Camping Finistere of Morbihan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
13.07.2020 10:43
Hallo,
Wij willen graag een week Noord Bretagne combineren met een week Finistere of Morbihan. We zoeken vanaf zondag 2 augustus dus in bovenstaande streken nog een camping. In Noord Bretagne hebben we er al 1 gevonden! We reizen met 2 dochters van dan 11 en bijna 8 jaar. We willen het liefste het strand op loopafstand. En zoeken een mooi zwembad (en ook het liefst een glijbaan erbij:) Waar kun je het beste zitten in de Finistere qua natuur en stranden of maakt dat niet zoveel uit? Of is het leuker om Noord Bretagne te combineren met de Morbihan? Wie kan mij adviseren en tips geven? Wij zijn nog niet bekend met Bretagne, maar het lijkt ons supermooi:)) Alvast bedankt voor de reacties!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
13.07.2020 13:53
, Datum:
14.07.2020 10:41
Geplaatst door: Ien
, Datum:
14.07.2020 11:20
Ik vind heel Bretagne mooi qua stranden. Aan de west punt, Finistère, vind ik het presqu’ile de Crozon helemaal geweldig, ruig, mooie stranden, wij hebben daar op Raguenez Plage gestaan, wel een eenvoudig zwembad maar direct aan zee. Aan de zuidkant is er ook enorm veel keus, oa op l’Ocean Bij Nevez geweest, ook aan het strand maar eenvoudig zwembad. De ernaast gelegen camping is groter en heeft zwembad met glijbanen, camping Raguenez Plage, denk dat die dan meer voor jullie geschikt zou zijn. Ik weet niet hoe het deze zomer is wat betreft de drukte, maar ondanks dat het geen hele drukke gebieden zijn, is het wel verstandig even te informeren of er plaats is, na 15 augustus wordt het wel weer rustiger.
Heel veel voorpret met de zoektocht.
, Datum:
14.07.2020 18:56
Ien@ Het lijkt me erg mooi daar. Is er behalve de mooie stranden wel genoeg te beleven? Zit je een beetje centraal voor de dingen die je niet mag missen?
Digi-oma@ Die camping heb ik wel eens voorbij zien komen. Het is jammer dat je niet op zondag mag aankomen. Ook het eilandje lijkt me erg leuk om te ontdekken!
De eerste week zullen we in de buurt van St Malo verblijven (st Lunaire) en dan is het leuk om de andere week ergens in het zuiden te verblijven.
Tips, aanraders en adviezen blijven nog steeds erg welkom:)) Blijf natuurlijk zelf ook heel goed rondkijken;)
Geplaatst door: Nelis
, Datum:
14.07.2020 19:34
Hallo,
Wij willen begin augustus naar Finistere , Bretagne ergens tussen Quimper en Quimperlé. Als iemand nog tips heeft voor een leuke niet te grote camping met een zwembadje en barretje/restaurantje dan verneem ik dat graag!
Tussen Quimperlé en Le Fauoet ligt een natuurgebied "Roches du Diable", iemand daar ervaring mee voor dagtochten/wandelen?
, Datum:
14.07.2020 20:00
Marielle@ ik weet niet wat je wilt zien. Quimper is een leuke stad niet te ver, Pont Aven ook erg leuk. Verder leuke havenplaatsjes. Ga je met eigen kampeermiddel? Dan mag je op de camping die digi oma aangeeft toch op elke dag aankomen! Vanaf die camping is een tochtje naar Belle Ile ook een aanrader.
, Datum:
14.07.2020 20:18
Ien@ Nee, we gaan niet met eigen kampeermiddel. Dan had t idd gekund. Dorpjes zijn altijd leuk om te bezoeken..mooie natuur. Zit je daar ook in de buurt van (het schiereiland) Crozon? Ik lees dat dat erg mooi moet zijn.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
14.07.2020 22:48
, Datum:
15.07.2020 08:53
Presque de Crozon is daar nog wel een eindje vandaan, als je dat wilt bezoeken kun je Beter daar in de buurt iets zoeken. Telgruc sur mer is ook leuk, daar hebben we ooit op le Panoramic gestaan. Vlak bij de kust en van daar uit ben je zo op Crozon. Ook de omheinde kerkhoven liggen in de buurt en het hoogste punt van Bretagne, de Menez Hom.
