Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
07.09.2020 16:25
Wel of niet naar oranje gebied heeft natuurlijk niet alleen met gevoel van veiligheid te maken, maar ook met de mogelijkheid en bereidheid om bij thuiskomst in quarantaine te gaan...
Een vergelijking met inwoners van Den Haag of Amsterdam lijkt me niet op zn plaats. Wonen is noodzakelijk, op vakantie gaan niet.
Maar iedereen heeft zijn eigen overwegingen en maakt zijn eigen keuzes.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
07.09.2020 18:00
@tineke, gedaan, had er al vaker mening geplaatst, 2 vertrouwde campings bezocht.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.09.2020 18:05
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.09.2020 21:56
@monique1....Heel erg jammer dat jullie niet op vakantie gaan naar Frankrijk!
Het is hier echt niet erger dan in Nederland.
Fijne vakantie waar dan ook!
, Datum:
08.09.2020 07:19
@Lia, als je goed leest gaat ze niet, omdat ze niet quarantaine wil of kan. Niet zozeer omdat ze denkt dat het daar onveilig is.
, Datum:
08.09.2020 07:26
Ik denk dat er weinig mensen in quarantaine gaan
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.09.2020 09:09
Er zijn 7 departementen nu ook op rood (dus prefect mag ingrijpen). Daarbij zit Cote d’or (beaune) en Bas-Rhin (Strastsburg).
Geplaatst door: arco72
, Datum:
08.09.2020 10:26
tsja...in veel landen om ons heen heb je de verplichting om in quarantaine te gaan na terugkomst uit een oranje/rood gebied. Dat moeten we blijkbaar hier ook maar gaan invoeren. Wat een onvolwassen gedrag.....
, Datum:
08.09.2020 17:46
Tja..mischien onvolwassen
Als ik in Limburg op vakantie ga....hoef ik niet in quarantaine.
Gaat een Belg naar Limburg moet hij wel getest worden en advies : quarantaine.
Of hij gaat naar Zeeland,Zuid Holland,noord holland...test en quarantaine
Ik woon in Noord Holland en hoef niet in quarantaine???
Die virus maakt geen keus tussen Belg en Nederlander.
Die hele codes en regels moeten eens op elkaar afgestemd worden!
Geplaatst door: J
, Datum:
08.09.2020 18:01
Ja, maar er wordt gevraagd om de geldende regels op te volgen.
Je zult als patiënt in de zorg maar besmet worden door personeel dat zich niet aan de regels wil houden.
Daar vragen zij ook niet om, en ze hebben niet eens een keus.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.09.2020 18:03
De eerder genoemde departementen (o.a. Cote d'Or, Lille en Corsica) gaan voor ons naar oranje.
, Datum:
08.09.2020 18:12
Ik woon in Noord Holland en hoef niet in quarantaine???
Nogmaals: wonen is noodzakelijk, op vakantie gaan niet. Best simpel toch?
, Datum:
08.09.2020 18:47
@Wima..gaat om het principe.
Simpel toch?
Nou goed...ik zit hier heerlijk in de zon met 30 graden....
Als ik iets merk van symptomen ga ik uiteraard me laten testen.
, Datum:
08.09.2020 19:00
@lia zo principieel kom je op mij niet over ...
Maar doe wat je wil, regels zijn er voor anderen👍👍👍👍👍👍 dat is wel het meest simpele. Gelukkig is niet iedereen zo simpel.
Geplaatst door: ® Bloempje1221
, Datum:
08.09.2020 19:08
Na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten dit jaar geen vakantie in Frankrijk te vieren. Ik werk in een vitaal beroep en zit, samen met mijn partner in een risicogroep. We vinden het heel jammer, maar het is even niet anders. Nu nog iets zien te verzinnen om thuis een Franse sfeer te creëren.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
08.09.2020 19:51
@Lia ik ben het toch wel met je eens dat je daar op de camping veel veiliger zit dan hier. Het virus denkt echt niet omdat jij op de camping zit moet ik Lia maar even gaan besmetten. Ook ik denk dat je in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag eerder besmet raakt dan in waar jij nu zit. Ik werk in Amsterdam en kom door mijn werk in heel veel gebouwen waar ook best veel mensen werken, ik ben daar elke dag maar inderdaad ik hoef niet in quarantaine. Het klopt gewoon niet.
, Datum:
08.09.2020 19:59
Dat snap ik ook wel, maar als er om 14.00 uur het heel rustig is op de snelweg mag ik ook geen 120 km per uur. Het gaat, zoals ze zelf aangeeft, om het principe. En ik geloof Lia op haar woord dat ze daar heel weinig mensen ziet en weinig risico loopt, maar we kunnen toch niet allemaal op persoonlijke gronden ons wel of niet aan regelgeving houden? Niet iedereen is zo eerlijk als Lia....
, Datum:
08.09.2020 20:05
, Datum:
08.09.2020 20:10
ik weet het, Lia, ik volg het hier al lang. En nogmaals, ik geloof je op je woord dat jij geen risico vormt bij thuiskomst. Maar iedereen kan dat zeggen en zomaar zijn gang gaan. Dat zou toch niet altijd oké zijn? En dat maakt het lastig... maar geniet nog van de zon met 30 graden, het is echt niet zo dat ik je dat niet gun!
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
08.09.2020 22:44
Ik blijf er toch moeite mee houden. We balen allemaal dat mensen zich niet aan de regels houden, maar we vullen ook in of we wel of niet veilig zijn. Jongeren hier denken ook dat het geen kwaad kan. Wij wilden ook nog wel even weg, maar oranje is oranje en overheidsmaatregel is : alleen noodzakelijke reizen. En vakantie is dat niet. Hoe kunnen we anderen ( jongeren bv ) op de regels wijzen , als we zelf ook andere keuzes maken? Ik gun iedereen een vakantie, ik geloof ook in dat veilige hutje en rustig gebied, maar regels zijn regels in deze.....Ik voelde me eind juni ook veiliger in frankrijk, dan nu op mijn werk als verpleegkundige. Maar als we allemaal ons eigen idee doen ben ik bang dat er toch straks onnodige slachtoffers vallen. (direct en indirect)