Gebruik maken van andermans emplacement (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
21.08.2020 19:33
En je kunt zeggen dat je het vervelend vindt dat ze dat doen. En als dat niet helpt leg je je hond, die gaat altijd met ons mee, op een strategische plek....
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
22.08.2020 08:14
Ongeschreven regels werden jarenlang gerespecteerd. Zoals er werd geschreven over de jachthaven dat je alleen over het voordek van iemand anders zijn boot loopt. Dat is ook een ongeschreven regel die nog wel wordt gerespecteerd.
Best gek dat zulke ongeschreven regels de laatste jaren steeds minder waard worden. Dat het nieuwe kampeerpubliek die oude gebruiken niet oppikt.
Toen wij (mijn ouders en ik) voor het eerst gingen kamperen wisten mijn ouders zulke dingen ook niet maar door op de camping te zijn en het te ervaren werden zulke dingen al snel duidelijk.
Jammer dat nieuw publiek tegenwoordig voor zulke dingen zijn eigen regels maakt in plaats van de oude in ere te houden.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
22.08.2020 11:16
Ik denk, weet welhaast zeker dat het niet altijd om nieuwe kampeerders gaat want ook de wat oudere generatie maakt zich er aan schuldig.
, Datum:
22.08.2020 12:22
Ook de oudere generatie kan een nieuwe kampeerder zijn.
Er bestaan mensen die pas na hun pensioen hoor het eerst gaan kamperen.
Of één met de air, dat jonkies plaats moeten maken voor de ouderen, dat kan natuurlijk ook.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.08.2020 17:30
Of mensen zijn tegenwoordig zo met zichzelf bezig dat ze niet meer naar hun omgeving kijken wat gebruikelijk zou zijn, maar daar kun je ook vreemde ideeën van krijgen natuurlijk ;-). (maar in Noorwegen is het bv weer heel normaal om over elkaars plek te banjeren lees ik ook ;-))
Anyway geen enkele reageerder hier raad ik dan camping de Paardekreek aan in het dorp Kortgene. Die hebben nl ook kampeerplekken AAN het voetbalveld. Ik heb de opmerking gemaakt richting de camping dat dat de meest gruwelijke kampeerplekken waren die ik ooit in mijn leven had gezien en waarom ze dat in godsnaam verhuren. Volgens hen was er zeker vraag naar. Ja ja, elke cm bezetten en geld verdienen denk ik dan. Het was best een flink voetbalveld, daar werd van zeg 10.00 uur tot 22.00 uur (vast meestal ook wel later in de zomer, en jong grut ook vast al om 08.00 uur) op gespeeld, en echt niet alleen door kleuters die amper een bal raken maar ook gewoon 15-18 jarigen die gewoon fikse trappen maken. Je eettafel stond ongeveer 2 meter van de lijn ;-).
Geplaatst door: svdl
, Datum:
23.08.2020 11:48
Ik snap gewoon niet dat mensen om 4 meter minder te hoeven lopen over een plek gaan waar mensen staan. Je hebt vakantie dus heerlijk de tijd of je moet heeeeeel nodig naar de wc moeten... Door die 4 meter extra te lopen krijg je meer beweging dus kom je ook minder vakantie kilo's aan :) . De buren die even op mijn plek komen om dat het handiger is om een handoek op de waslijn op te hangen of dat de opblaasband van de kinderen iets op onze plek ligt maakt mij niet uit. Ik kijk echt niet op een een paar cm als ze langs onze plek lopen maar vind het niet fijn als mensen steeds echt over mijn plek lopen omdat het net wat korter is naar wc of rivier. Vind het bij de meeste mensen gewoon luiigheid.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.08.2020 12:54
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.08.2020 13:54
Eens even nagegaan; wij kamperen al 46 jaar, liefst in voor- of najaar in Frankrijk. Eerst met de vouwwagen (twee kinderen en een hond mee) en nu met een gewone 17 jaar oude caravan en met alleen een hond. We zoeken een rustige plek liefst met schaduw en wat hagen tussen de plaatsen. Ben niet zo in voor allerlei praatjes etc. wanneer je net zit te eten of een boek zit te lezen. We vinden het overigens normaal wanneer iemand gewoon wat komt vragen; bijv. over uitstapjes, een bepaalde winkel in de buurt of dingen over de camping en ook wanneer iemand vraagt welk ras onze hond is. We willen best nog oudere mensen (bijv. Fransen) dan wij helpen met het opzetten van een stokoude tent. Maar ik wil niet "te kijk" zitten onder onze luifel wanneer ik voor 12 uur in de middag nog in m'n pyjama in het zonnetje zit.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
23.08.2020 17:30
""Maar ik wil niet "te kijk" zitten onder onze luifel wanneer ik voor 12 uur in de middag nog in m'n pyjama in het zonnetje zit""
Nou ja Digi, dat kan natuurlijk niet !