, Datum:
15.07.2020 16:37
Maakt het voor t klimaat nog iets uit, waar je in de Finistere zit? Het zou er allemaal vast mooi zijn, maar t zou leuk zijn om op een plek te komen die centraal ligt van de leukste bezienswaardigheden. Als je op t schiereiland van Crozon "gaat zitten", zit je dan niet afgelegen vd rest? Bedankt voor de fijne informatie hoor:))
, Datum:
15.07.2020 16:41
Daarom gaf ik ook de tip van Telgruc sur mer, zit je nog niet op het presqu’ile maar wel in de buurt, vandaaruit kun je alle kanten op. De tip die je kreeg van Douarnenez ligt daar ook redelijk in de buurt.
, Datum:
15.07.2020 16:43
Leuk, al die tips en vaak zo bekend. Gelukkig zijn er dus toch wat Bretagne-liefhebbers. Er is echt meer dan voldoende te zien en vooral te beleven in Bretagne. Er zijn prachtige stranden, palmen en azuurblauwe zee en vooral de routes langs de kust. Dan is een hevige storm juist prachtig, met de metershoge golven die op de kust beuken. Beeldschone dorpjes enz. en zo'n mooie oude steden met smalle hellende straatjes. De inwoners van Bretagne zijn heel erg trots op hun gebied en ook heel vriendelijk, maar niet echt uitbundig. Even bij de campingbaas of VVV in het dorp vragen wat er komende week te doen is of anders de aanplakbiljetten bij de winkels raadplegen. Vooral een "Pardon" (bedevaart) is schitterend.. Volop klederdrachten, originele muziek; ook prachtig om mee te maken. (Ooit in een hoge kar achter een tractor een stuk over de zee tijdens eb om op het eilandje in zee daar de zegening van heel veel paarden mee te maken en toen bij vloed weer allemaal snel terug). Ook wel een oogstfeest in bijna niet te vinden dorpje meegemaakt; wat een prachtfeest! Eén ding; deze feesten zijn ieder jaar op bepaalde dagen van het jaar en niet altijd in de vakantieperiode.
Let eens op de witte huisjes vlak bij zee...allemaal in één richting één blinde muur tegen de wind/storm. Vanuit diverse havens zijn er tochten naar grote en kleine eilanden, al dan niet met - te bezoeken - vuurtorens. En tenslotte volop wel erg mooie schipperstruien of shirts te koop. Gewoon gaan dus.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
17.07.2020 10:12
Wij hebben in 2017 een week op onderstaande camping nabij Concarneau gestaan. Onderdeel van Capfun en prima voorzieningen. Vanuit de camping op allerlei manieren zo de prachtige (directe) omgeving in en een mooi uitzicht over de baai.
http://www.camping-du-saint-laurent.fr/
, Datum:
04.08.2020 23:35
Inmiddels zitten we sinds zondag in de Finistere en we zijn van plan om morgen naar t schiereiland Crozon te gaan. We reizen vanuit de baai van Douarnenez. Welke tips kunnen jullie geven om te beginnen? We zijn er maar voor een dagtocht, dus t gaat echt om de dingen "die je gezien moet hebben":) Is de plaats Morgat de moeite waard en/ of Camaret sur mer? Ik hoop op tips! Alvast bedankt 😃
, Datum:
05.08.2020 00:48
Camaret is leuk en verder genieten van het mooie weer...
, Datum:
05.08.2020 08:39
Geplaatst door: Karla
, Datum:
05.08.2020 09:08
Camaret heeft een gezellige boulevard met restaurants, en je kan gelijk een bezoek brengen aan het verderop gelegen Point de Pen-Hir. Vanuit de haven van Morgat kan je een rondvaart tour doen langs een aantal grotten, zeker ook een aanrader. Weet niet hoe dit in z’n werking gaat met Corona, het zijn vrij grote boten.
, Datum:
05.08.2020 09:34
Camaret is idd erg leuk, bezoek dan ook de haven met het cimetière de bateaux en de tour Vauban.
Wandeling op Cap de la chèvre is ook indrukwekkend en ik hou van de oude vissersdorpjes daar zoals Rostudel en Kerguel.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
05.08.2020 10:09
Inderdaad Point de Pen-Hir en op de heen- of terugweg het plaatsje Locronan in, dat dorpje moet je ook echt gezien hebben.