Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
10.08.2020 01:20
Ach, drukke plekken zijn er in Frankrijk ook genoeg te vinden... net zoals rustige plekken in Nederland.
Daar ben je zelf bij toch?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.08.2020 17:36
Ik word beetje moe van al die mensen die continu aan moeten geven hoe rustig Frankrijk wel niet is en hoe verschrikkelijk druk Nederland.
Nederland is toch groter dan Scheveningen en Zandvoort? Iedereen kent in zijn eigen omgeving toch de drukke plekken maar toch ook de plekken waar amper een hond komt? Natuurlijk staan de kranten qua corona vol met die plekken in Nederland waar het wel druk is... tis "nieuwswaardiger" om met de coronavinger te zwaaien met een foto van Scheveningen dan een nagenoeg verlaten strand op bv Vrouwenpolder. Ik moet de eerste onderzoeken nog lezen hoor, dat uit contactonderzoek is gebleken dat er veel besmettingen zijn ontstaan aan een zwemplas of de zee.
Dus super dat je een fijne vakantie hebt gehad, wees blij dat je gegaan bent, maar je hoeft je van mij echt niet te "verantwoorden" dat het veeeeeel beter was om daar te zijn waar je vandaan komt dan om in Nederland te zijn.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
10.08.2020 17:45
Vandaag naar het strand in Monster geweest. Het zal vast van het weekend erg druk geweest zijn maar toen waren wij er niet. Vandaag gezellig druk met meer dan voldoende ruimte om ons heen. Het kan dus wel.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
10.08.2020 20:19
Mar3tent.....Frankrijk is zo en zo beter dan Nederland!
Waarom mag je niet zeggen dat je het in Frankrijk zo naar je zin hebt gehad?
Ik ben blij voor iedereen die lekker in Frankrijk zijn vakantie heeft gevierd!
, Datum:
10.08.2020 21:03
Hoezo is Frankrijk sowieso (ik neem aan dat je dat bedoelt) beter dan Nederland???? Ik woon op een boerderij met 3 hectare land om me heen.... dus nee, de kans dat het het thuis beter is lijkt me erg aannemelijk. Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen zo woont. Maar Frankrijk is heerlijk (daar ben ik het sowieso mee eens) maar niet per definitie beter.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
10.08.2020 21:28
Het is niet overal in Nederland meteen overvol. We hebben hier verschillende strandjes langs de diverse plassen en meren (in de buurt van Utrecht). Ik ga het plekje niet verklappen, maar op een 20 minuutjes autorijden van ons huis ligt een schitterende plas met helder water met een strandje eraan. Ok, bij dat strandje is een ligweide waar het afgelopen zondag best redelijk vol was. Maar toch npg voldoende ruimte om afstand te houden. En zoveel mogelijk tijd IN het water doorgebracht. Daar is het (behalve direct aan de kant waar de kindertjes in een soort baai spelen) helemaal niet overvol. Druk, dat wel. En een leuk detail is dat je hier gratis en in de schaduw kon parkeren!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.08.2020 00:13
Zwart-wit bestaat niet, Frankrijk is gewoon anders dan Nederland. Als Fransen elkaar tegenkomen is het smak-smak-hoi-hoi. Staat tegenover dat Fransen inde supermarkten en OV allemaal probleemloos mondkapjes dragen, moet je in NL eens om komen. NL en FR hebben daarentegen gemeen dat het aan de kust een gekkenhuis is, daar kun je beter wegblijven...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.08.2020 08:02
Mischien was beter geen goed woord,maar leuker is het er wel.
Een mening hebben over iets,kan nooit fout zijn.
Als iemand vind dat het ze zich in Frankrijk veilig voelen is dat zo!
Als je Nederland niet zo leuk vind,kan een ander niet zeggen dat je dat verkeerd ziet.
En ga zo maar door!
Geplaatst door: cornelis
, Datum:
11.08.2020 13:41
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
11.08.2020 23:22
@Lia dan heb je mijn tekst niet goed gelezen. Prima dat iemand aangeeft dat ie t fantastisch naar de zin heeft gehad in Frankrijk(altijd leuk om te lezen). Maar stop met dat gemekker dat het zoveel beter was dan "het drukke / overvolle Nederland" Dat schreef ik, kort door de bocht gezegd. Het lijkt net alsof diegene dan vindt dat hij/zij zih moet verantwoorden. Dat hoeft voor mij niet.
En ik ben het ook niet met je eens hoor. Prima vakantieland Frankrijk, maar ben altijd weer blij om thuis te zijn, en dat ik hier mag wonen ;-)
Geplaatst door: lia
, Datum:
12.08.2020 06:40
Dat thuiskomen is bijna voor mij een reden om niet op vakantie te gaan..
Ik heb er heel veel moeite mee.
Ben altijd 2 dagen chagrijnig 😱
Terwijl we op een prachtig stukje Nederland wonen.
Nog 10 jaar werken,en dan hopelijk voorgoed naar Frankrijk.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
12.08.2020 08:58
Met verbazing lees ik hier soms alle reacties.
Zelf woon ik in Friesland. Er zijn hier (gelukkig) weinig besmettingen. We wonen in een dorp waar toeristen komen. Er is hier een jachthaven en vlak bij een grote camping/vakantiepark en een een bungalowpark in de buurt. Veel toeristen komen hier winkelen. Niet iedereen houdt zich aan de 1,5 meter. Dit geld voor toeristen en bewoners. Wij wonen in een ruim huis met een grote tuin. Ik voel me hier veilig.Was dat in Frankrijk beter of slechter geweest? Geen idee.
