Gebruik maken van andermans emplacement (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® De Franse Slag
, Datum:
13.08.2020 15:31
Op de afgelopen camping waar wij stonden met de caravan was het voor sommige mensen heel normaal om over een campingplek van een ander te lopen. Dit was een iets snellere route naar de rivier of naar de parkeerplaats. Zelf zou ik dit niet leuk vinden en er zeker wat van gezegd hebben of onmogelijk hebben gemaakt. Ondanks dat ik op een camping zit vind ik een stukje privé wel fijn. Ook als ik lekker zit, relax of slaap zit ik er niet op te wachten dat er vreemde mensen langslopen. Voor de duidelijkheid, bij mijn emplacement was geen afsnij route, dus ik heb dit 'probleem' ook niet ervaren.
Nu is mijn vraag aan jullie; hoe ervaren jullie dit? Vinden jullie dat je gehuurde emplacement van jou is en er geen andere/vreemde overheen mogen? Of vinden jullie dat dit juist moet kunnen op een camping?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.08.2020 15:47
Ik vind dat het niet kan, maar we zijn op een camping geweest waar het moest om bij de trap naar het toilet te komen. Vroeg me wel af waarom je daar zou gaan staan. Plek zat elders net zo mooi. Ik vind dat het niet kan omdat ik voor mijn rust op vakantie ga en zelf erg veel last van prikkels heb. Die plek heb ik gehuurd. Campings met haagjes zijn ideaal.
Geplaatst door: ® H&R
, Datum:
13.08.2020 15:48
Tja. Normen en waarden. Ik vind het een kwestie van fatsoen. Thuis loop je ook niet zomaar bij iemand de tuin in.
Geplaatst door: josee R.
, Datum:
13.08.2020 16:22
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker. Persoonlijk vind ik het ongehoord. We hebben wel eens een windscherm geplaatst om het tegen te gaan...die man liep bijna iedere keer onze tafel omver.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
13.08.2020 16:24
Nog niet meegemaakt, maar ik zou dat toch wel heel vervelend vinden. Doe je toch niet?
Geplaatst door: ® Nicky
, Datum:
13.08.2020 16:26
Ik ben het eens met bovenstaande reacties.
Op de camping, waar we stonden, gebeurde het helaas ook en als ik het zie, zeg ik er wel wat van....
Geplaatst door: M
, Datum:
13.08.2020 18:16
Ik vind het echt niet kunnen, sorry. Privacy geldt ook op de camping.
Ooit een keer gehad dat er kinderen achter de tent langs liepen, netjes gevraagd om het niet meer te doen.
Volgende dag nogmaals, toen hebben wij de bagagewagen daar neergezet;-) geen last meer van gehad.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.08.2020 18:25
Waslijntje ophangen en daar de badhanddoeken overheen gooien werkt ook heel goed.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
13.08.2020 20:21
Als het een camping is met afgebakende plaatsen vind ik dat het niet kan. Maar soms heb je gewoon een veld en is dat niet altijd duidelijk. In Scandinavië bijvoorbeeld is dat heel gewoon.
Wij hebben een boot en als je die aanlegt betaal je vaak per meter. Soms lig je in een “box” en is dat plekje van jou. Soms lig je ook aan een kade of grasveld. Dan kun je met je tafeltje en stoeltje op de kant zitten. Iedereen die verder op ligt moet daar dan langs bijvoorbeeld naar de vuilcontainer of sanitair. Dat is heel normaal. Niemand die zich daaraan stoort. Is vaak ook het moment voor een sociaal praatje. De meeste mensen blijven ook maar 1 of 2 nachten en gaan weer verder.
Ik ben zelf ook in de fout gegaan toen ik voor het eerst sinds 15 jaar weer ging kamperen. Op de terugweg bedacht ik dat het niet zo netjes was. Niet weer gedaan.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
13.08.2020 20:46
Ik baal ook van kampeerders en honden die over mijn plek lopen, ook al kan ik het van die mensen soms wel begrijpen.
Wij kamperen op de bonnefooi en letten hier tegenwoordig ook op bij het uitzoeken van een plekje. Past nu voor ons in het rijtje dat je niet in een kuil gaat staan, en kijkt hoe de zon draait.
Het kan ook andersom:
Een aantal jaren geleden kwam er een topic langs waar iemand was gevallen toen hij over andermans plek fietste. Die pleitte toen voor een verbod op hindernissen, zoals waslijntjes en onwelgevallig geplaatste haringen.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
14.08.2020 00:00
Op dit soort rijdende rechter achtige campings komen wij gelukkig niet. Wij staan meestal op een simpele Franse camping zonder afbakening en heel veel plek rondom je. Dan hoef ik ook niet zielig spullen neer te zetten om af te bakenen. Dat zou ik sowieso niet doen. Ik hou niet van dat sniekie gedoe.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
14.08.2020 01:45
Helaas ook bekend; camping Falaise... wij staan in de breedte aan het pad omdat we een caravan met luifel hebben en graag genieten van het vrije uitzicht voor ons.
In het vak naast ons wordt motorhome uit Duitsland in de lengte geparkeerd. Maakt me niet uit; ons uitzicht is toch recht voor ons. Aii. eigenaresse motorhome doet de achterdeur van de motorhome en komt "deinend" op nog geen 1,5 meter vanaf onze stoeltjes over het gras voor ons met pannetjes etc.voor de afwas en het veelvuldig toiletbezoek. Neus in de wind; geen groet en wij vallen kennelijk niet op. Wat blijkt... een meter of drie vanaf onze caravan zit een gat in de heg waardoor mevrouw met veel geduw en getrap net even sneller bij het sanitair gebouw is; anders moet ze achter ons langs. Probleem opgelost door netjes twee van onze stoelen in het gat gezet aan elkaar gebonden. Mevrouw wil weer die kant oplopen; ziet de versperring, kijkt ons vuil aan en loopt toch rond.... Geen woorden aan vuil gemaakt.
