde schuifdeuren.
En ik moet zeggen dat het ons bijzonder is meegevallen deze keer.
Het kan dus wel.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
19.09.2020 11:54
Digi oma ik begrijp dus uit je reactie dat jullie Fransen wel geholpen hebben met de Opel Frontera maar Nederlanders met een camper niet. Heeft niet dus niet te maken met zuinig zijn op de Frontera maar zoiets van Zie je wel .
Ik heb een keer een halve dag liggen sleutelen om de schade aan de mover van een ouder echtpaar te herstellen. Dan zeg ik ook niet moeten ze maar niet zo'n grote caravan kopen. Probeer eens geen vooroordelen te hebben.
Ik herinner me nog jaren geleden op dit forum de discussie over de onnodige navigatie en WiFi.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
19.09.2020 13:07
En Jan56, probeer jij dan eens het verhaaltje van Digi oma eens goed te lezen.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
19.09.2020 20:55
@carolien , we hebben een aantal campings in nederland waar we weten dat we voor kort terecht kunnen. Maar voor een weekend gaan we toch al snel richting belgie , luxemburg of ardennen. Ivm weinig lange weekenden, proberen we de zomervakantie wel altijd te rekken tot bijna 4 weken ipv de gangbare 3. Vaak voor de drukte, de grijze golf vaak, dus vaak tussen caravans, maar dat maakt me niets uit. Grote campers, die mega witte bakken proberen we niet naast te staan. Ook ivm uitzicht. Maar dat is voor het hoogseizoen prima te doen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
21.09.2020 22:53
Beste Jan, terzijde... we hebben natuurlijk ook Nederlanders (camping Tournesol) wel eens even geholpen om weer op het rechte pad te komen. Bij voorbeeld de medelanders die net even te dicht bij de slootkant wilden staan en waarvan de auto zachtjes richting water gleed. De caravan stond nog op het verharde deel en die hebben we (met behulp van de campingeigenaar) snel losgekoppeld en toen snel onze auto voor de glijdende auto gezet, kabel eraan en net op tijd was de bestuurder weer op de weg .
Zal nooit de mensen uit Noorwegen vergeten die op Camping Bastets met een te grote en te zware caravan met ook nog zware fietsen achterop naar boven wilden rijden. Halverwege was het toch te steil. Stinkende motor etc. Met nog een stel medelanders en de eigenaar van de auto eerst de wielen van de caravan geblokkeerd (had gelukkig een mover) en daarna losgekoppeld. Gezellig op bij het neuswiel gezeten, anders wipte de caravan. Mijn echtgenoot is rondgereden met onze auto en heeft zowel de auto als de caravan naar boven gesleept. Moet toegeven dat het een bochtig en heel steil pad was naar boven en meestal sleept de eigenaar van de camping de caravans met de tractor omhoog.
Voor Jan... ik ga geen mensen die zich met hun volle "verstand" naar ik aanneem tot aan de assen in de prut werken en wel denken dat een ander voor ze zorgt.