Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.09.2020 00:59
Geplaatst door: Toon
, Datum:
24.09.2020 12:01
Afstand houden is de enige oplossing en de rest is zwets IN MIJ OGEN.
Monddoekjes, zwets, ze zijn medisch niet goed gekeurd en iedereen mag zijn eigen monddoekje maken.
Winkelwagentje ontsmetten, zwets, ik neem de artikelen uit het schap wat mijn vorige koper heeft terug gelegd.
Leg de artikelen op de boodschappen band waar de andere ook zijn artikelen op gelegd heeft.
De kassa juffrouw neemt mijn boodschappen aan met dezelfde handen waar ze mijn voorganger heeft geholpen.
Horeca om een uur dicht, zwets, corona is geen nachtvirus wat pas na 1 uur nachts tot s`morgens actief is.
Elkaar geen hand geven maar met de elleboog aanraken, zwets, ik had net geniest in mijn elleboog, een hand geven was veiliger.
Op een terras afstand houden, oke, maar er wordt wel een consumptie gebracht door de serveerster die het met haar handen heeft aangeraakt.
Enzovoort.
Afstand houden, en zelf eens een keer nuchter nadenken.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
24.09.2020 14:22
Bij aerosolen helpt 1'5 m afstand ook niet veel. Dus Toon thuisblijven of alleen in de buitenlucht wandelen.
BRON AD
Hoesten en proesten in een (ziekenhuis)lift zorgt voor een wolk onzichtbaar kleine druppeltjes die, bij gesloten deuren, wel een half uur in de liftcabine blijven hangen. Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en het Amsterdam UMC toont dat aan. Als de deuren open blijven, is de wolk van zogenaamde aerosolen binnen enkele minuten weg.
De onderzoekers 'hoestten' met een speciaal ontworpen spuitstuk een gecontroleerde hoeveelheid druppels, overeenkomend met die van een enkele hoest, in een liftcabine en telden vervolgens met behulp van een laser de aanwezige deeltjes in de lucht. De experimenten werden uitgevoerd tijdens normaal gebruik, waarbij de deur ongeveer 10 tot 20 procent van de tijd open is.
,,We vonden dat het normaal gesproken 12 tot 18 minuten duurt voordat het aantal aerosoldeeltjes honderd keer minder is geworden tijdens zulk normaal gebruik, zowel in middelgrote als grote liftcabines'', zegt UvA-natuurkundige Daniel Bonn. ,,Bij permanent geopende liftdeuren wordt deze tijd gereduceerd tot 2 tot 4 minuten.’'
Afhankelijk van de besmettelijkheid van een coronadrager kan elke aerosoldruppel een of meerdere virusdeeltjes bevatten. Luidruchtig praten levert al enkele honderdduizenden druppeltjes per minuut op. Een keer hoesten produceert een paar miljoen aerosolen. Wie die lucht inademt kan in principe tientallen tot vele duizenden virusdeeltjes opnemen. Wat de minimale besmettelijke dosis is, is niet bekend.
De Wereldgezondheidsorganisatie wees eerder op de rol die de zwevende druppeltjes kunnen spelen bij de overdracht van het coronavirus. Goede ventilatie heeft grote invloed op de verspreiding via de aerosolen zo bleek. De onderzoekers raden daarom aan om liftdeuren, indien mogelijk, langer open te laten staan en zo min mogelijk te praten en te hoesten in een lift, of een adequaat gezichtsmasker te dragen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.09.2020 10:31
Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die weg zijn maar Zwitserland is sinds gisteren oranje. Dat komt omdat Zwitserland nu eist dat een Nederlander een test doet en zich isoleert (alleen als je daar even wil verblijven).
, Datum:
28.09.2020 17:26
België is sinds deze middag ook geheel oranje.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.09.2020 20:00
Maar heeft het überhaupt iets met de virus te maken??
Of is het een politiek spelletje?
Jullie zetten ons op rood...dus wij zetten jullie ook op rood.
Het advies wordt aangepast vanwege inreisbeperkingen die door België zijn ingesteld. De Belgische overheid heeft Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht vanwege het aantal coronabesmettingen ingedeeld bij de 'rode zones', wat betekent dat niet-noodzakelijke reizen vanuit die regio's naar België worden afgeraden.
, Datum:
28.09.2020 20:01
Geplaatst door: Bert
, Datum:
28.09.2020 21:46
Maakt dat uit dan? Dat we op de snelweg geen 120 km per uur meer mogen heeft ook niks te maken met verkeersveiligheid, maar met stikstofuitstoot.... maar regels zijn regels, toch?
, Datum:
29.09.2020 07:12
Dus we worden gewoon een beetje in de maling genomen??
Ik zou gewoon graag willen weten of het in België echt zo erg is.
En natuurlijk maakt het uit.
Je wilt toch gewoon de waarheid,wat betreft het virus.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
29.09.2020 08:09
Ik voel me vooral in de maling genomen door de mensen die zich niet aan de regels houden, waardoor er alleen maar meer regels komen....
Geplaatst door: Theo
, Datum:
29.09.2020 08:32
Gisterenmiddag interview met Ab Osterhaus op NPI radio 1 o.a. over hoe het komt dat er in Duitsland op 80 miljoen mensen nog ca 1100 besmettingen zijn en verwacht dat het verder gaat dalen en hier op 18 miljoen mensen nu ca 3000 besmettingen zijn en waarschijnlijk verder gaat stijgen .