Nog meer bizar: mooie eigen plek in de schaduw en met luifel en rustige hond in de in de achterbak van de auto (lage instap, klep omhoog en ze ligt daar graag) Kindertjes van overkant Germany rennen zowat tegen de tafel aan dwars onder de luifel door naar de speeltuin of toilet... totdat eentje de hond ziet. Krijsen en pappie erbij. Kinder hatten angst; hoend must weg (tja, nooit Duits geleerd; wel goed Frans). Echtgenoot zegt dat hond niks doet en dat kindertjes liever over het pad naar het toilet kunnen lopen. Ach, Pappie dreigt met roepen Campingfuhrer... oh ja, doe maar. Nee toch niet, maar die kinder haben angst; ik heb het - dacht wel eerder verteld - maar mijn echtgenoot antwoordde alleen dat De Nederlanders in de oorlog ook angst hadden gehad...enfin... grijnzend publiek dat op de herrie was afgekomen en hond heeft gewoon doorgeslapen. 'Was misschien wat ruw, maar er zijn overal mensen met een megabord, dus ....
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
14.08.2020 07:22
Er is nooit een reden om over de plek van een ander te lopen behalve als daar de stroompaal staat en je moet je kabel even insteken. Dan nog vraag je het even als die mensen daar zitten.
Wij hadden ooit achter ons mensen staan die bevriend waren met de mensen tegenover ons. Die liepen het liefst de hele dag heen en weer over onze plek. Nadat ik gevraagd had of ze even om konden lopen via het weggetje besloten ze alles dan maar over onze plek te roepen.
Ook zo'n irritante gewoonte is tegenwoordig om je auto op een lege plek te zetten. Al vier keer gehad dat we aankwamen op de door ons gereserveerde/zojuist gekozen plek dat er een auto stond een we dus niet konden opzetten want de eigenaar lag in het zwembad, was een stuk wandelen etc.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.08.2020 07:48
Digi-oma...
Ik lig hier in een deuk.
Zie het helemaal voor me.
Geplaatst door: ® De Franse Slag
, Datum:
14.08.2020 08:03
Leuk om zo de reacties te lezen. Vooral die van digi oma.
Het is wel goed om te lezen dat de meeste hetzelfde denken, nl; dit doe je niet.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
14.08.2020 08:55
Afhankelijk van het land waar je kampeert.
Jaren lang in Frankrijk had ik er ook een gezonde antipathie tegen ontwikkeld. Mijn voorkeur ging uit naar plaatsen met haagjes of anderszins duidelijke markeringen van waar tot waar plaats x loopt.
Vorig jaar eenmalig naar Scandinavië geweest en daar is dat over de plek van een ander lopen heel normaal. Wat zeg ik, als de kortste route naar de wc onder buurmans luifel doorloopt dan doe je dat. Is wel schrikken als je onder de luifel zit te eten en er komt ineens iemand onderdoor. Het zijn overigens alleen autochtonen die dat doen. De Nederlanders die we tegen kwamen deden het niet.
In Frankrijk zeg ik er ook wat van, zeker als de plaatsen toch al niet zo groot zijn.
Kinderen die in hun spel op de plek terecht komen laat ik meestal maar. Volwassenen die mijn plek gebruiken als afsnijdt route vraag ik vriendelijk om dat niet meer te doen.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
14.08.2020 14:05
"Struikeldraden, voetangels en klemmen" zag ik eens op een waarschuwingsbordje staan van een boer, wiens land regelmatig betreden werd door onbevoegden. Moest hier even aan denken.
Geplaatst door: Den
, Datum:
14.08.2020 15:08
De afdeling privacy en jeuk.... dit jaar: we zijn blijkbaar beland op een camping waar ook honden toegestaan zijn. En snapt al waar ik een hekel aan hebt... de norm werd.. gewoon je hond loslaten en hopen dat ze met elkaar gaan spelen. Resultaat: ik werk als een magneet op honden! Tijdens het eten, in de ochtend met mijn krant, maar ook midden op de dag. Je laat je hond gewoon los, ruimt wel de stront op (als het licht is tenminste) en mijn opmerkingen werden vol ongeloof beantwoord met: “ze voelen dat je bang bent” en daarna van afstand “[naam hond] kom hier, dat mag niet, die meneer is bang van je! Tyf op! Honden maniak. Laat die natte neus fijn in China serveren! Het kan wel zijn Dat er blijkbaar nergens staat of er honden mogen loslopen (zal overigens best wel dat dit niet mag), maar ik heb geen zin in Shit over wel en niet. Ben weggegaan.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.08.2020 17:02
Leuk verhaal van Digi oma, maar om nu de tweede wereldoorlog erbij te halen op mensen die na de oorlog zijn geboren vind ik wel heel ver gaan.
Geplaatst door: M
, Datum:
14.08.2020 18:25
@Mascha ik wil hier even op inhaken.
Je schrijft dat je het “zielig” vindt dat mensen obstakels neerzetten om het pad te verhinderen.
Ik vind het heel storend als er kinderen achterlangs, rakelings langs mijn tent en scheerlijnen rennen en vliegen.
Als er wat gebeurd met mijn tent ben ik de sjaak en is mijn vakantie naar de zak.
Dus.....
Als ouders dit gewoon netjes aan hun kinderen uitleggen, wat ik ook vroeger heb moeten doen, dat het niet netjes is om over de plek van een ander te lopen is er niks aan de hand. Ik vraag het ook altijd eerst netjes aan de kinderen om het niet te doen, maar soms helpt dat niet ??