Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
26.06.2020 20:20
Zoals aangegeven zou ik mijn ervaring geven op onze vakantie in Frankrijk na 15 juni. vanmorgen zijn we weer thuis aangekomen.
Wij vertrokken die dag en ondervonden geen oponthoud oid bij de gepasseerde grenzen. Vooral de eerste dagen waren erg rustig op de camping, wat ook logisch is als de grens pas net open is. Afstand was dan ook geen probleem. De terrasjes in bv Castellane waren open en al het bediend personeel in de horeca droeg mondkapjes. Het viel met wel op dat er in Frankrijk meer mondkapjes gedragen werden dan dat ik in Nederland zag. Gaandeweg de vakantie werd het overal drukker. Supermarktbezoek was geen enkel probleem; bij de ingang stonden spullen om winkelwagen en handen te desinfecteren. Kort samengevat; geen vreemde of rare dingen tegen gekomen en vooral in achterhoofd houden; gebruik je gezonde verstand.
Geplaatst door: Essie
, Datum:
28.06.2020 13:36
@freekvo wij gaan ook naar les curtulet eind juli. Dus goed te doen daar? Waren jullie wel eens eerder op die camping geweest? En gewoon vrij toegang tot het meer begrijp ik?
Geplaatst door: Maschq
, Datum:
28.06.2020 13:49
Ik zal af en toe ook wat ervaringen delen. Vanmorgen vroeg vertrokken en zojuist gestopt nabij een stopplaats met tankstation bij Langres. Redelijk druk hier, ziet eruit als normale toerisme maar meer Fransen, Belgen en Duitsers. De wc’s zoals altijd hygiënisch op z’n Frans, handzeep op enzo :) Op de deur staat dat je een mondkap moet dragen maar bijna niemand doet het, ook de Fransen zelf niet. Onderweg is het wel rustiger, vanaf Amsterdam tot aan hier zijn we drie Nederlandse sleurhutten tegen gekomen. Ongekend rustig dus. Ik ga eraf rondom Chalon-sur-Saône voor de een nachtje en daarna laat ik meer weten.
Geplaatst door: Johand
, Datum:
28.06.2020 15:07
Bonjour mede kampeerders,
Wij zijn 15 juni vetrokken uit Leek richting Arlon van daar uit naar Macon nu staan wij zins de 17 juni in Entrechaux op camping les trois rivieres.
Onder weg bijna geen vakantie verkeer te bekennen , en op de camping zeer rustig en alle voorzieningen zijn gewoon open .
Maar doe gewoon je ding wat veiligheid betreft en houd ook als tourist aan de regels in de winkels en op straat.
Mvg johan
Geplaatst door: Daido
, Datum:
28.06.2020 20:45
We staan nu op de municipal La Palud sur Verdon. De camping is voor 2/3 gevuld.
Op luxere campings in Castelane staat bijna niemand.
Camperplaatsen zijn ook goed gevuld.
Bijna alle campings zijn gewoon open. Tot nu toe ook alle municipals.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
28.06.2020 21:52
@maschq
Ik vind dat toch wel erg vreemd, er zijn regels maar veel mensen houden zich er niet aan.....
Ik hoop dat iedereen dat wel gaat doen! Dat gaat voorkomen dat er een 2e golf komt.
En zorgelijk dat het zeep op is.....
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
28.06.2020 22:50
Willen jullie zo vriendelijk zijn ook een reactie bij de meningen te zetten over de campings, waar jullie gekampeerd hebben?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
28.06.2020 23:30
@Maschq zijn jullie toevallig gestopt bij Château Eperviere? Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, wij zijn voornemens daar over een maand 2 dagen te stoppen zoals al jaren op doorreis naar Ardèche.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
29.06.2020 07:58
@Essie: ja wij zijn vaker hier op Le Curtelet geweest. Meestal in het voorjaar als onze 'eigen' camping (camping Ferrand) nog is gesloten. Deze laatste gaat dit jaar pas vanaf 1 juli beperkt open (alleen voor de vaste gasten die elk jaar komen) dus ook nu staan we weer tijdelijk op Le Curtelet.
Eigenlijk is er geen verschil met andere jaren. Alleen ín het toiletgebouw is het dragen van een mondkapje verplicht evenals het desinfecteren van de handen met alcohol.
Het grasveld bij het meer is vrij toegankelijk evenals het meer zelf. Afstand houden (1 m) is verplicht maar net als in NL houdt niet iedereen zich daar aan.
In de Lidl is het dragen van een mondkapje verplicht; in de Hyper U niet (maar doet 50% dat wel).
