Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
05.07.2020 11:05
Terug van vakantie. Weinig nederlanders gezien qua buitenlanders. Het meeste duitsers en daarna belgen..
Campingcardcampings waren bijna helemaal leeg, terwijl meer eenvoudige camping redelijk goed bezet waren met voornamelijk fransen met campers en tentjes.
Niet heel veel verschil ervaren met de situatie in Nederland.
Bij Nancy begon het wat drukker te worden met nederlanders met de terugreis.
Als je bang bent voor Corona kun je het beste een camping nemen met wc en douches die buiten zijn en niet in een sanitairgebouw. Je komt weinig mensen tegen die vlak bij je in buurt komen en er is een goede ventilatie.
Bijna alle campings waren open, dus ook municipals ( die waren het beste bezet door voornamelijk fransen).
Het beleid bij ziekte op een camping is dat bij verdenking op corona dat je getest wordt en dan twee weken in quarantaine moet afgescheiden van de camping of in 1 keer naar Nederland moet rijden. ( Ik heb dat van horen zeggen en heb geen zin in verdere discussies daarover. ).
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
05.07.2020 11:41
Daido, dank voor je verslag; dit opgeteld bij jouw andere bijdragen (en ook de ervaringen van anderen) geven tezamen een redelijk goed beeld van de huidige situatie, en ook hoe ieder dat ervaart. Dat laatste is toch wisselend. Ik zit alleen met jouw advies om naar campings te gaan met wc’s en douches die aan de buitenzijde gelegen zijn, in geval je bang bent om corona op te lopen. Want hoe kun je daarop selecteren, vraag ik me af. Maar dat is niet jouw probleem - jij bent al heerlijk op vakantie geweest. Omdat het onmogelijk is al campings op voorhand daarop te selecteren, hebben we dus campings uitgezocht met privé sanitair, en op die enkele camping op doorreis zullen we ons eigen sanitair gebruiken.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
05.07.2020 11:43
@freekvo ff navraag gedaan. Het is anders als jij hier schetst, gelukkig maar 👍
Geplaatst door: Daido
, Datum:
05.07.2020 12:52
@Susanna. Als Johan toevallig foto's van de camping heeft genomen, kan je zien of het sanitair in een gebouw is gelegen of buiten.
Of je kan het vragen hier op het forum naar een specifieke camping.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.07.2020 14:24
Ook vandaag, op zondag 5 juli is het niet heel druk op het strand bij Sérignan Plage. Er staat een lekker windje en het is 34 graden. Het zeewater is heerlijk om af te koelen!
https://photos.app.goo.gl/EuU2SZhREbnkdGon9
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.07.2020 14:36
Susanna,
Camping Les Coudoulets in de Ardèche heeft meerdere plaatsen met privé-sanitair in een apart gebouwtje
Camping-frankrijk.nlCamping Les Coudoulets in PradonsAlles wat u wilt weten over deze camping in Ardèche
Zie ook hun website
https://www.coudoulets.com/hebergements-camping-ardeche/emplacements-camping/
Foto's van het privé-sanitair
https://photos.app.goo.gl/ZPfcxE8JAv4PeDUN7
en
https://photos.app.goo.gl/3Wt9JARYqFhaSiDY7
Wij hebben hier zelf in juni 2018 gekampeerd, maar geen gebruik gemaakt van het privé-sanitair
De camping heeft inmiddels ook waterglijbanen in het zwembad.
Deze waren er nog niet, toen wij er kampeerden.
We hebben er de volgende foto's gemaakt (vergroten door er op te klikken)
https://photos.app.goo.gl/rSNluUzagI2jlggC2
Hier kan je mijn mening over deze camping lezen:
"Begin juni zijn wij op de bonnefooi op deze camping aangekomen. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenares van de camping en hadden de keus uit meerdere plaatsen. De eigenares reed ons rond in een golfkarretje om enkele beschikbare plaatsen aan te wijzen. Wat een service! We stonden op een mooie, rustige en ruime plek op het bovengedeelte van de camping, direct naast de 4 plaatsen met privé-sanitair. Het strand bij de rivier is voor mensen met kinderen in een buggy goed bereikbaar via een pad aan de zijkant van de camping, waar ook het voetbalveld ligt. Er is op een andere plek op de camping ook een houten trap naar de rivier, maar deze is wat lastig te doen met jonge kinderen. We hebben meerdere keren in het restaurant gegeten. Uitstekende bediening en lekker eten !"
