Naam van camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
09.08.2020 13:25
Hoi,
Kan iemand mij helpen ?
Ik ben bezig om onze (complete) kampeergeschiedenis in een app vast te leggen, inclusief campings, plaatscoordinaten, jaar etc.
Van de laatste jaren ook de routes van de geotagger (waarop bijvoorbeeld genadeloos te zien is hoe vaak je de rotonde hebt rondgereden, omdat we geen beslissing konden nemen).
Leuke klus met veel oude herinneringen, waarbij vorral oude foto's heel behulpzaam zijn. Op dit moment ben ik tot 1992 terug kunnen gaan.
Ik kan echter de naam van de volgende, niet meer bestaande, camping niet meer terughalen.
Plaats: Ouroux sur Saone
Jaar van bezoek: 1995
Ik ben vrij zeker van de locatie.
Op de kaart bekijken kan je doen door "Google maps" te openen en de bovengenoemde locatie in het zoekveld in te vullen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.08.2020 15:19
Kan het camping Les Folies de La Serve in Ouroux zijn?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
09.08.2020 15:32
, Datum:
09.08.2020 15:34
Ik ben bang van niet: is geen camping, en ligt niet op de locatie waar ik vrij zeker van ben.
Evengoed bedankt voor het meekijken.
Let wel: ik vraag naar een camping van ongeveer 25 jaar geleden !
Dat maakt het nou zo lastig.
Als ik er binnen een paar weken niet uit kom, neem ik misschien wel contact op met de betreffende gemeente aldaar.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.08.2020 18:10
De eeste kans maak je als iemand nog een oude papieren campinggids, bij voorkeur van de FFCC in de kast heeft staan. Zal zelf even kijken, maar ik vrees dat ik ze harder versleet:-)
, Datum:
09.08.2020 18:22
Ik heb er nog eentje uit 2012 en daar komt Ouroux-sur-Saône al niet meer in voor. Idee: vraag eens bij https://www.archiescampings.eu/ (van de onvolprezen poi met campings) of die de oudste versie van zijn bestand wil kijken...
, Datum:
09.08.2020 19:00
Folies de la Serve ligt bovendien in de Rhône, verkeerde departement dus.
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
09.08.2020 22:28
Mooie vraag dit! Ik ken de camping niet, maar als je op het onvolprezen Remonter Le Temps kijkt zie je de camping duidelijk liggen. De meest passende foto is van juni 1994, maar daarmee heb je de naam nog niet. Ik heb hier een FFCC gids van 2011 liggen, maar die helpt ook niet. Op het eveneens onvolprezen Delcampe.net komt probleemloos een ansichtkaart tevoorschijn, maar nog geen naam. Voor jouw herinnering plaats ik hem toch maar:
https://delcampe-static.net/img_large/auction/000/288/469/591_001.jpg?v=0
Behalve de gemeente kan het aan de voet van de brug gelegen Restaurant Chaussard misschien helpen?
, Datum:
09.08.2020 23:37
Leuk die oude kaarten en die ansichtkaart !
Jammer dat een jpeg geen achterkant heeft ...
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
09.08.2020 23:58
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
10.08.2020 00:06
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
10.08.2020 15:12
, Datum:
10.08.2020 15:26
Ha ha, mooi.
Voorlopig gaat 'ie van "onbekend" naar "Le camping"
, Datum:
11.08.2020 00:14
De la butte?
La clochette ?
St prix?
Le hameau des champs?
Les bruyeres?
Le paluet?
Du lac de st. Point lamartine?
Asci gids 2006!
, Datum:
11.08.2020 02:22
Dit is de Rob van de oorspronkelijke vraag van dit onderwerp.
@Rob: sorry, maar ik begrijp je opmerking niet.
Ik ben er ook vrij zeker van dat deze camping geen kandidaat zou zijn voor de acsigids van dat jaar, omdat 'ie toen hoogstwaarschijnlijk al niet meer bestond.
Geplaatst door: ® d.roog
, Datum:
22.08.2020 18:13
@Rob: heb je inmiddels al een naam? Zo nee, dan probeer ik het via social media voor je.
, Datum:
23.08.2020 12:22
Nee, ik ben nog niet veel verder.
Maar dat komt omdat ik even met een ander aspect van mijn project bezig was: het toevoegen van de reisdagen, met de kilometerstanden.
Ik ga, binnen een paar maanden, verder met de volgende mogelijkheden:
1. Kijken of ik archies kan benaderen,
2. Kijken of ik nog oude fotos van ons kan vinden, die natuurlijk toen nog analoog waren.
3. Tegenwoordig maak ik ook een foto van de ingang en het naambord van de camping. Hopelijk toen ook al.
Ik ben blij met alle hulp en hints tot nu toe, en alle hulp is welkom.
Ik hoop hier iemand te treffen die de informatie heeft, omdat hij/zij er ook gestaan heeft, en dacht: laat ik een foto maken, want er komt in de toekomst vast iemand die wil weten hoe deze camping heet ...
Maar maak er niet te veel werk van.
, Datum:
23.08.2020 20:08
Houd het maar op Camping Municipal. Ik kom op Google diverse vermeldingen tegen van "l'ancien camping municipal", de voormalige gemeentecamping.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.08.2020 20:50
, Datum:
25.08.2020 00:15
Daar was ik ook uitgekomen op basis van de coördinaten die Rob gaf.