Caravans en campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Nena
, Datum:
02.09.2020 16:39
Stelling: ik vind dat campers (doortrekkers) aparte plaatsen moeten hebben op campings of buiten de campings. Omdat:
1. Onrustig, campers vertrekken meestal na een dag of wat.
2. Ze ontnemen vaak het uitzicht; zo'n grote witte camper op een gewone tent- of caravanplaats.
3. Vaak (echt waar) stinkdiesels.
4. Ze rijden de grasmat stuk.
De grote campers (busachtigen) zouden méér moeten betalen!
Hoe denken anderen hierover? Ik krijg vast boze reacties.....
Geplaatst door: @ndrea
, Datum:
02.09.2020 16:44
Lol je hebt zin in een pittige discussie begrijp ik? :)
Ik als tentkampeerder ben het niet met je eens. Het enige dat ik vervelend vind is dat ze vaak in de avond een tv hebben aan staan en dat geluid irriteert me, maar ze zijn inderdaad vaak weer snel weg dus heb je er ook nooit lang last van.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
02.09.2020 16:45
Er zijn al campings die rekening houden met campers. Die plaatsen hebben met een stuk grind/klinker/asfalt (waar de camper kan staan) en een stukje gras ernaast waar de camperaar met zijn stoeltjes al dan niet onder zijn luifel kan zitten.
In Scandinavië zie je dat al heel veel, in Nederland en Frankrijk heb ik het ook al gezien en het zal steeds meer aangelegd gaan worden als de campings de mensen met een camper tegemoet willen komen.
Zolang de campers nog op gewone plaatsen staan, ach dan sta ik er naast/tegenover/achter. Na een dag of 4 ga ik toch weer verder en dan heb ik misschien wel 2 campers als buurman gehad, ach het stoort me niet.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
02.09.2020 17:39
Nena volgens mij ben je een trol..of verveel je je?
Er zijn ook campings waar alleen tenten zijn toegestaan.
Geplaatst door: Alca
, Datum:
02.09.2020 23:14
Nena, ik ben het niet eens met je stelling dat campers en caravans echt apart zouden moeten staan. Dat is ook niet te realiseren op een camping, want wie krijgt waarom dan de de mindere of de mooiere plaatsen. En is een camping "complet" als dat deel vol zou staan en het tentgedeelte niet?
Wel vind ik tenten en vouwwagens op een camping heel veel mooier staan dan al die grote witte kunststof bakken. Soms een hele rij , een witte muur. Een hoge camper belemmert soms ook je uitzicht.
Een tent op een grondzeil maakt het gras ook kapot na een paar dagen. Tentkampeerders kunnen ook maar kort staan.
Wat ik wel vind is dat het bedrag voor elektriciteit naar gebruik zou mogen worden aangepast. Over het algemeen gebruiken campers en caravans meer elektriciteit en het bedrag a (minstens) 4,50 per dag betaalt ook de tentkampeerder met zijn koelboxje en een lampje. Dit is echter een te grote investering per kampeerplek maar dan zou er voor een simpele tent minder gerekend mogen worden. Vaak gezien dat mensen geen elektriciteit afnamen, hun telefoon in het sanitairgebouw oplaadden en maar kaarsjes aanstaken omdat ze niet die 4,50 per dag wilden betalen. Wat dan ook erg veel is!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.09.2020 00:16
Mijn camper is rood, mag die wel? Overigens, caravans (die ook steeds ook steeds groter worden, mijn ouders hadden er eentje van drie meter 20) zijn bij mijn weten allemaal wit.
Sorry hoor, had me voorgenomen niet te reageren maar kan me niet inhouden. Ik zie dat Nena geen trol is, maar deze post getuigt van veel onverdraagzaamheid. Iedereen kampeert om zijn redenen op zijn eigen manier. Wij kozen voor een camper toen trekken met een tent om gezondheidsredenen (vanwege optrekkende kou als je op een luchtbed op de grond ligt: rheuma-klachten) niet meer voor de hand lag. Caravan geprobeerd, maar ik vond daarmee rijden vreselijk. Kun je van vinden wat je vindt, en ik weet dat hele volksstammen probleemloos met caravans rijden, maar ik vond het dodelijk vermoeiend. Dan is het vakantiegevoel weg.