, Datum:
05.07.2020 15:24
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
05.07.2020 15:29
@Daido, goeie tip om dit op de door Johan gemaakte foto’s te checken. Die geven meestal een goed beeld van de situatie. We bezoeken meestal kleine campings (vaak een camping municipal) waarop veelal geen foto’s te zien zijn van het sanitair op hun sites. Het wordt voor ons (en dat geldt natuurlijk ook voor veel anderen) sowieso een andere vakantie dan voorgaande jaren omdat we dit jaar al een enkele camping besproken hebben i.v.m. de wens van privé sanitair en daar zijn er aanzienlijk minder van. Terwijl we anders nooit bespreken! Als gevolg daarvan zullen we minder dan er gewend zijn, rondtrekken wat ons als echte “zwervers” het meeste aanspreekt in het reizen door Frankrijk. Maar desondanks hebben we er ontzettend veel zin in.
@Tineke, bedankt voor het meedenken en jouw tip betr. camping “Les Coudoulets”. Ik heb al min of meer een rondje uitgezet en we hebben het plan om naar de Morvan en de Cantal te gaan waar we campings met privé sanitair besproken hebben. Zoals al eerder aangegeven, bezoeken we meestal kleine campings. Mochten we in de buurt van de Ardèche komen, staat deze vanwege het sanitair toch genoteerd!
Geplaatst door: MKB
, Datum:
05.07.2020 17:24
Wij zijn nu op de terugweg van 2 heerlijke weken in Frankrijk. Wij hebben geen spijt gehad dat we gegaan zijn. Wij hebben drukke punten gemeden ( markten) we hebben tochten gemaakt met de auto, gewandeld en lekker voor de (sta) caravan gezeten met een kaasje en wijntje. We hebben overal waar je naar binnen ging een mondkapje gedragen, ook als het niet verplicht was. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, we hebben de app van BZ gedownload en die regelmatig bekeken. Het voordeel van reizen met de auto is dat je kunt vertrekken wanneer het nodig is. We hebben vandaag op de route du soleil heel was caravans gezien die richting het zuiden gingen. Ik zou zo weer gaan, zorg dat je op de hoogte blijft en gebruik je verstand, net zoals in Nederland.
, Datum:
05.07.2020 18:10
MKB, fijn om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.
Op welke camping stonden jullie en wil je zo vriendelijk zijn daar ook een reactie bij de meningen over te plaatsen?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
05.07.2020 19:30
Vergeet niet dat de vakantie in veel landen nu gaat beginnen waardoor de drukte ook zal toenemen.
Fijn dat iedereen een fijne vakantie heeft (gehad).
Geplaatst door: PeterV
, Datum:
05.07.2020 20:14
Wij zijn sedert 2 juli op camping Beau Rivage in de buurt van Sarlat (dordogne). Onderweg viel het ons al op dat er zo weinig caravans en campers op de baan waren. De camping is dit weekend een beetje drukker geworden maar ik denk nog geen 20% bezet. Ik denk trouwens dat wíj de enige buitenlanders hier zijn. Het sanitairblok is voorzien van bordjes met uitgang en ingang om te voorkomen dat je elkaar zou kruisen maar die Fransen trekken zich daar niks van aan. Wij hebben onze eigen wc in onze caravan en gebruiken die zo veel mogelijk. Het restaurant is volledig buiten en de obers dragen een mondmasker. In de supermarkt draagt ook iedereen buiten enkele uitzonderingen een mondmasker. We hebben al 2 dorpjes bezocht en daar was het verschil wel groot. In het ene dorpje, Domme, droegen alle uitbaters van de toeristenwinkeltjes een mondmasker en 85% van de toeristen ook wanneer ze binnen gingen. Het andere dorpje, Roque Gaguac, had bijna niemand er een aan... toch wel bizar. Wij hebben lang getwijfeld of we op reis gingen gaan maar voorlopig hebben we er geen spijt van! We gaan proberen drukke toestanden te vermijden en als we ons niet veilig meer voelen blijven we zo veel mogelijk aan de caravan of keren terug naar huis 😊
Geplaatst door: Anniek
, Datum:
05.07.2020 20:26