Naar zijn mening hebben de Duitser veel meer discipline en er zijn duidelijke regels wat het mondkapje dragen betreft en bij testen geen wachttijd en dezelfde dag uitslag
Hij begreep de opmerking van van Dissel ook niet dat mondkapjes weinig tot geen zin heeft terwijl ze in alle landen om ons heel verplicht zijn in openbare gebouwen en winkels en het heeft volgens hem wel degelijk zin en zeker als een geheel pakket van afstand houden ed .
Verder na onze vakantie(Frankrijk) is er ondanks de mensen soms handen geven en kussen wel meer discipline als in Nederland
Dat gedoe tussen Belgie en Nederland hoor thuis in een kinderspeelzaal ...als jij dit doet doe ik dat ..vind dat bestrijding van Corona belangrijker
Duitsland heeft Noord en Zuid Holland ook als "no go area " aangegeven !!
, Datum:
29.09.2020 08:39
@Lia, het oranje is niet vanwege de besmettingen maar vanwege de regels die België oplegt aan de Nederlanders. Mensen uit de 3 genoemde provincies moeten verplicht testen en thuis blijven en de andere provincies krijgen dat als advies. Idem als Zwitserland. Die legt dat op aan alle Nederlanders. Daarom staat Zwitserland voor ons ook op oranje.
, Datum:
29.09.2020 11:33
Wij zijn afgelopen zaterdag thuisgekomen van 4 weken Frankrijk.
Zondag hier boodschappen gedaan...😱
Ik vond het in Frankrijk toch een stuk fijner en veiliger om boodschappen te doen dan hier.
Afstand houden hebben ze nog nooit van gehoord...zelf het personeel in de supermarkt maakt er een zootje van.
Mijn man had zijn mondkapje onder zijn neus in de supermarkt in Frankrijk,hij werd mooi terug geroepen door een beveiliger.
Zo hoort het ook.
Afstand houden doen ze daar ook gewoon.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
29.09.2020 11:52
@Lia afstand houden doen ze daar gewoon??
Totaal andere ervaringen in verschillende delen van Frankrijk.
Mondkapjes hangen vaak onder de kin, er wordt volop geknuffeld en gekust en ze staan met een groepje heel kort bij elkaar.
Dus nee , wij hebben heel andere rvaringen op de markten, buiten, en in winkels.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
29.09.2020 13:05
Geplaatst door: Willem
, Datum:
29.09.2020 13:45
Ha @Lia, welkom terug uit Frankrijk. Fantastisch dat je commentaar hebt op mensen die zich niet aan de regels houden. En jullie? Terug uit rood gebied, en nu in quarantaine?
, Datum:
29.09.2020 14:14
Ik ga zeker niet in quarantaine!
Ik heb nu al in die paar dagen meer mensen gezien dan 4 weken in oranje gebied in Frankrijk.
Als ik ergens besmet zou raken is het hier....😷
Geplaatst door: Daido
, Datum:
29.09.2020 15:15
Ik hoor allemaal mensen roepen over in quarantaine gaan als je net even in een rood gebied bent geweest om boodschappen te doen. Wij zijn ook in de Aude geweest en er was een camping die net binnen de grens van geel gebied lag. Als je 20 meter verder liep zat je in rood gebied ( er was verder niks).
Officieel als je die 20 meter verder was gelopen zou je 10 dagen in quarantaine moeten.
Dan hoor ik nensen al roepen regels zijn regels, ook al zijn ze compleet onzinnig. Als je je dan toch verder niks te doen hebt, ga dan mensen in Nederland in de supermarkt aanspreken op hun gedrag. Dat lijkt mij meer zinvol. Iedereen in Amsterdam, Rotterdam en Den haag zou 10 dagen in quarantaine moeten omdat ze in oranje gebied zitten.
De rode gebieden in Frankrijk komen voornamelijk voort doordat daar grote steden in liggen met relatief veel besmettingen. Buiten die steden zijn besmettingen heel laag.
Als je dan nog kijkt hoe weinig testen fransen doen in zo hele regio, zijn de uitkomsten zeer onbertouwbaar.
, Datum:
29.09.2020 15:41
Eindelijk iemand die het snapt👍
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
29.09.2020 20:50
@lia, ik ga zeker niet in quarantaine..... en dat is de mentaliteit. Ik volg het advies niet op, ik doe wat ik denk dat nodig is. Net zoals al die jongeren hier, de studenten, en de mensen in de winkels. Nee, ik draag niks mee, mij gebeurt dat niet. Ik ben onschendbaar..... Helaas zorgt deze mentaliteit dat corona om zich heen grijpt, en wij roepen dat de economie eraan gaat, door het kabinet. Helaas komt het door dat de mensen de regels die het kabinet oplegt of adviseren niet naleven. En als Lia het niet nodig vindt omdat........ met haar argumenten, vinden studenten, supporters en restaurantgangers ook dat zij het niet hoeven om hun persoonlijke reden. En ik walg daar echt van.....mijn werk wordt hierdoor bijna onmogelijk gemaakt, mijn patienten kan ik niet meer zien of volgen hoe het gaat. En niet alleen coronapatienten, maar ook anderen worden daar de dupe van. In een paar weken zie ik om me heen hoe het niet naleven van regels zorgt voor heel veel leed .