Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.09.2020 21:19
Ik snap je helemaal, en het eindresutaat is toch dat ik mijn eigen plan trek. Afgegaan op berichten dat de caravan salon in Düsseldorf stevige maatregelen kende (te beginnen met beperkingen aantallen bezoekers). Klopte, ik voelde me er veiliger dan in de doorsnee Nederlandse supermarkt. Daar draag ik standaard mondkapje, gewoonte overgehouden van vakantie in Frankrijk: ook hier heb je in supermarkten vaak situaties dat je geen afstand kunt houden.
In de supermarkten hier interesseert het mensen geen flikker meer, als ze maar bij dat ene potje uit de aanbieding kunnen komen is het net alsof ze nog nooit van corona en anderhalve meter gehoord hebben. In Frankrijk spreekt het personeel je er op aan als je geen mondkapje draagt.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
10.09.2020 19:13
Ik vind het toch nogal wat dat ik, als leerkracht 3 a 4 dagen moet wachten op een test, en vervolgens de uitslag, en mijn klas dus thuis moet blijven, omdat mensen, die bewust naar oranje gebied zijn gegaan, ook een test willen, om op die manier aan de quarantaine willen ontkomen. Van mij mogen die mensen onderaan de wachtlijst. Je hebt er zelf voor gekozen om er heen te gaan! Sorry, maar het maakt me echt boos.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
10.09.2020 19:19
Ik hoef geen test.
Maar goed,ik hou op.
Ik heb een heerlijke vakantie,jij hebt hem al gehad.
Dat heb je als je op vakantie gaat als iedereen al geweest is!
Ik voel me totaal niet schuldig...
, Datum:
10.09.2020 19:37
Dit is een algemene boodschap, Lia, het draait niet alleen om jou. Geniet!! Maar dat had ik al eerder gezegd....
Geplaatst door: Daido
, Datum:
10.09.2020 20:54
@ Wilma, als je boos wilt zijn moet je boos zijn op Arie Slop en Hugo de Jonge en niet Lia. Die kunnen zo regelen dat onderwijzend personeel voorrang krijgt ( en dat zou terecht zijn).
Er komt steeds meer aan het licht dat onze regering , OMT en RIVM er een potje van hebben gemaakt. Net als de franse regering.
, Datum:
10.09.2020 21:05
Zoals ik al aangaf was het bericht niet speciaal aan Lia gericht.... staat ook nergens. En ja, ik hoop dat die voorrang voor bepaalde (beroeps) groepen wel geregeld gaat worden.
, Datum:
10.09.2020 21:11
Ook ik vind dat leerkrachten,zorgpersoneel voorrang moet krijgen!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
10.09.2020 22:48
In Friesland heeft zorgpersoneel voorrang en die krijgen binnen 24 uur uitslag.
, Datum:
11.09.2020 22:26
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
15.09.2020 12:58
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.09.2020 13:15
Begrijp ik (tussen de regels door) goed uit dit bericht dat de regio Antwerpen weer vrijgegeven is?
, Datum:
15.09.2020 17:11
, Datum:
22.09.2020 15:05
En weer een paar erbij:
Bron: Parool.nl (er was geen link; stond in een live-topic)
BuZa: Wenen, Innsbrück, delen Frankrijk en geheel Tsjechië code oranje
Het ministerie van Buitenlandse Zaken past vanaf dinsdag het reisadvies voor een aantal Franse departementen, de Oostenrijkse steden Wenen en Innsbrück, en geheel Tsjechië aan naar code oranje. Dat betekent dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan (vakanties vallen daar niet onder).
Het gaat om de Franse departementen Aveyron, Bas-Rhin, Haute-Marne, Indre et Loire, Landes, Marne, Meurthe et Moselle, Seine Maritime en Tarn en Vienne. Dat komt bovenop de code oranje die al gold voor onder meer omgeving Parijs, omgeving Lyon en de Côte d'Azur.
Reizigers wordt bij terugkomst sterk geadviseerd tien dagen in thuisquarantaine te gaan.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
23.09.2020 16:50
Reizigers wordt bij terugkomst sterk geadviseerd tien dagen in thuisquarantaine te gaan.
Misschien wel waar, maar wie controleert dit eigenlijk.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
23.09.2020 19:19
Niemand @Toon, het is niet verplicht. Het is een advies.
, Datum:
23.09.2020 19:37
En omdat niet alle adviezen worden opgevolgd door een aantal mensen, zitten we weer in de gevarenzone....
, Datum:
23.09.2020 19:53
Ach ja...natuurlijk de schuld van de vakantiegangers.
Ik heb met grote verbazing van de week op het journaal een voetbal wedstrijd gezien waar een stel mafkezen lopen te schreeuwen,en op elkaar gedrukt staan.
Tour de france door laten gaan.
Zandvoort die een autoshow organiseert...en hem moet dichtgooien omdat er te veel mensen waren.
Hoezo..vakantiegangers in quarantaine???
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.09.2020 19:58
Lia heb jij lange tenen? Het gaat in het algemeen over mensen die zich niet aan de regels houden waar onder vakantie vieren in oranje gebied, maar niet perse dat. Het leven draait niet om jou.
, Datum:
23.09.2020 20:00
Op dit moment vier ik vakantie in een oranje gebied!
En woon in een gebied waar voor veel landen code rood geldt.
, Datum:
23.09.2020 20:43
Lia, het is niet specifiek aan jou gericht en gaat niet alleen over het quarantaine-advies... maar die, volgens jou, code rood in jouw woonplaats komt doordat niet iedereen zich aan de richtlijnen/adviezen houdt.