Caravans en campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.09.2020 21:29
Ik vind het geweldig dat zo'n grote buscamper op een municipalcamping van 12€ staat. Ik kijk mijn ogen uit, zeker campers met uitschuif cabines. Wat zou ik graag binnen willen kijken. Ik stoor mij er niet aan, maar ben vooral verbaasd.
Ik zou zelf niet zo ding willen hebben omdat het mij onhandig lijkt om mee te rijden over een smalle bergpas.
Het lijkt mij ook niet prettig om al die priemende ogen van mensen op de camping te aanschouwen.
Geplaatst door: Alca
, Datum:
03.09.2020 22:29
Het gaat vooral om campers in dit topic. Het is een feit dat het aantal toeneemt, het kamperen met een camper is ook bereikbaarder geworden door verhuur.
De te huren campers zijn ook vaak enorm groot en dit gaat toch meer en meer het beeld op campings wat vertekenen. Dit is een feit op zich en geen veroordeling waarom iemand voor een camper kiest. Dat kan inderdaad van alles zijn. Campers kiezen ook vaak voor een camperplek buiten een camping maar moeten soms toch even "laden en lossen" op een camping en blijven daar dan enige tijd om verschillende redenen.
Wij zagen dit jaar wat meer kleur in campers: grijsgroen, ivoor, lichtblauw. Iets wat meer opgaat in de natuur is in andermans ogen al zeker minder hinderlijk.
Wij waren op campings ( mening volgt) waar er onontkoombaar ook campers waren, er was geen andere keuze in de buurt waar het niet net zo was. En ieder zijn ding...maar het mag toch wel opgemerkt worden en gezegd worden wat men mooier vindt op een camping? Maar de keuze voor een kampeermiddel vind ik niet te veroordelen , dat is een vrije en soms noodzakelijke keuze. Ha, een camperaar kan die lelijke kleuren van een tentenkampement met alle troep eromheen ook storend vinden. En dat is ook zo. Zo probeer ik het dan ook weer te zien.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
03.09.2020 23:33
Er bestaan ook grote tenten die je uitzicht kunnen belemmeren.
Of je staat op een idyllische municipal en in de ochtend wordt je vroeg wakker omdat er 3 families uit noord Frankrijk zijn aangekomen met 2 grote caravans, voortenten, koelkasten. Er werden zelfs twee gasfornuizen van de aanhangers gehaald. Dan heb je ook opeens een heel kamp naast je staan. Het blijft toch altijd weer een verassing maar kan ook heel gezellig zijn.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.09.2020 08:37
Dat zeker maar ik vraag me wel eens af of de camperaars zich wel eens realiseren dat ze storend over kunnen komen op anderen.
En dan gaat het niet alleen maar over de grote jongens maar ook over de kleintjes die van vroeg in de ochtend 06:00 uur (bergwandelen) tot laat in de avond de schuifdeuren bezig zijn met het open schuiven en dichtschuiven van de zijdeur.
De nieuwere generatie heeft een soft stop maar de hippe oudjes maken flink geluid met ijzer op ijzer.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
04.09.2020 08:49
@Jan52, tentkampeerders kunnen ook heel wat lawaai maken met hun autodeuren, hoor. We zijn net 3 dagen thuis van een fijne vakantie in Frankrijk. Een tentkampeerder was 's morgens vroeg bezig met het opbreken van de tent voor vertrek. Al luisterend kregen wij de indruk dat zijn auto wel heeeeel veel deuren moest hebben. We telden minstens 43x een deur opendoen en dichtgooien.
Ik denk dat deze mensen bij elke keer iets in de auto leggen, de deur weer dichtgooiden. Wij oudjes vonden dat, liggend in bed , zo hilarisch, dat we de slappe lach kregen als er weer met een deur werd gegooid.
Trouwens, die rondlopende mannen met hun tv schotels is ook heel komisch om te zien!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
05.09.2020 02:50
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.09.2020 21:44
@Jan52: een beetje bergwandelaar vertrekt inderdaad vroeg, maar komt pas 's avonds terug. Die is per definitie niet de hele dag met schuifdeuren in de weer. Dikke kans trouwens dat is zijn deur niet een open doet voor hij weggaat, want toilet en wasbak heeft ie zelf aan boord.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
06.09.2020 15:35
Peter, die kleine oude hippy Westfalias’s hebben dacht ik geen ruimte voor wastafels en wc.
