Gebruik maken van andermans emplacement (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.08.2020 18:38
@Den.
Allereerst heb je helemaal gelijk dat een hond niet los moet op een camping.
Niet iedereen vind ze leuk.
Ik hou ook niet van vreemde honden die op me af komen.
Maar om te zeggen dat ze dan maar in China op een bord moeten,gaat mij te ver!!
Ik ben wel een honden vriend.
Van mij mag menig mens op een bord in China belanden.
Ik vind dieren leuker dan mensen namelijk.
En daar bedoel ik niet jou mee....
Geplaatst door: erik
, Datum:
17.08.2020 06:05
Stukje uit een vakantiedagboek, met míjn humor: Om 16.14 uur waren de pootjes uitgedraaid op plek 107, op een fantastische camping, waar gasten dan wél weer onze plek gebruikten om zo snel mogelijk naar het zwembad te kunnen lopen. Mijn auto werd verplaatst, waarna het rustig bleef aan die zijde van het terrein, door mij voor € 30,20 gehuurd. Het was dus mijn grondgebied en daar duldde ik geen indringers. Want…. hoe zou jíj reageren, als er zich onbekende mensen op jouw balkon of in jouw tuin bevonden? Oprotten!!!
Het nadeel van het verplaatsen van de Toyota was, dat er nu een aantal vierkante meters onbeschermd was. Ach…. men zou toch niet…….? Ja, hoor! Daar liepen twee zevenjarige meisjes over de plek, waar tot voor kort onze auto had gestaan! Zouden we een visdraadje gaan spannen, zodat mensen zouden vallen? Of zouden ze daarover vallen? Voordat mijn fantasieën richting prikkeldraad met stroom erop dreven..............
Geplaatst door: Wima
, Datum:
17.08.2020 07:15
Wat een bijzondere reacties.
Geplaatst door: Den
, Datum:
17.08.2020 08:18
@Liia: een hond kan er niets aan doen. Die doen (hopelijk) wat de baas zegt.. en daar zit het probleem. Als niet-hondenliefhebber ( of moet ik zeggen bang-voor-honden) zie ik liever geen honden. Ik zal ze niets doen oid. Het hondengedrag wordt aangeleerd door het baasje. Zij bepalen of de hond vrij mag lopen of aangelijnd is. De opmerking van het baasje naar de losbrekende hond “ga maar niet naar die meneer, want die wil dat dat niet” betekent niets meer dan: sukkel, stel je niet aan! Het dier is namelijk niet zo intelligent dat hij vol-Nederlandse zinnen met een licht sarcastische ondertoon kan omzetten in gedrag. Dat kan het baasje namelijk zelf Vaak niet eens. Ik merk het meer dat Overlast wat kleine groepjes of individuele mensen kunnen veroorzaken worden gebagatelliseerd of zelfs wordt weggehoond. Het is denk ik ook een stukje verandering in de maatschappij. Het over iemands plaats lopen, of zelfs onder de luifel doorlopen is niet altijd een No-go meer, want IK ga echt niet omlopen en JIJ gaat mij echt de les niet lezen. het wel of niet aanlijnen van de hond, Via verkeersregelaars naar gedrag van wielrenners/mountainbikers, noem maar op. Het is iets dat breder te trekken is. Hoe gaat men om met gezag? Als docent (mag vandaag gelukkig beginnen) Zie ik niet alleen dat veel leerlingen autoriteit en gezag maar moeilijk accepteren, maar ook de ouders hebben hier de grootste moeite mee. Daarop reflecterend is het interessant om na te gaan of ik ook bij deze groep behoor. Het namelijk best gemakkelijk om naar een ander te wijzen met een tekortkoming, terwijl ik demografisch (En sociaal cultureel) ook tot deze Groep behoor en zijzelf ook veelal het probleem bij een ander leggen. 😀
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
17.08.2020 10:06
Voor Daido.... de opmerking van mijn echtgenoot was niet zo bedoeld, maar de Duitse overbuur wilde a) dat zijn vier kinderen de hele dag onder door onze luifel mochten rennen en b) hij dreigde steeds om de Campfuhrer erbij te halen. Het gezeur duurde en duurde maar en dat gedoe werd mijn echtgenoot echt teveel. Normaal uiten we ons niet zo.
Terzijde: we hebben 10 jaar lang naast een wat ouder Duits echtpaar gewoond; schatten van mensen en meneer was als schoolgaand kind en daarna wat ouder verplicht om deel te nemen aan bepaalde "verenigingen"... 't was niet anders.
Geplaatst door: MKB
, Datum:
17.08.2020 12:54
@digi-oma
Ik vond uw verhaal wel grappig ( kan aan mijn leeftijd liggen) jammer dat je jezelf moet gaan verdedigen.
Geplaatst door: campertje
, Datum:
19.08.2020 12:26
Genoten van alle reacties.
