Camping Ardeche (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
31.08.2020 09:33
Oooh,Tineke dankjewel! Dat is zeker een kanshebber als ik het zo zie.
Net iets rustiger gelegen, een fijne Franse sfeer,rotsen om vanaf te springen en een prima vertrekpunt om de Ardeche te verkennen, ziet er heel erg goed uit!
Ook Mascha hartelijk dank, ik ga in de loop van de week zeker nog eens goed rondkijken voor camping in de buurt van Les Vans.
Ik kende dat plaatsje nog niet, ben daar nu reuze nieuwsgierig naar!
Je voelt in elk geval goed aan waar we naar op zoek zijn, want al 2x eerder in Goudargues geweest, en daar komen we zeker nog eens terug!
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
31.08.2020 11:57
Camping Nouzarède in Joyeuse,
Niet al te grote camping, met leuk zwembad aan een rivier waar een gedeelte is afgezet om te zwemmen. 5 min. wandelen vanaf de camping naar het centrum met wat barretjes en eetgelegenheden en een mooi oud centrum. Gelegenheid om 's avonds iets te eten en drinken om de camping. Wij vonden het er gezellig. Supermarkt (redelijk
grote)op loopafstand of 5min. met de auto naar een grotere supermarkt Vanuit daar vele mooie trips te maken om de Ardeche te verkennen. En geen kano's over de rivier.
Succes met je zoektocht
Geplaatst door: Marike
, Datum:
31.08.2020 12:47
Wij zijn al vaak in het zuidelijke deel van de Ardèche geweest en rond pont d’Arc is het druk en ook drukker dan omgeving Anduze, maar verder is het niet heel erg druk en gewoon een prachtige omgeving. Vooral na de pont d’Arc (Gorges Ardèche) is prachtig!
Wij hebben zelf afgelopen zomer een week gestaan op camping La Grand Terre in Ruoms (mening moet ik nog plaatsen). Het is een prachtige niet al te grote camping met een mix van nationaliteiten. Er komt ook zeker jeugd, maar verwacht geen disco of iets dergelijks. Daarnaast hoorde ik sommige Nederlanders ‘klagen’ dat de animatie in het Frans is. Ik denk dan altijd ja we zijn in Frankrijk? Is dat zo erg? Onze kinderen doen gewoon mee met andere Nederlanders en die redden zich wel hoor, het zijn vaak de ouders die er een probleem van maken. Jammer en niet nodig lijkt mij. Daarnaast genoeg Nederlanders (waaronder ook pubers) dus die zoeken elkaar toch wel op.
Verder heel erg fijn en mooi gelegen aan de rivier (waar wel kano’s langs komen, maar niet zoveel als bij vallon pont d’Arc). Kortom; het is een mooie camping met een prachtige ligging aan de rivier waar ook zeker wat oudere kinderen komen. Eerder ook gestaan op camping Yelloh Soleil Vivarais in Ruoms en dat is een nog luxere camping dan La Grand Terre...Overigens zijn dit geen campings op loopafstand van een dorp. Wij vinden dat geen probleem.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
08.09.2020 22:49
Ons trekt qua rust en toch dicht bij de drukte camping turelure in uzer. Maar weet niet of die op loopafstand is van dorpje, maar sfeer schijnt fijn te zijn. Nog niet geweest....
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
09.09.2020 15:54
La Turelure is inderdaad een heerlijke camping maar ligt niet op loopafstand van een dorpje.