Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.10.2020 19:07
Dat is nu juist het kromme aan al die maatregelen. Wij komen uit Utrecht en gaan in de herfstvakantie naar Zuid Limburg. Dan kunnen we daar dus ook de grens over gaan voor een dagje Aken of zo (we zijn dat overigens niet van plan, slaan die buitenlandbezoekjes vanuit die hoek wel een keer over, sowieso niet de stad in). Zouden we vanuit Utrecht komen en naar Duitsland gaan, dan zou je dus 14 dagen in quarantaine moeten?
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.10.2020 20:01
Je hebt gelijk @Hans030, alles staat of valt met het verantwoordelijkheidsgevoel van de menen zelf. In hoeverre zijn ze begaan met de situatie zoals die nu is.
, Datum:
06.10.2020 20:06
Ik bedoelde dus mensen (zoals jij en ik 😄)
Geplaatst door: J
, Datum:
06.10.2020 20:07
Ze kunnen zonder moeite aan de grens controleren waar je woonplaats is.
Geplaatst door: scg
, Datum:
06.10.2020 20:11
Het is idd. raar dat we niet de grens over mogen (paar kilometer hier vandaan) en in Limburg wel. Maar het is niet anders. We zijn toch nog even lekker weg en de omgeving hier is prachtig. We gaan niet "stiekem" toch even naar Duitsland. Dat voelt niet goed.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
06.10.2020 21:26
@scg, waar zit je in het mooie Twente?
Wij wonen ook paar km van de Duitse grens. Doen er wekelijks de boodschappen en tanken. Ik heb gehoord dat er toch nog Nederlanders de grens over gaan. Wij doen dat niet. Het is gewoon even niet anders. Wij houden ons aan de regels.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.10.2020 00:14
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
12.10.2020 15:00
@Raido, De test-eis kwam toen pas toen ik er al zat. En zowel heen als terug niets gemerkt terwijl ik heen zeker 3 wagens zag langs de weg.
Apart van Twente. In NRW mag je wel de grens over las ik laatst mits je binnen 24 uur weer teruggaat. Eerst was het de melding dat je je schriftelijk moest melden als je gaat maar laatste wat ik las hoefde dat niet meer. Op https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus staat:
Die Quarantäne-Regelung gilt außerdem nicht für Personen, die sich auf der Durchreise durch Nordrhein-Westfalen (ohne Übernachtung) befinden. Bis zu 24 Stunden kann man im Rahmen des sogenannten „kleinen Grenzverkehrs“ in ein Risikogebiet reisen bzw. aus einem Risikogebiet nach Nordrhein-Westfalen einreisen. Für diese Kurzaufenthalte entfällt ab dem 7. Oktober die Pflicht, sich beim örtlichen Gesundheitsamt zu melden.
Dus qua NRW mag je tot nader orde nu wel boodschappen doen mits je die dag weer teruggaat. Ik las wel vandaag de oproep vanuit Duitsland naar Nederlanders om dit jaar kerstbezoek niet te doen. Ik sla zelf dit jaar Centro over. Te nauw en te druk. Eventueel misschien Aachen maar hangt van de regels dan af. Kan het niet dan niet.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.10.2020 18:37
Heel Frankrijk staat nu op oranje.
, Datum:
14.10.2020 20:56
De sanitaire noodtoestand is weer van kracht.
En deze zal waarschijnlijk tot volgend jaar zomer duren.
, Datum:
14.10.2020 21:40
Da's niet zo mooi, Lia....
, Datum:
15.10.2020 07:09
Geplaatst door: J
, Datum:
15.10.2020 09:47
Laat iedereen zich vanaf nu svp aan de regels houden.
Dan zijn al die beperkingen niet meer nodig.
Maar helaas..........
Gebruik je hersens en doe niet alleen wat je zelf wil.
Samen doen is nu belangrijker dan “ik wil”.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.10.2020 15:00
Er zijn genoeg mensen die zich keurig aan de regels houden, maar toch besmet raken. Blijkbaar vinden er dus besmettingen op andere manieren plaats.
Ook het herftsweer helpt ook niet mee Ik vrees dat het aantal besmettingen niet naar beneden zal gaan ondanks alle maatregelen. Pas in mei zal het misschien weer beter worden.
Maar wie ben ik, zelfs de "deskundigen" weten het niet.
, Datum:
15.10.2020 18:40
@Lia, ik geef enkel aan dat de situatie vervelend is.... ik hoop dat het toch echt de goede kant opgaat vóór de volgende zomer!! Ik snap niet wat daar "gezeur" aan is...
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
15.10.2020 22:44
We zien wat Corona met ons doet,we beginnen op elkaars kap te zitten .Doe gewoon wat je moet doen zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Laten we met ze'n allen hopen ,en er ook mee voor zorgen dat we in 2021 een mooie zomer en vakantie kunnen hebben .
, Datum:
17.10.2020 19:16
Dat mogen we met z'n allen hopen, @Anita.
Ff samen de schouders eronder!! "Zien we elkaar" volgend jaar weer in La douce France!!
, Datum:
28.10.2020 21:37
President Macron heeft vanavond aangekondigd dat het land weer in complete lockdown gaat. Pandemie groeit zo hard dat de ziekenhuizen het anders totaal niet meer aankunnen en er heel veel doden gaan vallen, zo veel dat de economie anders naar de filistijnen gaat.
, Datum:
28.10.2020 21:38
Lockdown geldt vooralsnog tot 1 december.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
29.10.2020 22:43
De reis app van buitenlandse zaken vermeldt dat lockdown duurt van 30 oktober t/m 31 december.
Verlenging van de noodsituatie is afgekondigd voor een periode van 3 maanden, tot half januari.