Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Arnold
, Datum:
17.06.2020 15:19
Als er zoveel annuleringen zijn, zal er dan nog veel aanbod komen? ikzelf twijfel nog, dit jaar nog niet geboekt, maar pas vanaf 10-08 eventueel die kant op.
Alleen veel (top) campings zijn nog steed volgeboekt. En wat zullen de prijzen doen?
Geplaatst door: Angie
, Datum:
17.06.2020 15:30
@daido, met die vraag zit ik ook nog steeds in mijn maag. Wat gebeurt er als er een uitbraak komt. Mogen we dan nog naar huis?😷😟
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
17.06.2020 17:37
Wat er gebeurd als iemand op de camping corona krijgt?
Nou dan gaan we toch richting huis of richting een andere camping!?
Ik snap de "wat als" en de "misschien" beren niet echt. Tuurlijk is er een kans dat dat gebeurd, maar dan ga ik ervan uit dat de camping er reëel mee om gaat. Immers is de kans dat je het in de buitenlucht krijgt erg klein is en niet niet gauw in iemand "zijn space" komt. De sanitair gebouwen zijn vaak niet luchtdicht afgesloten dus tja...Ik zie het zo, de kans dat je het krijgt op een camping is klein. Ik vertrouw er op dat mensen binnen blijven dan wel niet gaan op vakantie als ze ziek zijn, en ach als de camping wel in quarantaine gaat, dan is dat maar zo! Maaltijden op kosten van de camping, brood op kosten vd camping en wie weet een langere vakantie **knipoog**
En nee ik stop mijn kop niet in het zand...Maar mensen, positief blijven daar komen we verder mee.
Geplaatst door: m.
, Datum:
17.06.2020 17:46
"Je loopt hier denk ik minder kans om besmet te worden dan in Nederland." Ik stel me Nederland nu voor als soort Braziliaanse Favela ;-)
Wat er gebeurt als er corona op de camping uitbreekt? Ik stel me ook zo voor dat je wat langer vakantie hebt ;-). Naja daar waren we allemaal aan toe toch?
Wat er ECHT zal gebeuren is nu gewoon koffiedik kijken. Maar diverse scenario's in diverse landen heb je inmiddels allemaal toch wel via het nieuws meegekregen. Maar misschien voor de zekerheid extra aardappels of hagelslag mee dan maar.
Daido; leuk je gedetailleerde verslag te lezen, maar vooral veel plezier en goeie vakantie!
Geplaatst door: J@nneke
, Datum:
17.06.2020 18:25
.@daido.
Sta je op de municipal in Die?
Wij hebben daar een reservering staan half juli. Op hun facebook staat dat het zwembad in ieder geval tot eind juni dicht is. Heb jij toevallig iets gehoord over dat het wel open gaat in juli?
Bedankt alvast!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.06.2020 18:28
Ik bedoel met de kans minder besmet te worden dan in Nederland dat er zo weinig mensen hier zijn dan in de drukke stad waar ik woon.
Je kan best op het laatste moment boeken zelfs op gewilde campings waar veel Nederlanders komen. Ik geloof niet dat die helemaal vol zullen worden.
Op dit moment staan hier bijna al de mobilehoms leeg.
En ik zal eens aan de campingeigenaar vragen wat er gebeurt bij een eventuele corona besmetting op de camping.
, Datum:
17.06.2020 18:33
Nee ik sta niet op Saint Juste. Hier is het zwembad gewoon geopend en het zwembad saint juste zal vast ook open gaan in het hoogseizoen.
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
17.06.2020 21:37
@carolien, hierbij de link van de camping
https://www.logis-du-breuil.com/nl/
Het is echt een aanrader. Het is een ruime camping met grote plekken. De plek die wij hebben is 200 m2. Je hebt verschillende soorten stranden waar het gezellig druk is of waar de volgende standgast pas op 30 meter ligt. Verder ligt de camping weg uit de drukte.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.06.2020 21:50
Bedankt @rickert! Klinkt goed! Vooral dat van die stranden! Dit jaar blijven we in Nederland maar volgend jaar hopelijk weer Frankrijk!
Geplaatst door: Ad
, Datum:
18.06.2020 07:20
top om te horen, ik lees heel graag mee.
Eindelijk positiviteit!
Echter claudia...brood, maaltijden op kosten van de camping? Dat gaat natuurlijk te ver en niet gebeuren haha. Positiviteit is goed, maar realistisch blijven ook. Ook verzekeringen bieden geen dekking voor kosten quarantaine. Daar draai je zelf voor op.
Geplaatst door: J
, Datum:
18.06.2020 08:37
En van werkgever kwam het bericht dat evt quarantaine voor eigen kosten is.
Vakantiedagen lopen dan door en als die op zijn wordt het gewoon ingehouden op salaris.
