Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
29.09.2020 22:08
Triest dat er nog steeds mensen zijn die zo egoïstisch met de regels omgaan.
Onbegrijpelijk.
Ga gewoon in quarantaine op eigen kosten.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
30.09.2020 07:29
Dus alle frankrijk gangers hier, die na 15 juni op vakantie zijn geweest zijn in quarantaine gaan?
Of was het virus op die datum opeens verdwenen?
En kwam hij op 25 augustus weer plots weer terug?
Wel vreemd dat hij precies in het toeristenseizoen weg was he!
O ja....die regel gelden toen nog niet natuurlijk,en dan hoeft het ook niet want jullie hebben dat virus nooit kunnen mee nemen naar huis.
Moraalridders!
Als je echt zo begaan was,had je vrijwillig in quarantaine gegaan.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.09.2020 08:06
Ben dit topic beu aan het worden. Deze zomer was Frankrijk geel, Spanje geel. Wij veranderden onze plannen en gingen toen Spanje langzaam oranje werd daar niet naar toe en kozen in Frankrijk de gele gebieden (Franse overheid).
Nu loop ik risico door mensen die denken dat de wereld om hen draait. Zij hoeven niet in quarantaine. Bah
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
30.09.2020 08:11
@Lia, het gaat om het volgen van de dan geldende adviezen. Niks moraalridders. Maar je wilt het niet snappen, omdat je je eigen plan trekt. Triest dat egoisme. Hoop dat je een fijne vakantie had. Wel jammer dat je de daaraan verbonden adviezen negeert en willens en wetens anderen in gevaar kan brengen
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
30.09.2020 08:25
@lia, Als je echt zo begaan was,had je vrijwillig in quarantaine gegaan. Dat schrijf je, en daarvoor dat je echt niet in quarantaine gaat...Duidelijk dat je niet begaan bent.
Geplaatst door: Vries
, Datum:
30.09.2020 09:08
Lia is overduidelijk een egoïst zoals er zo veel zijn. Doe je het niet voor het virus of voor de overheid denk dan ook eens aan alle (kleine) ondernemers die je in gevaar brengt. Je kunt wel net doen of je boven iedereen verheven bent en je eigen plan kunt trekken, maar zo werkt het gelukkig niet in een samenleving.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.09.2020 09:31
Duizenden doden en zieken in zorginstellingen, thuiszorg enz door bewust verkeerde adviezen omtrent mondkapjes van het RIVM en overheid.
Maar je druk maken over iemand die veiliger op vakantie was, dan ze thuis was gebleven is blijkbaar belangrijker.
Mensen gaan hun frustraties botvieren op de verkeerde personen. Lia heeft geen feest gegeven met honderden personen dicht op elkaar.
Een ander voorbeeld is dat is dat half Nederland zich druk maakt dat doventolk Irma een kuchje had met haar hand voor de mond.
Laten ons op belangrijker zaken richten.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
30.09.2020 09:40
@Daido, helemaal mee eens. Laten we ons op belangrijkere zaken richten.
Dus: Volg de regels en de adviezen op die we krijgen, ga niet zelf je regeltjes maken, en laten we proberen dit virus er onder te krijgen. Ondanks dat de regels soms wat onduidelijk en onbegrijpelijk zijn.
EN LATEN WE MENSEN AANSPREKEN DIE ZICH NIET AAN DE REGELS HOUDEN, EN DAARDOOR EEN GEVAAR VOOR DE OVERIGEN ZIJN. !!!!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
30.09.2020 10:32
Of Lia wel of niet thuisblijft, moet ze zelf weten. Ik ga in ieder geval haar niet veroordelen. Ik denk dat we meer bereiken door je te houden aan de dagelijkse regel afstand houden, wassen en als je je niet fit voelt thuisblijven. Idem als je een test hebt gedaan of ingepland hebt staan. Ik las van een golfclub waarbij iemand die wachtte op de uitslag gezellig ging golfen. Club moest dus dicht door vele besmettingen. Als we allemaal deze algemene regels volgen, bereik je meer. De toename nu is voornamelijk door gedrag in Nederland. Studenten die knuffelen of illegale feestjes houden. En anderen die de afstand niet respecteren. Prima als je de regels maar onzin vind maar respecteer gewoon dat een ander die afstand wel wil. Alleen dan kunnen we samen het virus rustiger krijgen en dus de curve naar beneden.