En het zijn juist die buscampertjes die zoveel herrie maken.
Er stond een gezin achter ons, een gezin met 3 kinderen.
Voor elke handeling, of het nu wc, zwembad, tanden poetsen of buiten eten was, elke keer ging de schuifdeur open.
Ze gingen op een ochtend rond 6 uur op pad, nadat de hele familie om en om naar buiten was gegaan.
En laat in de avond kwamen ze weer terug om vervolgens het hele ritueel weer te doorlopen.
En dan heb ik het niet over 1 maar over een stuk of 13 van die busjes.
Heel erg leuk om te zien maar daar blijft het wat ons betreft ook bij.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
06.09.2020 16:58
Vanaf morgen ga ik sparen voor een grote witte camper om in Frankrijk te kamperen, liefst op municipalletjes.
We passen in het profiel (opgesteld door Freekvo), hebben ruime ervaring met de Costa's, hotel- en appartementvakanties. Om geld uit te sparen gaan we -zodra we de camper hebben- over binnenwegen rijden.
Van het geld dat we besparen, huren we 2 grasmatvelden op de camping, dit vanwege de grootte van de camper.
Het uitzicht wordt daardoor wel geblokkeerd voor andere kampeerders, dat is dan jammer.
Om ruimte en uitzicht te hebben, gaan we voor deze: https://i.insider.com/5df01458fd9db260307bb1f2?width=1100&format=jpeg&auto=webp
, Datum:
06.09.2020 18:36
Over binnenwegen? Waarom zou je met dit ding in vredesnaam over wegen rijden. Dit is voor het beter off-the-road-werk, dwars door boerenland, om te overnachten op plekjes waar je door de politie weggestuurd wordt.
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
06.09.2020 19:05
Car2 ik lig helemaal in een deukie. Jij hebt humor zeg :-)
Mag ik dan een wijntje bij je komen drinken?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.09.2020 19:39
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
06.09.2020 21:12
Leuk wagentje!!! Coronaproof en je hoeft ook geen bijzettentjes mee. Ideaal.
, Datum:
06.09.2020 21:25
@Nena, echt een wagentje voor jou!
, Datum:
06.09.2020 23:22
@Daido: Beetje prijzig, maar dat zijn ze tegenwoordig allemaal (tenzij je een aftands hippie-busje ombouwt), en dit is tenminste geen witte doos:-)
Geplaatst door: Nena
, Datum:
07.09.2020 12:26
Nanka je gunt me nogal wat!! Ik ga liever naar een hotel aan de Cote d' Azur!! 😎
, Datum:
07.09.2020 21:41
@Nena, hee, ben jer toch weer? Ik dacht dat je niet meer zou komen op deze site. Of hoor ik niet tot het door jou genoemde gepeupel? Ik plaag maar, hoor. Maar ik vind dat iedereen mag kamperen op zijn of haar manier, met tent, caravan of camper. Uiteraard natuurlijk niet met zo'n waanzinnig ding als op die foto staat. Die zal trouwens op geen enkele camping worden toegelaten.
Persoonlijk lijkt mij een hotel of appartement aan de Cote 'd Azur helemaal niets!
Geplaatst door: Campertje
, Datum:
08.09.2020 15:11
Bezitter van klein campertje. Met zo'n lawaai makende schuifdeur. Helaas er zat niet meer geld in de portemonnee anders was ik voor dat model van car2 gegaan.
Zijn ermee begonnen omdat tenten helaas niet meer kon. Maar in de jaren dat we met de tent gingen ook de nodige overlast van mede tenters gehad.
Pa en ma voor de tent met veel drank en lawaai, kinderen in de tent die dan niet kunnen slapen en ouders maar naar de kinderen schreeuwen dat ze ' hun bek dicht' moeten houden. Wij zijn de volgende ochtend heel vroeg en met veel lawaai vertrokken.
Dus laten we elkaar een plekje gunnen😘. Veel grote campers zullen over een jaartje misschien toch wel verdwijnen omdat ze minder handig blijken te zijn dan de eigenaar dacht.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
08.09.2020 15:19
Wat een raar topic...
De topic opener komt met een stelling en geeft aan boze reacties te verwachten. Vervolgens reageren allerlei mensen vanuit hun eigen invalshoek. De enige die boos wordt is de topic opener zelf...... zeer bijzonder!
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
08.09.2020 16:00
komkommertijd is vroeg dit jaar ;) ;)