Ons overkwam het afgelopen jaar in S.... in Zeeland. Twee buurmannen die baalden toen wij een plekje bij hun domein toegewezen kregen. Ook zij liepen onder ons luifeltje door, totdat een van de twee zijn blote voet achter een tentpen haakte en wij beiden in de lach schoten. Vals en misschien wel fout maar daarna geen last meer gehad. Een paar meter meer lopen is toch geen ramp.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
19.08.2020 18:19
Ik lach me kapot. Zelfs in dit topic komt de ware aard van de zogenaamde geduldige iets voor elkaar over hebbende kampeerder naar boven. :D
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
20.08.2020 20:41
[de ware aard van de zogenaamde geduldige iets voor elkaar over hebbende kampeerder]
Tja, prima hoor als je over het randje van mijn plek loopt. Is wel een heel verschil met tussen mijn tafel/stoelen en mijn tent doorlopen. Of onder mijn ene meter luifel doorlopen.
Bij mijn ouders liepen en paar jaar geleden steeds mensen achter de caravan langs terwijl daar nauwelijks ruimte voor was. Steeds de stekker van de stroomvoorziening eruit, koelkast niet meer koud etc.
, Datum:
21.08.2020 07:18
Ik als niet kampeerder vind het grappig om te lezen,want als kampeerder heb je toch weinig privé.
Mensen zien alles wat je doet.
Maar de mensen mogen ook niet in jou " space" komen.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
21.08.2020 08:37
Als niet kampeerder kun je je daar ook geen beeld over vormen.
U woont vast niet in een hoekhuis met open voortuin waardoor voetgangers voor hun gemak de weg afsteken..
Op de camping zijn er ongeschreven regels, en het ongevraagd onder de luifel van een ander doorlopen of vlak achter de caravan van iemand anders langs lopen horen daar ook bij.
Ook al is bet 2 meter korter naar het sanitairgebouw of zwembad.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
21.08.2020 10:56
Ik vind ook dat onder een luifel doorlopen niet kan. Over scheerlijnen stappen is te dicht bij.
Toch vind ik het ook wel raar. In jachthavens op drukke plekken liggen boten soms wel 3 rijen dik afgemeerd. Om aan de wal te komen moet je over de boot van de buurman. Ongeschreven regel je loopt altijd over het voordek. De meeste mensen zitten achterop hun boot.
Ik vind de vergelijking van tuin op een hoek volledig niet te vergelijken met een camping. Als er mensen op die manier door mijn voortuin zouden lopen zet ik er een hekje of heg omheen. Maar om nou wasrekken, auto’s of andere dingen te plaatsen omdat mensen over je plekje lopen dat gaat mij te ver. Een beetje leven en laten leven je hebt vakantie.
Geplaatst door: J
, Datum:
21.08.2020 11:09
Wij kamperen al ons hele leven maar ik kan me niet herinneren dat we ooit last gehad hebben van overlopers.
Meestal kiezen we voor een ruime plek en dan is er overal loopruimte genoeg tussen alle kampeerplekken.
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
21.08.2020 11:40
Wij stonden op een plek met zicht op de rivier aan een doodlopend pad en hadden regelmatig last van mensen, die de kortste route naar het strandje bij de rivier wilden nemen. Ook onze buren op de camping hadden daar last van, terwijl het maar een klein eindje omlopen was om bij de rivier te komen.....
, Datum:
21.08.2020 13:35
@Jan52...toevallig woon ik in een hoekhuis.
Geen hekje om de voortuin.
Maar niemand loopt er door heen.
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen,ben tenslotte geen kampeerder.
Maar ik heb nog wel zoiets als inlevingsvermogen.
Het enige wat ik bedoel is ,dat Iedereen alles van elkaar ziet.
Maar die paar meter zijn als en barrière en daar blijf je buiten.
Maar als de plek nou bijna aan het pad ligt,dan is het geen probleem.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
21.08.2020 14:29
Die verminderde privacy, daar kan ik mee leven op een camping. Je hoort en ziet nu eenmaal veel van elkaar, dat weet je als je met een tent gaat. Maar dat kinderen vlak langs of achter mijn tent rennen, over de haringen springen, struikelen en op mn tent vallen vind ik minder prettig. Daar zeg ik wat van of werp een hindernis op.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
21.08.2020 16:32
geweldig dit onderwerp. Stoort mij al jaren dat mensen over "mijn plekje" lopen voor de kortste route. Tot afgelopen vakantie nooit iets gezegd maar deze vakantie werd het me ook te heftig. De overlopers aangesproken en ze zouden er rekening mee gaan houden. Ik lag helemaal in een deuk toen enkele dagen later een van de kindjes toch de afkorting wilde nemen en teruggeroepen werd door de vader met de opmerking: de perfecte buren willen dat niet..........
Geplaatst door: Kampeer liefhebber
, Datum:
21.08.2020 18:47
Je kan ook proberen je er niet aan te storen. Klink niet erg relaxed allemaal.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
21.08.2020 18:54
Haha Kampeerliefhebber, je slaat de spijker op zijn kop.
Deze topic zal ook niet helpen, want het gaat toch niet veranderen. Of misschien een mijnenveld aanleggen.
Geplaatst door: Kampeer liefhebber
, Datum:
21.08.2020 18:59
Haha ja een mijnenveld helpt! Proest :-)
Ik las dit topic en dacht je hebt meestal 2 keuzes: je storen of niet.