Als alles goed gaat, ga ik zelf morgen een weekeinde naar Sauerland. Er is nog geen negatief reisadvies vanuit Duitsland voor Gelderland of geheel NL en ook niet andersom voor Duitsland. Ik volg het nieuws vandaag maar feitelijk had het er al moeten zijn als ze dat willen. Sauerland is momenteel erg rustig qua besmettingen als ik de kaart daar volg. Het zit meer in de steden. En daar rij ik alleen voorbij. En uiteraard gaan de mondkapjes mee voor de winkel op het terrein c.q. in de supermarkt en de grot daar. En verder worden de regels gevolgd. En als het oranje wordt gedurende de trip houd ik me daarna tijdelijk rustig met afspraken buiten de deur.
Geplaatst door: m
, Datum:
30.09.2020 13:52
t topic is allang geen "corona nieuws uit frankrijk" meer. Alleen of Lia nu wel of niet binnenblijft na verblijf in haar vakantievilla, en wat we daar van vinden.
Qua vakanties loopt het momenteel niet storm richting Frankrijk; het is niet dat we allemaal nog gaan kamperen, dus wellicht mooie tijd om topic af te sluiten?
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
30.09.2020 14:58
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
01.10.2020 02:21
Ik word er moe van dat de schuld bij studenten wordt gelegd. Ik ken genoeg "oudjes", die bij elkaar over de vloer komen en elkaar zoenen bij het begroeten. Ik ken ook genoeg studenten, die zich wel aan de regels houden. Als er een paar idioten tussen zitten, dan houdt het nog niet in dat ze allemaal hetzelfde zijn. Mijn jongste zoon woont in een studentenhuis, waar geen derden (ook geen familie) over de vloer komen. Mijn man lag in het ziekenhuis, maar omdat hij in supermarkten komt heeft hij zich op het virus laten testen. Uiteindelijk is Rotterdam een brandhaard...De GGD had geen mogelijkheden, maar hij kon zich wel elders tegen betaling laten testen.
Wij blijven maar de schuld bij anderen leggen. Kijk naar jezelf en doe wat je kan doen! Was je handen, desinfecteer je handen, desinfecteer ook je eigen winkelkarretje, houd afstand en draag op drukke en openbare plaatsen een mondkapje. Ben je op vakantie geweest in een gevaarlijk gebied laat je dan testen, want je hoeft geen verschijnselen te hebben.
De zorg klaagt, maar in het ziekenhuis waar mijn man lag droeg geen van de verpleegkundigen of artsen een mondkapje! De patiënten waren allemaal getest, maar verpleegkundigen en artsen komen wel ongewild in aanraking met bezoekers, die niet zijn getest. HIerdoor brengen ze niet alleen elkaar, maar ook de patiënten in gevaar.
Ik hoop dat iedereen zijn of haar eigen verantwoording draagt, zodat wij in 2021 weer op vakantie kunnen en weer normaal kunnen leven.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
02.10.2020 23:11
@martwout je bent in je laatste post eerst een hele preek aan het houden, vervolgens eindig je je preek dat je op vakantie gaat met een één of ander goedpraat verhaaltje. Grappenmaker.
, Datum:
03.10.2020 08:06
Helaas.zou ze nu ook in quarantaine moeten,Duitsland heeft Gelderland ook op rood gezet.
Jammer!
Zo wordt je vakantie minder leuk en ontspannen.
Zo snel kan het dus gaan......
Geplaatst door: Raido
, Datum:
06.10.2020 07:05
@Martwout. Kan je nu gewoon naar Duitsland op vakantie? Ik las iets dat je verplicht een negatieve tekst moest hebben als je grens overgaat. Boodschappen doen en goedkoop tanken mocht ook niet.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.10.2020 07:06
Tekst moet zijn negatieve corona test.
, Datum:
06.10.2020 07:19
Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan. Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen”
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.10.2020 08:51
En Hollandse eigenwijsheid wordt daar niet getolereerd....
Geplaatst door: scg
, Datum:
06.10.2020 09:08
wij zitten nu een week in een huisje in Twente. Speciaal voor deze regio gekozen, zodat we even naar Duitsland kunnen boodschappen doen en zo. Vrijdagmiddag aangekomen, vrijdagavond melding van btl. zaken dat Duitsland "op slot" gaat voor nederlanders. Balen, maar het is niet anders.
Geplaatst door: ® harry
, Datum:
06.10.2020 11:12
Hier in Limburg is het gewoon toegestaan om in Duitsland te tanken of boodschappen te doen.