Voorlopig zal het allemaal wel goed gaan op de campings, nauwelijks kampeerders. Dan is er volop ruimte . Westkust wordt normaal in juli en augustus ook druk bezocht door Engelsen. Deze groep gaat wegvallen. De meeste Fransen komen pas in augustus. Denk dat het tot die tijd best ok zal zijn.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.06.2020 09:18
@ Daido: ik begrijp precies wat je bedoelt m.b.t. de kans op besmetting. Er zullen veel Nederlanders "thuis" vakantie vieren, hetzij letterlijk thuis of op een locatie in Nederland. Dat betekent met het (relatief) kleine oppervlak van Nederland t.o.v. Frankrijk dat het in Nederland over het algemeen per vierkante meter drukker is dan in Frankrijk en dus een grotere kans op besmetting. Dat slaat zeker niet als een tang op een varken...
Zoals een groot deel van onze landgenoten zich momenteel steeds meer (gaan) gedragen in de openbare ruimte, deel ik deze perceptie. Ik heb juist vrees om mijn (dure/zeldzame) vakantietijd in Nederland als "Koreaans vrijwilliger" te moeten spenderen in isolatie omdat je je kont niet kunt keren. Dan neem ik het wisselvaligere weer van Nederland nog niet eens mee in die overweging.
Kortom, ik ben dus ook zeer benieuwd naar de ervaringen, vooral om ze over enkele weken ook toe te kunnen passen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.06.2020 09:18
Gisteravond in het Belgische journaal was een reportage over een wegrestaurant in Frankrijk. Zie https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-journaal/2020/het-journaal-het-journaal-20200617/ Het begint op 31.30. Je moet wel even inloggen maar een profiel is zo aangemaakt en dit is buiten België te zien. Je ziet alle maatregelen en een vrouw gaf wel aan dat daar de wc schoner was dan normaal. Maar binnen moet een mondkap op.
, Datum:
18.06.2020 09:23
Ik heb aan de campingeigenaar gevraagd wat er gebeurd als iemand ziek wordt op de camping. De campingeigenaar gaat dan kijken of iemand koorts heeft en dan volgt eventueel een test bij een dokter. Dan wordt je bij een positieve test van de camping gehaald en hoe ik het begreep in quarantaine geplastst buiten de camping.
Ik heb gevraagd of je naar huis mocht rijden. Daar twijfelde hij over. Hij dacht als je niet bang was om de andere familieleden te besmetten je wel naar huis mocht rijden.
De hele camping hoeft in ieder geval niet in quarantaine.
, Datum:
18.06.2020 09:46
@Martwout , In een restaurant hoef je geen mondkapje op als je aan de 1 meter regel voldoet. Mensen in een barretje in Die zaten gewoon koffie te drinken zonder mondkapje. Bij een restaurant bij een tankstation moest je betalen met een mondkapje, maar de mensen in het het restaurantgedeelte zaten gewoon koffie te drinken en een broodje te eten.
Er is hier zeker geen noord koreaans regime met boa 's. Op municipals zal het beleid wat strenger zijn dan op de gewone campings.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.06.2020 10:02
@Daido, Ik had het alleen over dat wegrestaurant. Die man was glashelder. En je zag de mensen in de rij ook met de mondkap op.
En die campingeigenaar kan het wel stellen maar als er een uitbraak komt, is het de overheid die bepaalt wat en hoe. Ik denk niet dat je dan naar huis mag rijden. Je moet in Nederland ook binnen blijven als 1 lid ziek is. Die regel zal daar ook wel gelden.
, Datum:
18.06.2020 10:37
@Martwout, het is jammer dat je niet leest wat ik schrijf. Een restaurant bij een benzinestation langs de snelweg is toch een wegrestaurant? Aten die mensen ook met mondkapje? Ze moesten waarschijnlijk een mondkapje op omdat ze in de rij stonden binnen de 1 meter.
En verder vermeld ik wat de campingeigenaar mij vertelt, niet meer niet minder.
Maar als jij het allemaal beter weet................
Geplaatst door: R.E.A. Geerder
, Datum:
18.06.2020 10:38
Mensen,
Hou je in. De vraag is ervaringen delen, geen discussies.
Content waar iedereen wat aan heeft, ter beeldvorming
Geplaatst door: tentje
, Datum:
18.06.2020 13:39
Daido ook wij vertrekken binnenkort naar Die. Ik ben benieuwd hoe het gesteld is met de sanitaire voorzieningen op de campings. Kun jij vertellen wat je ziet op de campings die je bezoekt? Wat merk je aan maatregelen in de toiletgebouwen?
Geplaatst door: Jokemi
, Datum:
18.06.2020 17:17
Wij gaan in juli naar Die . Hebben wel getwijfeld maar uiteindelijk toch besloten om wel te gaan.
@Daido; weet jij of de pub waar alle jeugd naar toe gaat open is ? En wat de evt regels daar zijn?