Corona-nieuws Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
27.08.2020 10:12
Voor België staat de Aude op oranje. Dus wordt aangeraden bij terugkomst test en quarantaine.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
27.08.2020 12:06
Frankrijk gaat 21 departementen op rood zetten.....men hoopt zo een nieuwe landelijke lockdown te voorkomen
Benieuwd wat dit voor consequenties heeft. Of de Nederlandse regering deze departementen op oranje gaat zetten?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.08.2020 12:31
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.08.2020 21:55
Maatregelen kunnen per departement verschillen. Mondkapjesplicht op straat zeer waarschijnlijk. Verplaatsingsverbod van meer dan 100 km zou kjunnen. Verbod van bijeenkomsten met meer dan tien mensen kan ook.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
28.08.2020 15:56
Vanaf morgen (za) gaan oa Var, Vaucluse, Rhone, Gard en Gironde naar oranje. Bron: Telegraaf.
Geplaatst door: HansK
, Datum:
28.08.2020 16:03
Komend weekend willen wij vertrekken richting de Tarn.
Nu lazen wij dat ook omliggende delen van Parijs op "oranje" gaan. Wij rijden met caravan altijd de Francilliene om Parijs. Nu dus deels door oranje gebied. Is dit nu mogelijk of wordt dit niet toegestaan? We stoppen er niet.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.08.2020 16:09
Je kan er gewoon doorheen rijden.
Ook wij vertrekken vannacht en moeten door Lyon,die heeft Frankrijk op rood gezet.
Maar de rood van Frankrijk is anders dan de rode zone van Nederland
Geplaatst door: Hans
, Datum:
28.08.2020 16:12
Bedankt en u ook fijne vakantie
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.08.2020 18:11
Update van de officiele site.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
"In een aantal departementen in Frankrijk is de COVID-besmettingsgraad ernstig toegenomen. Dit geldt voor de volgende departementen : la Seine-Saint-Denis, le Val-de-Marne, les Hauts-de-Seine, la Seine-et-Marne, l’Essonne, le Val-d’Oise, les Yvelines, le Rhône, la Gironde, la Haute-Garonne, le Gard, le Var, le Vaucluse en Loiret.
Met ingang van 29 augustus 2020 zal de kleur van deze gebieden op de kaart aangepast worden van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen; geen vakanties)".
Overigens ligt de Loiret (45) rond Orleans, net ten zuiden van Parijs. Dus daar rij je dan langer dan nu het geval is door oranje gebied als je via Parijs naar verder gelegen gebieden zou rijden.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
06.09.2020 10:47
Er zijn 7 departementen nu ook op rood (dus prefect mag ingrijpen). Daarbij zit Côte d’Or (Beaune) en Bas-Rhin (Straatsburg).
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.09.2020 17:12
Ik weet niet zo goed wat je met die (Franse) code rood aan moet. In ons geval betreft het departement 76 Seine Maritime waar we (hopelijk) over een ruime maand een weekje heen gaan. Ik zie dat je daar in Rouen nu overal een mondkapje op moet. Mocht het doorgaan, dan zitten we in een klein plaatsje aan de kust in een vrijstaand huis met enorme tuin. Als ik kijk naar het aantal besmettingen daar t.o.v. hier, loop je daar zeker geen hoger risico dan hier. Een bezoek aan een grote stad kunnen we ook overslaan. Maar, ik besef dat het een momentopname is en dat we vooral zo'n twee weken van te voren zullen moeten beoordelen of het door kan gaan. 't is in deze tijden niet anders.
, Datum:
06.09.2020 19:09
Wij zijn elke dag wel in een oranje( voor Nederland) en rode zone ( Frankrijk)
Het is niet anders dan thuis.
Mondkapje op,en afstand houden.
In Montpellier is er een uitbraak,maar is hier dus 125 km vandaan.
Hele departement op rood( oranje)
Dus het zegt niet zoveel..
Gewoon lekker gaan.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
06.09.2020 19:32
@Lia, bij terugkomst wel 10 dagen in quarantaine hé ?
, Datum:
06.09.2020 19:38
Geplaatst door: Daidoja
, Datum:
06.09.2020 21:30
Ja en dan ook alle inwoners van Rotterdam, Amsterdam en Den Haag in quarantaine.
Ik denk dat Lia daar een stuk veiliger zit dan hier.
, Datum:
06.09.2020 21:38
Dat weet ik wel zeker.
Zie hier in 4 weken minder mensen, dan 1 dag in ons dorp.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
07.09.2020 09:35
Wat mij verbaast is dat mensen toch naar een oranje zone gaan, enkel noodzakelijke reizen. Dat is vakantie toch niet? Los van de argumenten( hier minder druk etc) . Ik ben ook geweest, in een groen gebied, maar als het oranje zou worden acuut vertrokken waarschijnlijk. We willen allemaal dat iedereen zich aan de regels houdt, dus niet in een oranje gebied is ook een regel.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.09.2020 10:58
, Datum:
07.09.2020 12:29
Ik zie geen reden om te vertrekken.
Als er in Amsterdam een uitbraak is,gaan de toeristen in Leeuwarden toch ook niet massaal naar huis?
Die afstand is het hier wel.
Dit departement is 6000 vierkante kilometer.
En ik verzin geen smoezen om te blijven...die heb ik niet nodig.
Geplaatst door: ® monique1
, Datum:
07.09.2020 15:37
ik snap helemaal wat je bedoeld Marion maar ik snap ook helemaal wat Lia bedoeld;
en zo maakt iedereen z'n eigen afwegingen; als je in de gelegenheid bent om na bezoek aan een oranje gebied 10 dagen in quarantaine te gaan, kan dat een keuze zijn en is dat voor de één misschien prima; voor ons is dat de reden om (met pijn in het hart) aanstaande donderdag niet naar Frankrijk te vertrekken; ook niet naar een groen gebied omdat de snelheid waarmee een gebied oranje werd ons de vorige keer best wel verbaasde ('s middags bekend en om 00.00 uur ging het al in) en 10 dagen quarantaine gaat ons daarna niet lukken (werken in de zorg),
maar nogmaals begrip voor iedereen als je je maar aan de regels houdt; toch bezoek aan oranje gebied: dan hoe dan ook in quarantaine, ik wens iedereen die nog op vakantie gaat, waar dan ook, een hele fijne tijd toe.