Geplaatst door: piotr
, Datum:
29.06.2020 11:11
"Eigenlijk is er geen verschil met andere jaren."
Dat is het meest zorgwekkend. Er is namelijk een enorm verschil met voorgaande jaren: corona. Als ik die trieste "viruswaanzin" demonstranten zie dan hou ik m'n hart vast voor september.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.06.2020 11:44
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.06.2020 12:07
Wij zijn eergisteren vertrokken naar een camping in de omgeving van de Jura.
Daar was alles open, ook het zwembad en het restaurant.
Normaal gesproken komen hier veel Nederlanders en Belgen op doorreis naar het zuiden, nu waren die op één hand te tellen. Er waren voornamelijk Fransen en een paar Duitsers. Het restaurant was open, de mensen van de bediening hadden mondkapjes op en er stonden wat minder tafeltjes voor de gasten in het restaurant.
Gisteren zijn we vertrokken naar een camping direct aan zee in Zuid-Frankrijk.
In het voorseizoen komen hier ook redelijk veel Nederlanders, tot nu toe zijn wij pas 1 ander Nederlands echtpaar tegengekomen.
We zijn gisteravond ook nog even naar de supermarkt geweest, daar mocht je gewoon een winkelwagen meenemen, er stonden geen flesjes of doekjes met ontsmettingsmiddel en afstand houden was niet zo moeilijk, want er waren maar enkele klanten, een enkeling droeg een mondkapje.
De cassière droeg wel een mondkapje.
Bij het tanken onderweg was het druk en werd er nauwelijks afstand gehouden......
Over 2 weken vertrekken we naar een camping in de Gard, daar blijven we ook een paar weken.
Ik zal na onze vakantie hier op dit topic onze ervaringen delen en ook een mening plaatsen over de campings, waar we gekampeerd hebben.
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
29.06.2020 12:29
De hele 'Grijze Golf' doet het als potentiële coronadoelgroep nog even rustig aan denk ik. Weg voorseizoen en ik denk ook naseizoen.
Wij vertrekken straks met de kinderen naar Frankrijk en ik ben benieuwd hoe het dus in het hoogseizoen zal zijn.
Volgens de camping waren er wel mensen die geannuleerd hebben maar er was genoeg interesse blijkbaar want ze zitten in onze weken gewoon vol.
, Datum:
29.06.2020 12:33
Lomb, naar welke camping gaan jullie?
Wil je na jullie vakantie ook een reactie plaatsen bij de meningen over de camping?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
29.06.2020 13:18
@Lomb, dat denk ik ook en veel senioren gaan vaak in juni al en nu kon je pas vanaf 15 juni gaan dus gaan er veel helemaal niet meer of wachten toch wat weekjes voordat ze gaan. Daarentegen gaan zowel mijn ouders als schoonouders nu juist in het hoogseizoen. Ik denk dat het vanaf volgende week als de eerste vakanties beginnen wel drukker gaat worden. Vrienden van mijn ouders zijn nu op vakantie dus zal binnenkort wel horen hoe het in Frankrijk is en hier de ervaringen van hen delen.
Geplaatst door: Sas
, Datum:
29.06.2020 13:45
Afgelopen zaterdag aangekomen in de buurt van Sarlat. Drukte onderweg was er niet. Over de hele route misschien 5 NL kentekens gezien. Daarentegen wel veel Duitsers, ook hier op de camping zijn we de enige NLers, de rest Duits en een paar Belgen. Wel eens leuk voor de verandering.
In de supermarkten draagt de helft ongeveer mondkapjes, afstand bewaren kennen ze geloof ik niet. Voor mijn gevoel zijn het juist de toeristen die zich wel aan de regels houden en netjes de pijlen volgen, de locals zie je o.a. elkaar nog begroeten met de bisou. Best apart.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.06.2020 16:35
@Johan, Waar in Z-Frankrijk zit je nu?
Geplaatst door: Alex
, Datum:
29.06.2020 16:45
Voor degene die nog twijfelen? We hebben er geen seconde spijt van dat we naar de Dordogne zijn vertrokken! Het is hier heerlijk rustig, mooi weer, geen vliegtuigen die je kan horen, prachtige sterrenhemels door minder luchtvervuiling, en een voor een kwart gevulde camping. Coronamaatregelen zijn logisch en goed te doen, gister naar de markt en naar een brocante geweest. Redelijk veel mondkapjes maar niks moet. Geweldige vakantie tot nu toe!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.06.2020 18:24
, Datum:
29.06.2020 18:26
Alex, op welke camping in de Dordogne zitten jullie?