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
24.08.2020 08:40
Ja digi-oma daar is maar 1 oplossing voor. Zet je caravan met de achterkant naar het pad. Dan worden langslopende mensen niet uitgedaagd om naar je te kijken.
Dat is trouwens ook een goede remedie tegen mensen die over je plek lopen.
Vouwwagen aan de weg auto er naast en mijn plek is van mij!
Ik lig zo al jaren" dwars" op de camping en heb hierin medestanders gevonden. Ideale manier om nog wat privacy te hebben op een camping.
Geplaatst door: Alca
, Datum:
31.08.2020 21:54
Ook een vreemd en ergelijk fenomeen is dat wanneer je heerlijk vrij en privé op een vrij lege camping staat en er mensen komen die met hun kampeermiddel strak tegen je aan gaan staan of recht tegenover...gezellig. Dat vinden zij dan waarschijnlijk?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.09.2020 00:12
Ha Alca... is ons één keer overkomen op de camping Domaine de Mialaret. We stonden in oktober (kon toen nog) helemaal alleen op een groot veld en waren even naar de stad om boodschappen te doen. Komen we terug staat een NL-caravan haaks tegen onze trekhaak aan. Heel apart. De gordijntjes potdicht, totdat ik iets zag bewegen.
Af en toe dat bewegend gordijntje; verder geen communicatie. Ach, vast mensen die het doodeng vonden om in dat grote gevaarlijke Frankrijk alleen op een plek te gaan staan. Nederlandse eigenaar was overigens gewoon op het terrein aanwezig..
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
01.09.2020 22:50
Dat mensen zomaar over iemand anders een plaats lopen vind ik niet oke,aan de andere kant ga je niet op camping om prive te hebben juist om sociale contacten te hebben . En in pyjama aan tafel volgens mij stoort niemand zich hieraan
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
02.09.2020 12:13
=====aan de andere kant ga je niet op camping om prive te hebben juist om sociale contacten te hebben=====
Als ik naar een camping ga dan weet ik dat ik inlever op mijn privacy, mijn vouwwagen heeft muren van tentdoek, die zijn nog wat gehoriger dan de bordkartonnen muren thuis dus daar houd ik rekening mee. We praten op gedempte toon, zodat buren geen overlast van ons hebben.
Ik ga er wel van uit dat anderen er rekening mee houden dat mijn "muren" feitelijk geen muren zijn en zij dus dingen van ons kunnen horen. Daarom verwacht ik van anderen dat ze niet over mijn plaats lopen om mij nog enige privacy te gunnen.
Sociale contacten willen hebben is prima maar als ik daar niet/beperkt voor open sta dan verwacht ik ook dat dat gerespecteerd wordt.
Je mag alles aan mij vragen, je krijgt afwasmiddel van mij of een lucifer om je gasfornuis aan te steken, ik help je met je caravan op de plaats zetten en zet desnoods de auto voor je aan de kant maar ik blijf net zo goed met mijn gezin in mijn eigen bubbel. Dus kom niet ongevraagd de krant brengen met een praatje van een uur.
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
02.09.2020 19:50
Daar heb je gelijk in Lisette ,. Mensen merken zelf ook wel ,wie graag een praatje maakt en wie liever met rust gelaten wordt .Wij hebben ook geen kleine kinderen meer en zelf hou je inderdaad rekening met je buren ,met kleine kinderen is dat helaas niet altijd mogelijk .En moeten we soms toleranter zijn .
, Datum:
02.09.2020 21:48
Niet iedereen begrijpt dat je met rust gelaten wil worden. Echt wel eens een buur gehad die dagelijks wel een praatje wilde maken ook als hij daarop lauwe reacties kreeg.
En wat kleine kinderen betreft; bij het uitkiezen van een plaats keken onze pubers altijd naar tekenen van kleine kinderen bij de mogelijke buiten.
Buggy's, kinderstoelen, de waslijn met kleine kleertjes. Mijn pubers wilden vroeg in de avond niet vreselijk stil hoeven zijn voor de kleintjes en zeker niet vroeg gewekt worden door diezelfde kinderen. Zij kozen graag een plekje naast vergelijkbare gezinnen of ouderen.
Wij kijken inmiddels met als zij.