Mijn idee als je problemen hebt met witte muren van caravans en campers om je heen: zoek je heil net als wij op kleinere campings en boerencampings, liefst net iets buiten de toeristische gebieden. Daar heb je vaak de wereld aan ruimte en je kunt er doorgaans nog op de bonnefooi aankomen ook. Wij zijn überhaupt niet zo van de hutje-mutje-campings.
Weet overigens dat die mega-campers maar een kleine minderheid van de campers uitmaakt. En dat die er in nattere gebieden doorgaans tegenaan lopen dat ze geweigerd worden op campings omdat ze de grond kapot rijden. Een beetje camping-eigenaar weet dat, en een beetje camperaar snapt dat, want die heeft geen zin om door een tractor weggehaald te moeten worden.
Overigens kunnen campings dit soort problemen ook slim oplossen. Stond van de zomer op de camping in Sainte-Terre aan de Dordogne. Daar houdt de beheerster de plekken direct aan de rivier vrij voor kleine tentjes, zodat die ook op de rivier uit kunnen kijken. Kon ze zich permitteren, want zo druk was het niet, maar toch.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
03.09.2020 07:53
Ik ben het er hartgrondig mee eens. En dan heb ik het niet over rode buscampers maar over die grote witte slagschepen die niet over tolwegen rijden want "binnendoor is veel mooier" (mooi niet, het gaat gewoon om het geld) en het liefst op goedkope camperplekken staan (van die geasfalteerde terreinen) want dat is ook zo lekker goedkoop.
En als ze dan al op een camping gaan staan, zetten ze de camper overdwars op de plek neer want "anders komen we er niet meer uit". Weg uitzicht van de buren. Of ze proberen 3 verschillende plekken omdat de automatische schotel geen signaal opvangt.
Bij het vullen en legen van de watertanks laten ze de motor gewoon draaien, kennelijk is het teveel moeite om even het sleuteltje om te draaien.....
Ik generaliseer en ik overdrijf; ik weet het. Maar in mijn ogen zijn veel camperaars mensen die weinig gekampeerd hebben, teveel vakanties in een appartement of hotel aan de Spaanse costa's hebben doorgebracht en nu op latere leeftijd "het avontuur" willen opzoeken. En dat valt dan tegen helaas.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
03.09.2020 08:50
@Alca. Ben ik blij dat ik een zilvergrijze caravan heb, dat breekt die "witte muur" wat hè! Waar een mens zich al niet aan kan ergeren. Geniet toch van je vakantie en van het vertier om je heen, van het komen en gaan van mensen. Wij hebben altijd met een tent gekampeerd, maar als de jaren gaan tellen, is een caravan toch wat comfortabeler.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.09.2020 09:55
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.09.2020 10:15
Van al die jaren dat ik nu kampeer vielen de campers me alleen op in Slovenie op de camping. Daar was t "zoek maar ergens een plek" en soms stond er dan een heel grote camper dichtbij, maar die ging ook weer na paar dagen. Het meest opvallende wat ik daar gezien had waren 4 duitse campers die zich in een vierkant hadden opgesteld; in het midden hadden zij hun gezelligheid/bierstube maar alle buren voor/achter/links/rechts keken tegen enorm wit blok aan. Ze zijn zo ook zeker week blijven staan ;-). T zag er best asociaal uit. Maar verder dus nooit "last" gehad, dus als dat de enige keer was van al die jaren dan valt t volgens mij reuze mee.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.09.2020 10:55
Geplaatst door: Rob
, Datum:
03.09.2020 15:09
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar nu doe ik het toch ...
Geplaatst door: Toon
, Datum:
03.09.2020 16:37
Tja, er is veel waarheid in de klachten. Maar er komen meer campers dan caravans, vooral in deze bijzondere tijd zijn die dingen zeer gewild.
Er zijn steeds meer plaatsen waar campers kunnen overnachten.