wij zijn vandaag aangekomen in corsica, het is hier heel rustig. Zitten op een camping in de buurt van piana. In de plaatselijke carrefour waren we de enige klanten, personeel had een mondmasker. We hebben een huisje op een camping en dus ons eigen sanitair.camping met moeite 20 procent bezet. Zalig om op deze manier op reis te gaan.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
05.07.2020 21:25
Wij vertrekken zaterdag naar Corsica. Zijn benieuwd hoe het er zal zijn met bezetting. In de Corsematin las ik een artikel dat het niet goed op gang komt. Ook gister bericht dat onze gereserveerde boot uit Savona geannuleerd is. We gaan nu via Toulon. Terwijl er veel minder passagiers per boot mee kunnen dan voor de Corona.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.07.2020 22:33
Bedankt dat jullie allemaal een update plaatsen! Heel leuk om te lezen en fijn dat het ook goed bevalt! Ik lees graag mee ook al ga ik dit jaar zelf niet. Veel plezier allemaal!!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.07.2020 00:28
@Anniek Geniet er van. De kliffen van Piana zijn in de zomer normaal gesproken een gekkenhuis, de brandweer klaagt zelfs dat ze er last heeft van de verkeersdrukte. Nu heb je dus alle ruimte.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.07.2020 06:43
Wat leuk om te lezen dat jullie toch allemaal een fijne vakantie hebben gehad!
En dat alles toch meegevallen is.
Ik kan niet wachten tot 3 september😁
Voor wie nog gaat....hele fijne vakantie.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
06.07.2020 09:38
Ik ben met name benieuwd naar de komende 4-6 weken. De echte vakantie's beginnen nu dus dat is een goed meetpunt hoe het dan gaat, We zijn zelf al bezig met 2021. 1 boeking komt over van dit jaar, de ander hebben we een voucher en boeken zodra het opengaat en gisteravond voor de 1e week eind augustus 2021 een appartement in Haute Savoie vastgelegd (week in Sallanches met uitzicht op de Mont Blanc; ik zie er al naar uit).
Geplaatst door: J
, Datum:
06.07.2020 09:45
Heerlijk toch, voorpret is ook al een beetje vakantie
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.07.2020 16:46
Net bericht gekregen vanuit cote d’Azur. Zij zijn vanaf eind juni op vakantie en eerst naar de Drome gegaan. Daar was het toen erg rustig, maar de rust en ruimte hebben zij als heerlijk ervaren. Zij stonden op een kleinere camping en maatregelen waren er eigenlijk niet. Uiteraard werd er wel verwacht dat je aan de 1 meter afstand hield en het sanitair werd meermaals per dag grondig gereinigd en bij het winkeltje en het sanitair hing desinfecterende handgel.
Sinds een weekje zitten ze aan de cote d’Azur en ook daar rustiger alleen wel drukker dan in de Drome (kan natuurlijk ook al te maken hebben met de eerste vakanties die zijn begonnen). Sinds gisteren en vandaag stuk meer Nederlanders gekomen (denk ivm begin vakantie), verder veel Duitsers. Zij staan daar op een grote camping. Alles is daar goed en professioneel geregeld en iedereen houdt zich goed aan de ‘maatregelen’. Er hangt een hele gemoedelijke sfeer. De Fransen zijn uitgelaten en extra vriendelijk. In de Drome had bijna niemand mondkapjes op in bijv de supermarkt of op de markt. Aan de cote d’Azur wel wat meer mensen met mondkapjes in de supermarkten en dorpjes. Het is niet verplicht om mondkapjes in de supermarkten of in openbare buitenruimtes/ dorpjes te dragen. Ik krijg letterlijk als antwoord: Marike, het is een verademing om in Frankrijk te zijn. Je vergeet hier de Corona. Rust, ruimte, gezelligheid en heerlijk weer wat wil een mens nog meer. Jullie gaan genieten en wees gerust de kinderen kunnen gewoon meedoen met de animatie. Voor ons is er op dit moment geen betere plek dan Frankrijk. Wij gaan de vakantie verlengen tot eind augustus om zo ook nog naar de Provence- Verdon en de Drome of Ardèche te gaan.
Ja en dan krijg ik ook nog een jaloersmakende foto met een strakblauwe lucht en een heerlijk strand. Aftellen begint nu voor ons