Met onze boot het afgelopen weekend bij een eilandje in het meer gelegen. Daar waren meer boten maar 1,5 meter werd goed nageleefd. Was dat op de camping in Frankrijk minder geweest? Geen idee?
Het hangt van de situatie en het moment af. Ik ben blij voor alle mensen die het fijn (gehad) hebben in vakantie of dat nu in Frankrijk of Nederland is. Even bijtanken hebben we allemaal nodig.
O ja en ik ben ook chagrijnig als ik thuis kom van vakantie. Gewoon balen dat het alweer voorbij is, die berg wasgoed die weggewerkt moet worden en alles wat weer opgeruimd moet worden. Als het dan ook nog regent is het plaatje helemaal compleet. Maar dat geld voor elke vakantie of ik nu naar Zuid Frankrijk of naar Appelscha geweest ben.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.08.2020 09:02
, Datum:
12.08.2020 12:44
Ik hoor van een aantal mensen die afgelopen week zijn terug gekeerd uit Frankrijk dat de temperatuur hier hoger is dan dat ze daar hadden. Maar of dat nou beter of slechter is?
Geen idee!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.08.2020 14:14
In het departement Saône et Loire zijn sinds 27 juli zijn geen nieuwe corona besmettingen geconstateerd.👍👍👍
https://www.lejsl.com/sante/2020/05/06/les-chiffres-de-la-pandemie-de-covid-19-en-saone-et-loire
In veel departementen in Frankrijk zijn het aantal besmettingen erg laag en het is relatief veilig om daar te kamperen. Eind augustus en in september zijn de meeste campings nog open. Dit jaar zijn een aantal campings die normaal eind september sluiten, geopend tot eind oktober!
Geplaatst door: ® Johan (Webmaster)
, Datum:
12.08.2020 14:24
Het hangt er vanaf waar je in Frankrijk bent. Op dit moment is het in Bretagne 23 graden, terwijl de temperatuur in het oosten en op Corsica 34 graden is, lokaal kan de temperatuur nog hoger zijn.
Maar de temperatuur zegt niet alles, het gaat meer om de gevoelstemperatuur en wat je doet. Als de luchtvochtigheid hoog is dan voelt het vaak warmer en benauwder aan. Er als je regelmatig kunt afkoelen in zee, een meer, rivier of zwembad dan heb je ook minder last van hoge temperaturen. Een beetje wind is dan ook aangenaam.
Zit je hoger in de bergen dan koelt het 's nachts vaak flink af en dat is dan lekker om goed te slapen.
Wij vinden de warmte meestal niet onplezierig wanneer we lekker fris natuurwater in de buurt hebben, waar we de nodige verkoeling kunnen vinden.
Maar we zijn niet allemaal hetzelfde en je kunt het beste zelf bepalen waar je met warme dagen het liefste bent.
, Datum:
12.08.2020 14:51
Daar heb je gelijk in, Johan. Op vakantie vind ik die hoge temperaturen niet zo erg, daar hoef ik weinig te doen en is het goed toeven aan de rand van het zwembad. Thuis ben ik het eerder beu...
Heb Frankrijk ook echt gemist deze vakantie....
Hopelijk volgend jaar beter!
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
13.08.2020 15:06
Allereerst zou de media in NL eens moeten stoppen met de censuur zoekende "angst"-berichten en de feiten ook zo publiceren zoals ze zijn. Bijna elk bericht wordt zodanig verwoord dat het lijkt alsof de wereld elk moment kan ontploffen of ze laten de helft van de informatie ("gemakshalve") achterwege zodat het interpretatievermogen van de gemiddelde vluchtige lezer wordt beïnvloed. Ik vind het echt te schandalig voor woorden... Maar goed, slechts(!) 10% van de recente besmettingen vindt vermoedelijk oorzaak in het buitenland (kan namelijk ook onderweg zijn en/of direct bij thuiskomst in de supermarkt, immers er is nog steeds geen duidelijkheid over de concrete incubatietijd). Dat betekent dus ook dat 90% van die besmettingen "gewoon" in NL zijn... Wij zijn net terug uit de Gard, hebben met uitzondering van wat natuurwandelingen, enkele supermarktbezoeken en enkele dinertjes op de het terras in geselecteerde restaurants, onze vakantie dit jaar vooral beperkt tot onze eigen campingplek en het strandje aan de rivier. Prima te doen, voldoende afstand (voor zover nodig), geen druktes en dus geen paniek/angst. Toen ik de berichten en beelden over/uit NL voorbij zag komen, trok ik wel even een denkbeeldige lange neus naar deze en gene (in mijn omgeving) die vooraf aardig wat kritiek hadden op onze keuze om toch op vakantie te gaan en toch naar het buitenland te gaan...
, Datum:
13.08.2020 16:06
De grap is, dat alles wat direct hierboven wordt genoemd, andersom precies ook zo is....
Dus beter of slechter bestaat niet...
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
13.08.2020 18:42
@slimpie: het is dat jouw naam er boven staat, anders had dit door mij geschreven kunnen zijn. Echt letterlijk op dezelfde manier vakantie gevierd, maar dan in de Ardèche en ook hier kritische (of jaloerse) reacties ... daar ben ik nog niet achter 😉