Deze hebben stroom en je kunt er laden en lossen, meer niet, en nu komt het, ze zijn nier DUUR.
Let wel hoe groter de camper hoe krenteriger het volk.
Je zou zeggen als je zo een luxe camper kunt kopen heb je een paar centen.
Maar het is, dan heb je een paar centen gehad.
Leuk volk, ik weet pressies wanneer ze vertrekken.
De dag ervoor willen ze dan wel een praatje maken, daarvoor niet.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.09.2020 17:00
Wat een vooroordelen. ‘Hoe groter de camper hoe krenteriger het volk’, totaal niet mee eens. Je kunt het ook anders bekijken zij hebben al veel luxe dus hebben geen luxe camping meer nodig met goede voorzieningen als goed sanitair.
Wat mij wel opvalt op de campings is dat er steeds vaker meer huisjes/ stacaravans komen en dat doet wel iets met de gezelligheid/ sfeer vind ik. Ik vind het dan ook leuk om gewoon met onze eigen caravan tussen kampeerders te staan (caravans, tenten, vouwwagens allemaal leuk) en dan vind ik het prima dat de rest van de camping vol staat met huisjes en stacaravans, maar dat de kampeerders wel in de buurt van elkaar staan. Geeft wel de sfeer op de camping.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
03.09.2020 18:27
Een aantal jaren geleden op camping Le Galetas gestaan waar 2 Noorse campers a la grote touringcars stonden. Ze stonden samen op 1 plek en staken dus een eind over hun eigen plek heen, dat is wel erg krenterig denk ik dan. Ze bleken er al een aantal dagen te staan met als gevolg dat ons hele terrasgedeelte, het is een terrassencamping, steeds zonder stroom zat. Nu is mijn man vrij handig en heeft toen de meterkast open gemaakt en hun zekering, of iets dergelijks, uit gezet zodat wij en de rest weer stroom hadden. Hun laatste avond hadden ze uitgebreid gevierd met harde muziek en zeer veel drank. Ze hadden het heel laat gemaakt en gingen de volgende morgen, ik denk nog met alcohol in het bloed, gewoon weer rijden. Hierdoor krijg ik ook altijd nog de kriebels als ik zo'n grote camper zie en hoop ik van harte dat ze niet bij mij in de buurt komen staan.
En daarbij zie ik nog het tentje van onze zoon, die een eigen plekje had, naast die hele grote camper staan. Niet om aan te zien en nog gevaarlijk ook nog als ze gaan rijden met drank op.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
03.09.2020 18:36
Ik kampeer zelf met een tent en er zijn genoeg campings die aparte plaatsen hebben alleen voor de tent kampeerder, meestal zijn dit plaatsen die heel mooi liggen aan de rivier etc. De keuze is dus echt aan jezelf waar en op wat voor campings je gaat staan.
Geplaatst door: ® Nena
, Datum:
03.09.2020 19:15
Ik merk dat bepaalde reacties NIET geplaatst worden. Ik stop met deze site. Raad dit ook niemand aan hierop te kijken!! Wat een gepeupel. En wat een reacties....Dit verzin je niet...!! Succes met deze zielige aanhang!!
Geplaatst door: Nena
, Datum:
03.09.2020 19:28
Geplaatst door: ® Johan (Webmaster)
, Datum:
03.09.2020 20:33
@Nena het staat je natuurlijk vrij om deze site te verlaten, maar dat hier bijdragen verwijderd zijn of niet geplaatst worden door Camping-Frankrijk.nl is onzin. Alle reacties die geplaatst zijn staan direct online nadat op [Plaats reactie] is geklikt!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.09.2020 21:05
Ik zie niet aan de campinggids of ik met mijn tent aan de rivier mag kamperen. Een heel enkele keer zie je dat online. Maar dat terzijde vraag ik me af of camperaars wel kampeerders zijn:tiener de bewust en joelende rond onze tafel renden, muziek keihard,Frans, en Nederlanders die hun was in de af wasbak doen (bah) gelukkig vertrokken ze beiden snel. Verder moet iedereen het zelf weten alhoewel laat wat parkeerplaats bij de winkels vrij als dat lukt..